Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-21, 23:41
Medlem
LightClouds avatar
Innan kunde man redigera skrivna inlägg i två timmar, men nu endast 60 minuter efter det ursprungliga inlägget publicerats. Gäller detta alla medlemmar?

Vaför har det ändrats? Man blir ju nyfiken när sådana här detaljer förändras!
Citera
2013-01-21, 23:45
Medlem
Tror det bara är 45min man har på sig.
Citera
2013-01-21, 23:46
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Tror det bara är 45min man har på sig.

Jag fick meddelande när jag försökte ändra ett inlägg nyss där det stod 60 minuter i alla fall. Kanske är olika för var och en?
Citera
2013-01-21, 23:48
Medlem
nnnipzs avatar
För att du kanske skall tänka efter innan du publicerar?

säger jag som editerar vartannat inläggxD
Citera
2013-01-21, 23:51
Medlem
KaptenBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Innan kunde man redigera skrivna inlägg i två timmar, men nu endast 60 minuter efter det ursprungliga inlägget publicerats. Gäller detta alla medlemmar?

Vaför har det ändrats? Man blir ju nyfiken när sådana här detaljer förändras!

Om du skriver något dumt och sedan svarar en person överlägset så kan du ändra allt och påstå att du inte har skrivit det som den andra personen påstår t ex.
Citera
2013-01-21, 23:51
Medlem
Citerar följande information från tråden "Inlägg och trådar (2012-12-31)" i FAQ-avdelningen.

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Q: Kan jag ändra i inlägg efter att de postats?
A: Tryck på knappen ”Ändra” nere till vänster i ditt inlägg, gör sedan de ändringar du önskar. Redigeringsfönstret är öppet 1 timme, sedan försvinner knappen. Ange också vad/varför du ändrat.
Citera
2013-01-21, 23:54
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBuddha
Om du skriver något dumt och sedan svarar en person överlägset så kan du ändra allt och påstå att du inte har skrivit det som den andra personen påstår t ex.

Är övertygad om så är fallet också.
Citera
2013-01-21, 23:56
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBuddha

Fast är man smart har man ju citerat och då kommer det man svarar på finnas kvar Men ja, det är troligtvis delvis därför.
Citera
2013-01-22, 00:02
Medlem
johanness avatar
fristen har legat på en timme så länge jag kan minnas.
Citera
2013-01-22, 00:38
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
fristen har legat på en timme så länge jag kan minnas.

+1

Men det är lite kort, det borde vara 2-3 timmar.
Citera
2013-01-22, 00:47
Medlem
LightClouds avatar
Vad fan? Vilken planet har jag levt på de senaste fem åren då?

Jag vill minnas att det var två timmar...

Jo, det låter vettigt som ni skriver med att inte kunna ändra vad man skrivit ur det perspektivet. Däremot måste jag påstå att det är bra att kunna editera om man skrivit fel under en längre tid än en timme samt att lägga till information istället för att dubbelposta om man kom på mycket fler saker att skriva.

Vilket ilandsproblem egentligen..
Citera
2013-01-22, 03:01
Medlem
LFEs avatar
Varit uppe tidigare, bland annat föreslog jag samma sak som du av samma anledningar.
Stora trådar lider verkligen utav att de inte går att uppdatera utan att man mödosamt kontaktar mod hela tiden. Modsen brukar iofs vara duktiga på det här och vill gärna se samma saker i den första tråden som användarna, tex sammanfattning och annat. Så det löser ju sig.

Men jag ser ändå inga problem med att ha möjligheten att ändra. Ärligt talat, vilken apa skriver något och sedan ändrar sig helt och hållet varpå denne också då vidhåller att den aldrig har haft en viss åsikt?

Jag kan till exempel se vinsten av att ha möjligheten att ändra samt då i huvudtråden kunna stryka frågor eller synpunkter man fått svar på för att banta av. För att inte nämna möjligheterna detta skulle ha i laidback för de olika spelen som spelas där som Mafia.

Äh tror inte det blir någon ändring men det är värt ett försök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in