Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-22, 04:14
Medlem
Jag har inget bannat konto. Men jag undrar för dem som har bannat konto.

Om man har ett bannat konto men vill ändra mail för det kontot, hur gör man då? Jag har hört från flera håll att admin inte ändrar e-post adresser för bannade konton.

Det ryktas om att man kan spamma någons inkorg genom att "återställa lösenordet" samtidigt som det inte finns något sätt att stänga av den funktionen för sitt gamla konto, någonsin.
Citera
2013-01-22, 04:18
Medlem
Djuups avatar
Och vi ska tro på att du inte har ett bannat konto? Du har ju bara ett inlägg hittills på detta konto så..

Men lycka till!
Citera
2013-01-22, 04:21
Medlem
micaeles avatar
Kan du inte använda kontot normalt, kan du inte ändra några inställningar för detsamma. Simpelt.
Citera
2013-01-22, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuup
Och vi ska tro på att du inte har ett bannat konto? Du har ju bara ett inlägg hittills på detta konto så..

Men lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Kan du inte använda kontot normalt, kan du inte ändra några inställningar för detsamma. Simpelt.

Så hur får man mailen ändrad då?
Citera
2013-01-22, 04:41
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broderibro

Det får man inte. Då det ändå inte spelar någon roll om kontot är bannat.

Vad hoppas du åstadkomma med att byta mail?
Citera
2013-01-22, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Det får man inte. Då det ändå inte spelar någon roll om kontot är bannat.

Vad hoppas du åstadkomma med att byta mail?

I ett hypotetiskt bannat läge, så skulle jag vilja slippa spammet från den som håller på och väljer "återställ lösenord" med min e-post, så att det dyker upp skumma meddelanden från flashback.

I det hypotetiska fallet finns inget spamfilter.

edit: ja, hundratals mail i över ett år nu. Verkar inte sluta. Kommer dagligen. Har inte lust att byta mail eller (mobil) klient.
Citera
2013-01-22, 04:56
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
I ett hypotetiskt bannat läge, så skulle jag vilja slippa spammet från den som håller på och väljer "återställ lösenord" med min e-post, så att det dyker upp skumma meddelanden från flashback.

I det hypotetiska fallet finns inget spamfilter.

edit: ja, hundratals mail i över ett år nu. Verkar inte sluta. Kommer dagligen. Har inte lust att byta mail eller (mobil) klient.

Så du har din mail registrerat på ett bannat konto, alltså äger du också kontot eftersom man lär verifiera ett nyskapat konto via mail?
Citera
2013-01-22, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Så du har din mail registrerat på ett bannat konto, alltså äger du också kontot eftersom man lär verifiera ett nyskapat konto via mail?

Nu hängde jag inte med någonstans. Som jag skrev så är hela grejen hypotetisk.

Var står admin i denna fråga?
Citera
2013-01-22, 05:07
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:

Som du också skrev: "edit: ja, hundratals mail i över ett år nu. Verkar inte sluta. Kommer dagligen. Har inte lust att byta mail eller (mobil) klient."

Du kan väl helt enkelt markera mail från Flashback som skräppost? Då slipper du se dem. Sen så kan man inte registrera samma mail på ett nytt konto, således missar du inte heller några viktiga email som skulle röra andra konton.
Citera
2013-01-22, 05:14
Medlem
Djuups avatar
Citat:
Det får man inte.
Citera
2013-01-22, 05:54
Medlem
Citat:

Är ganska säker på att admin i denna fråga skulle säga:

1) Ditt fall är just som du säger hypotetiskt, eftersom det finns spamfilter. Lägg in ett simpelt filter för mail från Flashback.

2) Skyll dig själv. Är du bannad i en vecka är det lugnt, och är det längre än så har du misskött dig ordentligt.
Citera
2013-01-22, 13:42
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag har inget bannat konto. Men jag undrar för dem som har bannat konto.

Om man har ett bannat konto men vill ändra mail för det kontot, hur gör man då? Jag har hört från flera håll att admin inte ändrar e-post adresser för bannade konton.

Det ryktas om att man kan spamma någons inkorg genom att "återställa lösenordet" samtidigt som det inte finns något sätt att stänga av den funktionen för sitt gamla konto, någonsin.

Varför är det ens möjligt att återställa lösenordet för ett bannat konto? Detta har man ju ingen som helst nytta av så länge som kontot ändå inte går att logga in med. Denna funktion borde väl vara avstängd så länge som kontot är avstängt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in