• 1
  • 2
2013-01-22, 06:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har en pse med kycklingklubbor som ska lagas till, tinade klubbor med lite kryddor p oljad plt i ugnen p 200grader i 30 minuter, kan det funka?

Vill ha det enkelt s skiter i stekyta, ska nd plockas rena och anvndas till bl.a varma mackor.
/Arne.Anka
Citera
2013-01-22, 06:10
Medlem
Bsta tiden p dygnet!

Kolla http://www.hittarecept.se/s/kycklingklubbor-i-ugn.html

Det lter ju som att det skulle funka.
Varmluftsugn?
Citera
2013-01-22, 06:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tja luften blir ju varm men nn flkt finns inte s de fr nog rknas som "vanlig ugn"
Citera
2013-01-22, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tja luften blir ju varm men nn flkt finns inte

Hahah okej!
Men jag tycker att du borde prova dig fram.
Gr det inte, s tycker jag jvligt synd om dig.
Citera
2013-01-22, 09:26
Medlem
christerys avatar
Hmm, tomat och curryss kanske kan vara nt? tnkte bara tomat frn brjan, kanske med lite vitlk. Men curry lt faktiskt bttre. Currykyckling r ju smaskigt.

Tycker dom blir lite torra rakt av i ugn, s drfr tnkte jag p tomat. Om dom ska p mackor eller tas direkt tror jag inte spelar nn roll. Du vill vl ha dom saftiga och smakrika i alla fall.

http://www.tasteline.com/recept/kyck...-_och_currysas
Citera
2013-01-22, 09:41
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har en pse med kycklingklubbor som ska lagas till, tinade klubbor med lite kryddor p oljad plt i ugnen p 200grader i 30 minuter, kan det funka?

Vill ha det enkelt s skiter i stekyta, ska nd plockas rena och anvndas till bl.a varma mackor.
/Arne.Anka
Jag skulle nog hja till 225-250C och ta ut klubborna nr de har ftt fin mrkbrun frg. Vnd dem tminstone en gng i ugnen. I samband med att du vnder klubborna s skulle du kunna pensla dem med ngon typ av glaze.

Nr du tagit ut dem ur ugnen s br du lta dem vila inslagna i aluminiumfolie i ca 10 minuter.

~Paul~
Citera
2013-01-22, 13:07
Medlem
KitKatChunkys avatar
Jag brukar gra s och tycker det fungerar utmrkt!

Lgger klubborna i en form och slnger p ganska stora mngder av svartpeppar, curry, paprikapulver, timjan, cayennepeppar, chilipulver och lite salt. Brukar avsluta med att pressa ver lite limesaft och sedan en bra mngd med olivolja. Sen r det bara att brja gnida.

Brukar kra detta p cirka 200 grader i 35-40 minuter. God id att ta ut ur ugnen ett par gnger fr att sa klubborna med olja och kryddor som hamnar i plten.
Citera
2013-01-24, 22:12
Medlem
kuryakin79s avatar
Glaze/marinad: rapsolja, kinesisk soja, honung, lime, sambal oelek, riven vitlk, ingefra, svartpeppar

BOOM!
Citera
2013-01-24, 22:18
Medlem
Hur fr jag kycklingklubbor att bli mindre traniga?
Avskyr lrktt p kyckling eftersom det knns fett och slafsigt i "vecket".
Citera
2013-01-28, 12:50
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Hur fr jag kycklingklubbor att bli mindre traniga?
Avskyr lrktt p kyckling eftersom det knns fett och slafsigt i "vecket".

Vilket veck? du har ju bara inte skurit ner den till en klubba. http://birgittahoglundsmat.wordpress...d-broccolimos/

Anvnd resten (tran har jag aldrig mrkt att det smakar) till en kycklingsoppa http://www.tasteline.com/recept/kyck...kokos_och_lime

Filn p kycklingen r i mitt tycke fr torr nd, soppa med kokos och en hint citron kan vl inte g fel.
Citera
2013-01-28, 13:20
Medlem
klybans avatar
En enkel fr kycklingklubbor r tigerss.
Bara lta det dra i par timmar om man har tiden och sen grilla p.
Citera
2014-06-01, 17:38
Medlem
Hej! Har en massa kycklinglr som r tinade. Tnkte tillaga dessa i ugnen. Mitt problem med denna styckesdetalj r att de blir s blodiga intill benet. Nr jag sen gr matldor av dessa och sedan tinar matldorna som rinner blodet ut i matldan och det knns inte s gtt med kycklingblod. verlag knns det inte s gtt med rosa kyckling.

Jag tnkte nu frska bena ur dem, sg en video p youtube om det. Men frst tnkte jag frga om ni har lite tips om hur man kan undvika att de blir blodiga intill benen? Kan man undvika det? Eller r det urbening som gller?

Blir det bttre med benen p? Spontant tnker jag att man kan f dom mer jmnt tillagade utan benen p. Alla tips mottages tacksamt!

/Peter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in