2005-05-05, 00:50
Medlem
Fungerar det verkligen? Och isfall, hur gr det till? Nn som utfrt/utsats fr hypnos?
Citera
2005-05-05, 00:56
Medlem
hagge3s avatar
Hypnos fungerar, men inte p det sttet som ofta illustreras i filmer och i liknande sammanhang.

Hr r en mycket bra och intressant lnk om just hypnos.

http://paranormal.se/topic/hypnos.html
Citera
2005-05-05, 01:23
Medlem
Klickens avatar
Jag funderar p att frska hitta en hypnos kurs nu i sommar nr jag har lite tid ver. Skulle vara en sak som r kul att kunna. Kanske anvnda det som ett partytrick?
"...nr du ppnar gonen kommer du se en stilig ung man som du genast vill ha samlag med".
Citera
2005-05-05, 11:00
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Jag funderar p att frska hitta en hypnos kurs nu i sommar nr jag har lite tid ver. Skulle vara en sak som r kul att kunna. Kanske anvnda det som ett partytrick?
"...nr du ppnar gonen kommer du se en stilig ung man som du genast vill ha samlag med".

Jo, det skulle vara ett roligt partytrick, om det hade fungerat.
Men hypnos fungerar inte p det sttet.

Men du kan ju alltid rigga upp ett arrangemang innan dr eventuell tjej r med p det och kastar sig p dig efter du har hypnotiserat henne.
Citera
2005-05-05, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3

Men du kan ju alltid rigga upp ett arrangemang innan dr eventuell tjej r med p det och kastar sig p dig efter du har hypnotiserat henne.

varfr skulle dett inte fungera p det sttet!?
Jag har lst bcker frn 60-70-talet och det GR att gra det mesta man kan tnka sig!

Texm du sger till en som r i hypnos att han ska skjuta en annan mnniska s gr han inte det fr att det strider mot hans moral! men om du sger att det r en vattenpistol han hller i d?
man kan ALLTID g fuskvgar frbi moralen och f mnniskor att gra vad som helst eftersom dem litar fullt ut p den som hynotiserar...

Som tur vl r s r det svrt att f tag p dem hr bckerna, men p vissa gamla bibliotek kan man f kika p dem men dock inte lna hem tror jag!
Hypnos r livsfarligt och jag rder INGEN att exprimentera med det! nr man r ordentligt plst frstr man farorna med det och vgar knappt utfra det fr risken r stor att man frstr mnniskan i frga som man exprimenterar med.
Citera
2005-05-05, 19:27
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikt_strikt
varfr skulle dett inte fungera p det sttet!?
Jag har lst bcker frn 60-70-talet och det GR att gra det mesta man kan tnka sig!

Texm du sger till en som r i hypnos att han ska skjuta en annan mnniska s gr han inte det fr att det strider mot hans moral! men om du sger att det r en vattenpistol han hller i d?
man kan ALLTID g fuskvgar frbi moralen och f mnniskor att gra vad som helst eftersom dem litar fullt ut p den som hynotiserar...

Som tur vl r s r det svrt att f tag p dem hr bckerna, men p vissa gamla bibliotek kan man f kika p dem men dock inte lna hem tror jag!
Hypnos r livsfarligt och jag rder INGEN att exprimentera med det! nr man r ordentligt plst frstr man farorna med det och vgar knappt utfra det fr risken r stor att man frstr mnniskan i frga som man exprimenterar med.

Det finns massa exempel p hur hypnos har gtt till genom ren, men mycket r rent skitsnack som r baserat p myter om hur hypnos fungerar.
Visst kan man skert f ngon att utfra vissa saker som att ppna ett fnster eller en drr utan att veta varfr denna gr det, eller kanske t.o.m skjuta, men det lter lite vl extremt.

Tillggas kan r att det inte gr att hypnotisera en person som inte r villig till det och vet vad det handlar om.
Jag har hrt myckt rvarhistorier genom ren, jag ska ta ett exempel.
Det var frn ngon jag hrde som sa att en rnare hade hypnotiserat personalen till banken vid ppningen och ftt dom att ppna valvet och ringa polisen och ge ett helt felaktigt signalement p rnaren, som rnaren sjlvklart hade bestmt.

Trots att detta r sjlvklar humbug s tror de flesta mnniskor att det kan g till p det hr sttet, det r ocks det som gr att massa myter skapas om hypnos.
Citera
2005-05-05, 19:36
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3

Jo, jag vet att det hr med hypnos kan vara lite verdrivet. Men man ska nog inte underskatta hypnos, man kanske inte kan kontrollera personer hur som helst men man kan f reda p en hel del frn en person som befinner sig i ett hypnotiskt tillstnd.

Kollade upp ungefr hur mycket en kurs i hypnos kostar, 16 000:- exkl. moms! Det r pengar som jag inte har och det knns inte speciellt lockande att ta ln fr att kunna g p en 2 dagars kurs i hypnos.
Citera
2005-05-05, 19:39
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Kollade upp ungefr hur mycket en kurs i hypnos kostar, 16 000:- exkl. moms! Det r pengar som jag inte har och det knns inte speciellt lockande att ta ln fr att kunna g p en 2 dagars kurs i hypnos.

Jag planerar att g en annan kurs i hypnos som r under lngre period, kommer inte ihg hur lng den var.
Dock s fr jag vnta tills jag tagit min socionomexamen eftersom det bara r lkare, psykologer och socionomer som fr g den kursen.

Oerhrt intressant det hr med hypnos allts.

Citera
2005-05-05, 23:17
Medlem
Gr en skning p sjlvhypnos eller self hypnosis s kan man hitta lite trevliga ljudfiler...
Citera
2005-05-06, 00:19
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pheer
Gr en skning p sjlvhypnos eller self hypnosis s kan man hitta lite trevliga ljudfiler...
Eller testa den hr till att brja med:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=205878
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in