2013-01-22, 01:52
Medlem
Har läst en mängd olika teorier om alkohol kombinerat med antibiotika (doxyferm). Det står att nått glas vin eller nån öl inte kan skada, men dricker man för mycket så försvagas effekten. Alkoholen i levern bryter ned tabletterna för snabbt och man får inte effekten man vill ha. Men då är min fråga hur mycket kan man dricka?

Förstår att det är väldigt svårt att bestämma ett antal öl t.ex. då det är individuellt. Men jag missar en 20årsfest för en av mina närmsta polare.. eller missar gör jag väl inte men jag kommer inte kunna ha lika kul. Och döm mig inte nu, men jag har roligare med alkohol i kroppen, gärna mycket. Det kommer många snygga brudar också, inte för att jag kan ligga med dem nu.. men jag vill öppna upp mig för dem åtminstone - jag vill bli ett alternativ i framtiden om ni förstår vad jag menar?

Men vad funkar bäst, för att ha kul OCH att inte ta skada?
2-4 öl?
4-6 öl?
Lite sprit?
En flaska vin?
Hasch?
Citera
2013-01-22, 02:21
Medlem
Späks avatar
Ingen kan svara dig med någon större exakthet på din fråga. Direkta och omfattande studier görs inte på ämnet och det skulle nog vara skapligt svårt att ragga folk till dylika studier.

Men vad är det för fel på dig som gör att du började äta antibiotika öht? Vid en del sjukdomstillstånd bör man inte dricka alkohol, oberoende av om man äter antibiotika eller ej.

Du skriver att du inte kan ligga med damerna, jag skulle därför tro att det är en könssjukdom du lider av. Men något i din text får mig ändå att betvivla att så skulle vara fallet.

Oavsett vilket, om du är pigg nog för att festa trots din sjukdom och förutsatt att det är en "viktig fest" så drick du, men ingen drängafylla.
Citera
2013-01-22, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Ingen kan svara dig med någon större exakthet på din fråga. Direkta och omfattande studier görs inte på ämnet och det skulle nog vara skapligt svårt att ragga folk till dylika studier.

Men vad är det för fel på dig som gör att du började äta antibiotika öht? Vid en del sjukdomstillstånd bör man inte dricka alkohol, oberoende av om man äter antibiotika eller ej.

Du skriver att du inte kan ligga med damerna, jag skulle därför tro att det är en könssjukdom du lider av. Men något i din text får mig ändå att betvivla att så skulle vara fallet.

Oavsett vilket, om du är pigg nog för att festa trots din sjukdom och förutsatt att det är en "viktig fest" så drick du, men ingen drängafylla.

Förstår att det är svårt att avgöra exakt hur mycket som inte är skadligt..

Du läser texten korrekt, det är en STD.. jag började min kur idag och ska fortsätta i 9 dagar. Jag kunde bara ha väntat med att ta tabletterna inser jag, och börja efter.. testet är inte ens analyserat men eftersom att risken var så stor så fick jag börja direkt. Och om jag slutar nu så kommer effekten avta och jag är inte säker på att jag blir ren..

Jag känner ingen bieffekt, vilket är vanligt, men jag vill fortfarande inte ha sjukdomen..

Får jag inga fler svar på vad som är för mycket så kommer jag att satsa på att svepa 4öl eller några shots i rätt tillfälle så att jag får en mild fylla i nån timme iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in