Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-05, 00:50
  #1
Medlem
Fungerar det verkligen? Och isåfall, hur går det till? Nån som utfört/utsats för hypnos?
Citera
2005-05-05, 00:56
  #2
Medlem
hagge3s avatar
Hypnos fungerar, men inte på det sättet som ofta illustreras i filmer och i liknande sammanhang.

Här är en mycket bra och intressant länk om just hypnos.

http://paranormal.se/topic/hypnos.html
Citera
2005-05-05, 01:23
  #3
Medlem
Klickens avatar
Jag funderar på att försöka hitta en hypnos kurs nu i sommar när jag har lite tid över. Skulle vara en sak som är kul att kunna. Kanske använda det som ett partytrick?
"...när du öppnar ögonen kommer du se en stilig ung man som du genast vill ha samlag med".
Citera
2005-05-05, 11:00
  #4
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Jag funderar på att försöka hitta en hypnos kurs nu i sommar när jag har lite tid över. Skulle vara en sak som är kul att kunna. Kanske använda det som ett partytrick?
"...när du öppnar ögonen kommer du se en stilig ung man som du genast vill ha samlag med".

Jo, det skulle vara ett roligt partytrick, om det hade fungerat.
Men hypnos fungerar inte på det sättet.

Men du kan ju alltid rigga upp ett arrangemang innan där eventuell tjej är med på det och kastar sig på dig efter du har hypnotiserat henne.
Citera
2005-05-05, 12:21
  #5
Banned
Vikt_strikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Jo, det skulle vara ett roligt partytrick, om det hade fungerat.
Men hypnos fungerar inte på det sättet.

Men du kan ju alltid rigga upp ett arrangemang innan där eventuell tjej är med på det och kastar sig på dig efter du har hypnotiserat henne.


varför skulle dett inte fungera på det sättet!?
Jag har läst böcker från 60-70-talet och det GÅR att göra det mesta man kan tänka sig!

Texm du säger till en som är i hypnos att han ska skjuta en annan människa så gör han inte det för att det strider mot hans moral! men om du säger att det är en vattenpistol han håller i då?
man kan ALLTID gå fuskvägar förbi moralen och få människor att göra vad som helst eftersom dem litar fullt ut på den som hynotiserar...

Som tur väl är så är det svårt att få tag på dem här böckerna, men på vissa gamla bibliotek kan man få kika på dem men dock inte låna hem tror jag!
Hypnos är livsfarligt och jag råder INGEN att exprimentera med det! när man är ordentligt påläst förstår man farorna med det och vågar knappt utföra det för risken är stor att man förstör människan i fråga som man exprimenterar med.
Citera
2005-05-05, 19:27
  #6
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikt_strikt
varför skulle dett inte fungera på det sättet!?
Jag har läst böcker från 60-70-talet och det GÅR att göra det mesta man kan tänka sig!

Texm du säger till en som är i hypnos att han ska skjuta en annan människa så gör han inte det för att det strider mot hans moral! men om du säger att det är en vattenpistol han håller i då?
man kan ALLTID gå fuskvägar förbi moralen och få människor att göra vad som helst eftersom dem litar fullt ut på den som hynotiserar...

Som tur väl är så är det svårt att få tag på dem här böckerna, men på vissa gamla bibliotek kan man få kika på dem men dock inte låna hem tror jag!
Hypnos är livsfarligt och jag råder INGEN att exprimentera med det! när man är ordentligt påläst förstår man farorna med det och vågar knappt utföra det för risken är stor att man förstör människan i fråga som man exprimenterar med.

Det finns massa exempel på hur hypnos har gått till genom åren, men mycket är rent skitsnack som är baserat på myter om hur hypnos fungerar.
Visst kan man säkert få någon att utföra vissa saker som att öppna ett fönster eller en dörr utan att veta varför denna gör det, eller kanske t.o.m skjuta, men det låter lite väl extremt.

Tilläggas kan är att det inte går att hypnotisera en person som inte är villig till det och vet vad det handlar om.
Jag har hört myckt rövarhistorier genom åren, jag ska ta ett exempel.
Det var från någon jag hörde som sa att en rånare hade hypnotiserat personalen till banken vid öppningen och fått dom att öppna valvet och ringa polisen och ge ett helt felaktigt signalement på rånaren, som rånaren självklart hade bestämt.

Trots att detta är självklar humbug så tror de flesta människor att det kan gå till på det här sättet, det är också det som gör att massa myter skapas om hypnos.
Citera
2005-05-05, 19:36
  #7
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Jo, det skulle vara ett roligt partytrick, om det hade fungerat.
Men hypnos fungerar inte på det sättet.

Men du kan ju alltid rigga upp ett arrangemang innan där eventuell tjej är med på det och kastar sig på dig efter du har hypnotiserat henne.
Jo, jag vet att det här med hypnos kan vara lite överdrivet. Men man ska nog inte underskatta hypnos, man kanske inte kan kontrollera personer hur som helst men man kan få reda på en hel del från en person som befinner sig i ett hypnotiskt tillstånd.

Kollade upp ungefär hur mycket en kurs i hypnos kostar, 16 000:- exkl. moms! Det är pengar som jag inte har och det känns inte speciellt lockande att ta lån för att kunna gå på en 2 dagars kurs i hypnos.
Citera
2005-05-05, 19:39
  #8
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Kollade upp ungefär hur mycket en kurs i hypnos kostar, 16 000:- exkl. moms! Det är pengar som jag inte har och det känns inte speciellt lockande att ta lån för att kunna gå på en 2 dagars kurs i hypnos.

Jag planerar att gå en annan kurs i hypnos som är under längre period, kommer inte ihåg hur lång den var.
Dock så får jag vänta tills jag tagit min socionomexamen eftersom det bara är läkare, psykologer och socionomer som får gå den kursen.

Oerhört intressant det här med hypnos alltså.

Citera
2005-05-05, 23:17
  #9
Medlem
Gör en sökning på självhypnos eller self hypnosis så kan man hitta lite trevliga ljudfiler...
Citera
2005-05-06, 00:19
  #10
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pheer
Gör en sökning på självhypnos eller self hypnosis så kan man hitta lite trevliga ljudfiler...
Eller testa den här till att börja med:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=205878
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback