2013-01-20, 00:00
Medlem
När kan man förvänta sig att se externa grafikkortslösningar likt MSI GUS II som de visade upp på CES 2012 ?
Samt ett lite större urval av laptops med thunderbolt-ingång?
Citera
2013-01-20, 00:16
Bannlyst
Ingen aning men låter lite bakvänt med det där även om det är prestandamässigt godkänt imo.

Medans du väntar varför inte även köpa en extern skärm, tangenbord, mus och högtalare och kanske eventuellt en medelstor låda med fläktar som du kan docka din bärbara i för lite bättre kylning?

Och sen eftersom detta kommer ta lite plats så kan du även köpa ett datorbord och datorstol din din BÄRBARA dator
Citera
2013-01-20, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
Ingen aning men låter lite bakvänt med det där även om det är prestandamässigt godkänt imo.

Medans du väntar varför inte även köpa en extern skärm, tangenbord, mus och högtalare och kanske eventuellt en medelstor låda med fläktar som du kan docka din bärbara i för lite bättre kylning?

Och sen eftersom detta kommer ta lite plats så kan du även köpa ett datorbord och datorstol din din BÄRBARA dator

Du ser alltså ingen poäng med det?

Det som länge har varit bristande i laptops är grafikdelarna (om de ens har en diskret grafikdel) men man klarar sig oftast utan den tills man kommer till spelande.
I nuläget måste jag ha dubbla datorer, en stationär och en bärbar. Om det hade funnits extern grafik så hade jag kunnat ta med mig min bärbara när jag går hemifrån och sedan docka in den när jag kommer hem. För mig som precis har flyttat så skull det även möjliggöra att jag kan spela med mina kompisar när jag är hemma (utan att ta med mitt stora Arc-chassi på tåget).

Visst om man jobbar hemifrån och inte har behov av en bärbar dator, gillar att köpa dubbla enheter eller inte spelar datorspel så kanske det inte är mycket att hänga i granen.

Jag har iaf väntat på att köpa ny dator i ett år nu sedan jag såg att denna lösning skulle komma...
Senast redigerad av FeedHurley 2013-01-20 kl. 00:52.
Citera
2013-01-20, 01:15
Bannlyst
De bärbara som redan klarar av krävande spel som batlefield 3 med bra grafik då?
Citera
2013-01-20, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
De bärbara som redan klarar av krävande spel som batlefield 3 med bra grafik då?

Om det finns någon Thinkpad i 12-14 tum och runt 1,5kg så
On topic:
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
När kan man förvänta sig att se externa grafikkortslösningar likt MSI GUS II som de visade upp på CES 2012 ?
Samt ett lite större urval av laptops med thunderbolt-ingång?
Senast redigerad av FeedHurley 2013-01-20 kl. 02:25.
Citera
2013-01-20, 02:32
Medlem
j.loows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Om det finns någon Thinkpad i 12-14 tum och runt 1,5kg så
On topic:

http://configure.euro.dell.com/dells...=dhs&cs=sedhs1
Citera
2013-01-22, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j.loow
http://configure.euro.dell.com/dells...=dhs&cs=sedhs1

Nog för att det inte är en think pad vilket jag skulle kunna acceptera men den väger fortfarande över 3kg... och jag behöver förövrigt bara prestandan när jag är hemma eller reser så GUS II hade varit perfekt, synd att de inte verkar hålla igång den produkten(?).
Senast redigerad av FeedHurley 2013-01-22 kl. 06:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in