• 1
  • 2
2013-01-20, 10:53
Medlem
Googlade mitt namn för första gången på ett år o så upptäckte jag att hitta.se visar var jag bor (Dock inga tfn-nummer, puh)

Tror knappast att min teleoperatör gav ut dessa uppgifter. Skaffa en leg för ett par månader sedan, kanske var det så mina uppgifter hamna där?

Vet inte om det är lämpligt att posta här, men låt oss se vad ni har att säga
Citera
2013-01-20, 10:54
Bannlyst
Om du kollar noga så kan du se att hela Sveriges befolkning som är över 16 år befinner sig på Eniro/Hitta/Birthday/Ratsit/Upplysning osv.
Citera
2013-01-20, 10:55
Medlem
Troligen har de väl köpt uppgifterna ifrån skattemyndigheten?
Citera
2013-01-20, 10:57
Medlem
KaptenBuddhas avatar
Det är nog som nudru säger, alla finns ju i register så det är väl troligtvis automatiskt inlagt när du fyllde 16 eller 18.
Citera
2013-01-20, 12:46
Medlem
mindgasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungelsucks
Googlade mitt namn för första gången på ett år o så upptäckte jag att hitta.se visar var jag bor (Dock inga tfn-nummer, puh)

Tror knappast att min teleoperatör gav ut dessa uppgifter. Skaffa en leg för ett par månader sedan, kanske var det så mina uppgifter hamna där?

Vet inte om det är lämpligt att posta här, men låt oss se vad ni har att säga

De hämtar uppgifterna om personnummer, mantalsskrivningsadress från skattemyndigheten. Om man inte vill vara med på ratsit, upplysning.se etc måste man begära skyddad identitet..
tfn nummer spärrar du hos respektive tfn-operatör..Jag löste problemet med en adress att vi skrev kompisen hos en kyrka, där han hämtar posten etc...
Citera
2013-01-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBuddha
Det är nog som nudru säger, alla finns ju i register så det är väl troligtvis automatiskt inlagt när du fyllde 16 eller 18.

Citat:
Ursprungligen postat av mindgasm
De hämtar uppgifterna om personnummer, mantalsskrivningsadress från skattemyndigheten. Om man inte vill vara med på ratsit, upplysning.se etc måste man begära skyddad identitet..
tfn nummer spärrar du hos respektive tfn-operatör..Jag löste problemet med en adress att vi skrev kompisen hos en kyrka, där han hämtar posten etc...

Gött, nu vet jag
Citera
2013-01-20, 19:05
Medlem
SpecialEditions avatar
Man kan be hitta.se mfl att ta bort en. Jag finns inte med där längre
Citera
2013-01-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition

Vet, bad dom via mejl att ta bort mig och nu finns jag inte där längre.

Alla som läser detta bör veta att man sparar några slantar genom att mejla dem istället för att göra det med tfn. Hitta.se hänvisar med tfn lolz, de gör allt för att tjäna cash.
Citera
2013-01-26, 00:05
Medlem
qrizzes avatar
ej it-säk

IT-säkerhet --> Tele - allmänna diskussioner
/Moderator
Citera
2013-01-26, 11:02
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungelsucks
Vet, bad dom via mejl att ta bort mig och nu finns jag inte där längre.

Alla som läser detta bör veta att man sparar några slantar genom att mejla dem istället för att göra det med tfn. Hitta.se hänvisar med tfn lolz, de gör allt för att tjäna cash.
Hur mycket tjänar hitta.se att du ringer till dem

Annars är det bästa att kontakta sin operatör om man inte vill vara med på nummerupplysningar.
Citera
2013-01-26, 11:08
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Hitta.se och Eniro kan anses vara "goda" användare av din information och därmed kan man be de ta bort den men sidor Ratsit och Upplysning.se däremot struntar fullkomligt i vad du ber de om.
Citera
2013-01-26, 11:24
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Hitta.se och Eniro kan anses vara "goda" användare av din information och därmed kan man be de ta bort den men sidor Ratsit och Upplysning.se däremot struntar fullkomligt i vad du ber de om.
Men om man ber sin operatör så ska man inte komma med på sådana "oseriösa" nummerupplysningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in