Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det har varit 60 minuter så länge jag kan minnas.
Försökte hitta om det någonsin varit någon annan tid men jag gick bet, hittade iaf info om att det var 60 minuter redan 2007.
Jag skulle snarare föreslå att tiden kortas ned istället, redigeringstiden borde snarare ses som en möjlighet att rätta till små retliga stavfel.
Jag tycker det vore synd att korta ner redigeringstiden. Antingen bör redigeringstiden vara fortsatt 60 minuter, eller förlängas t ex till 90 min.
Jag ägnar mig då och då åt att skriva olika sammanfattande inlägg i trådar. Ibland uppmanar jag trådanvändarna att hojta om dom upptäcker fel eller har andra synpunkter. I vissa trådar har jag skrivit sammanfattningar så många ggr så det snarare går med automatik när någon annan användare per PM upplyser mig om att t ex en länk är trasig mm. Det kan ju även finnas något som en användare saknar, som man anser bör ingå i en sammanfattning.
Tre redigeringsexempel:
2012-10-04, 10:00. Redigerade i 35 min. Hann fixa till allt.
2012-04-08, 12:57. Redigerade i 57 min. Hann fixa till allt.
2013-01-17, 16:47. Redigerade i 57 min, men trots detta så kvarstår ett länkfel. Hade jag haft >60 min hade jag kunnat korrigera felet. Eftersom det ändå är ett mindre fel så låter jag det vara. Skjuter det på framtiden - dvs om jag uppdaterar den sammanfattningen så ser jag till att byta den felande länken.
Men kanske kan tycka att jag borde skärpa till mig och skriva allt rätt från början

. Men vi skriver helt ideellt på Flashback och många har andra åtaganden. Jag slarvar såklart inte avsiktligt med ursprungsinlägget, däremot kan flera ögon se bättre än två. Och för att andra användare ska ha tid att komma med synpunkter är det bra att redigeringstiden är minst 60 min.
Jag ser alltså gärna att redigeringstiden antingen förlängs till exempelvis 90 min eller i vart fall kvarstår på 60 min.