2013-01-22, 08:58
Medlem
CoopColas avatar
Vart i Stockholm kan jag som icke-swedbankkund sätta in pengar på ett swedbankkonto? Det är bråttom och jag letar som en tok på deras hemsida men kammar noll.

Snälla, vet ni något, oavsett om det är nån liten förort så säg.

Mvh
Citera
2013-01-22, 09:02
Medlem
Biotopes avatar
Roslagens sparbank(swedbank) i norrtälje kan du göra det, men borde man inte kunna det på alla swedbankkontor?
Citera
2013-01-22, 09:11
Medlem
CoopColas avatar
Norrtälje känns lite väl.. Men om det är allt jag hittar så får det bli så. Jag blev i somras nekad på mitt lokala kontor att sätta in kontanter, gick absolut inte för att jag inte var kund hos dem samt att de höll på att bli en "kontantfri bank". Jävla larv.

Något telefonnummer man kan ringa till hittar jag inte heller och jag har inte hittat något kontor öht i Stockholm som öppnar tidigare än 10 man kan ringa och fråga. Behöver veta nu!

Tack för hjälpen
Citera
2013-01-22, 09:11
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotope
Roslagens sparbank(swedbank) i norrtälje kan du göra det, men borde man inte kunna det på alla swedbankkontor?

Nej, numera går massor av bankkontor över till att vara rena rådgivningskontor där det sitter kostympajaser och försöker sälja bankens kassa tjänster (inte kassatjänster) till kreti och pleti.

Dessa kontor hanterar inte längre kontanter utan fnyser föraktfullt åt personer som tycker att banker ska vara banker och hantera pengar..men bankerna vill bara syssla med det dom kan suga ut mest pengar från kunderna med och kontanthantering kostar.

TS : Solna centrum har ett Swedbank som hanterar kontanter kan jag personligen intyga.
Citera
2013-01-22, 09:16
Medlem
Biotopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Norrtälje känns lite väl.. Men om det är allt jag hittar så får det bli så. Jag blev i somras nekad på mitt lokala kontor att sätta in kontanter, gick absolut inte för att jag inte var kund hos dem samt att de höll på att bli en "kontantfri bank". Jävla larv.

Något telefonnummer man kan ringa till hittar jag inte heller och jag har inte hittat något kontor öht i Stockholm som öppnar tidigare än 10 man kan ringa och fråga. Behöver veta nu!

Tack för hjälpen

Inga problem! Men fan va löjligt att hålla på så måste jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Nej, numera går massor av bankkontor över till att vara rena rådgivningskontor där det sitter kostympajaser och försöker sälja bankens kassa tjänster (inte kassatjänster) till kreti och pleti.

Dessa kontor hanterar inte längre kontanter utan fnyser föraktfullt åt personer som tycker att banker ska vara banker och hantera pengar..men bankerna vill bara syssla med det dom kan suga ut mest pengar från kunderna med och kontanthantering kostar.

TS : Solna centrum har ett Swedbank som hanterar kontanter kan jag personligen intyga.

Tragiskt att det blir så kan man ju tycka...

Solna låter ju onekligen som ett bättre alternativ på TS än Norrtälje

Ha en fin dag!
Citera
2013-01-22, 09:39
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden

Tack! Jag tycker det är ett jävla larv att man inte på en bank kan hantera pengar.. Ska vi ha glasslösa glassbilar snart eller?

Nåja, jag har fått ut mitt av tråden och jag skulle säkert ha kommit fram till något efter att ha ringt tusen kontor, men FB hjälpte. Tack
Citera
2013-01-22, 23:39
Medlem
CoopColas avatar
En liten update.. Ringde ett Swedbankkontor och fick reda på att jag måste vara kund hos Swedbank för att få sätta in cash på Swedbankkonton... Antingen var jag väck o missuppfattade eller så är det lite väl..

Nåja, blev internetöversättning och en dag extra väntan istället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in