2013-01-19, 19:36
Medlem
Hallå!

Jag har bränt en skiva med musik i iTunes. I min cd-spelare i bilen så visar den låtnamn och artist. Men när jag stoppar in skivan i iTunes så står det bara Spår 1, Spår 2 osv osv. Varför får jag inte fram artist/title i iTunes?

Jag behöver göra en playlist och behöver därför title till alla låtarna.
Citera
2013-01-19, 19:40
Medlem
systems avatar
En Musik-CD innehåller inte mer info än så. Stoppa i en köpt musik-CD i din dator och du kommer att se att det förhåller sig på det viset.

Varför det funkar i din bil är konstigt. Mycket konstigt.
Citera
2013-01-19, 19:43
Medlem
Jag kryssar ju för "inkludera CD-text" eller nåt sånt å då kommer ju artist å titel med
Senast redigerad av svennejao 2013-01-19 kl. 19:46.
Citera
2013-01-19, 19:54
Medlem
systems avatar
Mina kunskaper är tydligen för dålig då det gäller detta.

Men jag vill ändå ställa en fråga.

Om du skapat CD:n i din dator, varför behöver du då importera den igen?
Citera
2013-01-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Mina kunskaper är tydligen för dålig då det gäller detta.

Men jag vill ändå ställa en fråga.

Om du skapat CD:n i din dator, varför behöver du då importera den igen?

Jag har några CD's som är brända med min förra Macbook som tyvärr dog för en månad sedan. Jag behöver därför visa vad som finns för låtar på alla CDs nu då jag inte har spellistorna kvar haha rörigt va

edit: visst, jag kan lyssna på låtarna men jag minns inte titel på många av dem.
Citera
2013-01-19, 20:09
Medlem
systems avatar
I see.

Kolla in SoundHound som lyssnar igenom musik och därefter talar om vad det troligen är för något.
Citera
2013-01-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
En Musik-CD innehåller inte mer info än så. Stoppa i en köpt musik-CD i din dator och du kommer att se att det förhåller sig på det viset.

Varför det funkar i din bil är konstigt. Mycket konstigt.

Jodå..... Det är rätt många år sedan som det fanns möjlighet att CD-skivor (köpta original alltså) kunde innehålla info för att visa artistnamn, låttitel, albumnamn. Jag vet att jag har några CD-skivor som har detta och att det då visades i displayen på min Pioneer bilstereo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in