2013-01-22, 05:02
Bannlyst
Köpte produkten på Ebay idag, på eftermiddagen runt 5. Det står "Est delivery Jan 25 - 29".

Men detta verkar väldigt osannolikt då den knappast kan räkna ut att jag bor i Sverige osv.

Ni som har använt Express istället för "vanliga" UPS - hur har ni märkt av skillnaden?

Fan, måste ha paketet inom 3 veckor... eller för att vara exakt, 19 dagar... tror ni dom klarar det ? Från USA.
Citera
2013-01-22, 05:42
Medlem
BalleFjongbergs avatar
Jag beställde en grej från ebay USA för några veckor sedan med UPS Express. Från de dom skickade varan tog de 7 dagar.
Citera
2013-01-22, 06:12
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MookkeBajz
Köpte produkten på Ebay idag, på eftermiddagen runt 5. Det står "Est delivery Jan 25 - 29".

Men detta verkar väldigt osannolikt då den knappast kan räkna ut att jag bor i Sverige osv.

Ni som har använt Express istället för "vanliga" UPS - hur har ni märkt av skillnaden?

Fan, måste ha paketet inom 3 veckor... eller för att vara exakt, 19 dagar... tror ni dom klarar det ? Från USA.

Det är globalt. Frakta paket till flygplats, flyga till europa, flyga till Sverige, fraktas till postkontor, fraktas till din lokala postbutik.

Varje moment tar inte speciellt lång tid, detta skulle lätt kunna göras på två dagar, men pga tid paketen ligger och dammar i väntan på bättre tider samt eventuella förseningar tar det i verkligheten inte mer än 4 dagar att frakta till Sverige, lite beroende på veckodagar. Vintertid kan man generellt säga 4-7 dagar från USA dock.
Citera
2013-01-22, 11:41
Medlem
BalleFjongbergs avatar
Kan tillägga att jag beställde en grej som skickades för 12 dagar sen från usa men som inte kommit än. Då tog jag vanlig frakt bara.
Citera
2013-01-22, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BalleFjongberg
Kan tillägga att jag beställde en grej som skickades för 12 dagar sen från usa men som inte kommit än. Då tog jag vanlig frakt bara.

Uppdatera mig när du får den så är du snäll.
Menar du 12 arbetsdagar då eller ?

Använde du UPS International?
Citera
2013-01-22, 14:22
Medlem
BalleFjongbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MookkeBajz
Uppdatera mig när du får den så är du snäll.
Menar du 12 arbetsdagar då eller ?

Använde du UPS International?

Nej 12 dagar med helg och så. Fick faktiskt paketet precis nyss

Japp UPS International.
Citera
2013-01-22, 14:30
Bannlyst
UPS är inte bra.
Välj FedEx om ni kan!
Citera
2013-01-22, 23:14
Medlem
BalleFjongbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
UPS är inte bra.
Välj FedEx om ni kan!

Har bara funnit UPS att välja på när jag beställt från staterna. Tror inte jag sett FedEx nångång på någon pryl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in