2013-01-20, 03:10
Medlem
FeenPoshleens avatar
Halloj. Min taskbar (eller vad den heter, raden med ikoner längst ner) har på senaste tiden börjat "uppdateras" då och då. Den hamnar då som översta lager, även över video i helskärm, och ikonerna ersätts med blanka ikoner. Sen ersätts ikonerna en efter en med sina riktiga ikoner.

När detta är klart så lägger sig taskbaren i rätt lagerordning igen, och det hela tar inte längre än ett par sekunder. Det är nästan som att det flimrar till, fast man kan tydligt urskilja vad som händer. Verkligen skitstörande när man glor på en rulle eller liknande. Det aktiva fönstret tappar också fokus under den korta tiden, så det har hänt flera gånger att jag gjort grova typos med saknade ord och bokstäver.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Har Windows 7 64 Ultimate SP1, ett Radeon 6980 med senaste drivarna, Avast och Comodo.
Citera
2013-01-20, 08:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kör du i standad eller har du någon "tweak" på detta? D.v.s ett program för att ändrar utseendet.
Citera
2013-01-20, 14:04
Medlem
FeenPoshleens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kör du i standad eller har du någon "tweak" på detta? D.v.s ett program för att ändrar utseendet.

Inget tweak utöver Rainmeter, men det påverkar inte taskbaren så vitt jag vet. Bara skönt att se processorload etc. på skrivbordet.
Citera
2013-01-22, 22:29
Bannlyst
Det är explorer processen som kraschar antagligen hela tiden. Överklockar du?
Citera
2013-01-23, 02:35
Medlem
FeenPoshleens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saskatoon2
Det är explorer processen som kraschar antagligen hela tiden. Överklockar du?

Nix, överklockar inte. Testade att starta om explorer.exe för att se om det liknade, fast det gjorde det inte. När jag startar om processen så finns ikonerna där direkt i taskbaren, inget laddande. Alla mappfönster försvinner också totalt när man stänger explorer. Dom är kvar när mitt problem inträffar.

Har märkt att min externa hårddisk även går upp i varv när detta händer och jag inte tittar på film eller så. Filmerna ligger på denna hårddisk, så det kan inte vara det som är anledningen till att det hakar sig, men det kanske kan vara en ledtråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in