2005-05-04, 15:59
Bannlyst
Tja fick imovane 7.5 utskrivet och har ätet dom en del förut!
Nu har det blivit så att jag äter som varje kväll, kanske man skall göra ändå men ökat dosen till 4-6 st 7.5 or och det är ju en ganska hög dos,,, vaknar oftast i soffan tidigt på morgonen fortfarande jävligt flöddrad och vinglar till sängen vilket kan vara ett helt äventyr!!

Fan nån som vet hur lätt man kan ta på beroendet, jag menar med AT på dessa piller, har 25 tabbar kvar sen kan det ju dröja innan man får nya, eller kanske inte men det krävs väll ett ganska långt missbruk av "benzo" har jag fattar det!
Tycker ni jag borde säga te läkaren att jag var tvungen att ta 2.5 tabbe för att ens kunna somna?? borde ju pusha mig närmare mogadon eller nått annat gott!

"räcker annars med 1 för att somna" men vem fan vill somna" isåfall somn in!!
Citera
2005-05-05, 01:17
Medlem
när jah slutade efter ett par månader av imovane dagligen (högst två tabs.per kväll ).sluta coldturkey och då kände jag ingen abstinen precis, som var nämn värd.Om du trappar ned borde det inte vara någon fara,tror jag.
prata med doktor om du är serios med at sluta, så kan de nog hjälpa dig.
har själv fått uppfattaningen av imovane inte är så berondeframkallande.
jämnfört med andra sömnmedel.
Lycka till...
Citera
2005-05-05, 01:45
Medlem
nyblads avatar
Imovane har så kort halveringstid så du bör märka av abstinens redan framåt eftermidagen om du kommit så lång. Åt ca 1 om dagen + 15 mg oxscand i typ 2-3 månader märkte inte av något knappt när jag slutade, oxscanden trappades iof ner. Därimot märker jag numera av abstinens redan efter 3-4 dagar men en halv tablett var 3e timma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in