2013-01-19, 17:48
Medlem
Gift44s avatar
Om någon detektiv här på FB kan få fram lite info om denna händelse så vore jag tacksam.
En person ska ha blivit dödad utanför en fiskaffär vid Mariaplan ngn gång under 80-90talet. Den låg där puben Red Lion ligger idag. GM kallades efter detta "mördarn", han höll till nere vid garagen vid Ostindiegatan där han alltid svepte några starköl efter att ha parkerat bilen. Det ryktades att han varit relativt högt uppsatt inom ngt fackförbund. Nån "local" som vet nåt?
Citera
2013-01-22, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Om någon detektiv här på FB kan få fram lite info om denna händelse så vore jag tacksam.
En person ska ha blivit dödad utanför en fiskaffär vid Mariaplan ngn gång under 80-90talet. Den låg där puben Red Lion ligger idag. GM kallades efter detta "mördarn", han höll till nere vid garagen vid Ostindiegatan där han alltid svepte några starköl efter att ha parkerat bilen. Det ryktades att han varit relativt högt uppsatt inom ngt fackförbund. Nån "local" som vet nåt?

Tror det var någon gång 93-95, låg en gigantisk blodpöl utanför fiskaffären den morgonen. Vill minnas att dom suttit på "silverkällaren" och supit tillsammans innan.
Citera
2013-01-22, 22:38
Medlem
Steff83s avatar
Ja...För mig ringer inga klockor...men det vore väldigt intressant få veta mer om detta..om det nu har skett.
Citera
2013-01-24, 07:02
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Tror det var någon gång 93-95, låg en gigantisk blodpöl utanför fiskaffären den morgonen. Vill minnas att dom suttit på "silverkällaren" och supit tillsammans innan.
Tack för infon. Det låter ju onekligen rätt sannolikt . Nån som har nåt mer?
Citera
2013-01-24, 19:59
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
har ingen information om detta men tycker också det hade varit intressant att få höra lite mer om detta då jag vistats en del i denna överskattade stadsdel. hur länge har förresten silverkällan funnits som krog? har vid flertal tillfällen med laga syn noterat att inrättningen främst tilldrar sig människor på skuggsidan av livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in