2013-01-22, 16:17
Angående spamfilter. Jag tar det igen. Om jag vore i den hypotetiska kniviga situationen som jag beskrev, så kan jag INTE sätta upp något spamfilter då varken mailservern eller klienten stödjer detta. Tänk följande: du sitter till sjöss med en enkel satellituppkoppling och en liten liten "telefon" för att läsa mailen med. Du vill inte byta e-post adress eller byta ut klienten som annars är helt magnifik och en likvärdig ersättare skulle kosta över 10.000. Dessutom tillverkas inte kompatibla enheter längre. Helt onödigt att skaffa ny utrustning eller mail bara för att man får inkorgen spammad med "flashback: återställ ditt lösenord".
Den som håller på att jävlas kommer förmodligen att komma över min e-post dessutom, så fort som jag slutar betala för den, och därmed se vilket konto jag har och sedan se alla mina icke-PK-inlägg och sexbravader.
Tydligen så kan man återställa lösenordet för bannade konton.
Oavsett så borde ens anonymitet få vara kvar. Nu kan jag alltså aldrig någonsin släppa taget om detta e-post konto eftersom att "spammaren" sitter som en hök och väntar på att denne ska kunna omregistrera min e-post och se vilket fb-konto jag har.
Det kanske inte är ett problem för dig, men en dag kanske det blir det?
Den som håller på att jävlas kommer förmodligen att komma över min e-post dessutom, så fort som jag slutar betala för den, och därmed se vilket konto jag har och sedan se alla mina icke-PK-inlägg och sexbravader.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Varför är det ens möjligt att återställa lösenordet för ett bannat konto? Detta har man ju ingen som helst nytta av så länge som kontot ändå inte går att logga in med. Denna funktion borde väl vara avstängd så länge som kontot är avstängt?
Tydligen så kan man återställa lösenordet för bannade konton.
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Är ganska säker på att admin i denna fråga skulle säga:
1) Ditt fall är just som du säger hypotetiskt, eftersom det finns spamfilter. Lägg in ett simpelt filter för mail från Flashback.
2) Skyll dig själv. Är du bannad i en vecka är det lugnt, och är det längre än så har du misskött dig ordentligt.
1) Ditt fall är just som du säger hypotetiskt, eftersom det finns spamfilter. Lägg in ett simpelt filter för mail från Flashback.
2) Skyll dig själv. Är du bannad i en vecka är det lugnt, och är det längre än så har du misskött dig ordentligt.
Oavsett så borde ens anonymitet få vara kvar. Nu kan jag alltså aldrig någonsin släppa taget om detta e-post konto eftersom att "spammaren" sitter som en hök och väntar på att denne ska kunna omregistrera min e-post och se vilket fb-konto jag har.
Det kanske inte är ett problem för dig, men en dag kanske det blir det?