Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-19, 22:39
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
Menar folk allvarligt när de klagar på sparkarna ?!

GM försökte precis MÖRDA deras partiledare. Några sparkar är det snällaste straffet han kunde ha fått. Ibland går känslorna överstyr, inget mer med det. Tänk er en liknande situation där GM siktar mot någon familjemedlem till er.. Ni hade förmodligen slitit av hans kulor och kört ner de i halsen på honom.

Nja, det är väl egentligen bara att det är inte professionellt att förvandlas till en folkmob. :P

Sen var det några som trodde att det var vakterna som slog på han, vilket det ju inte alls var. Tvärtom fick vakterna fullt upp hålla gärningsmannen på golvet och värja honom från alla slag och sparkar.

Men jag kan förstå att de slog på honom. De var fruktansvärt rädda och upprörda och lät känslorna ta över helt. Vakterna däremot verkade vara professionella och agerade föredömligt.
Citera
2013-01-19, 22:41
  #122
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Nja, det är väl egentligen bara att det är inte professionellt att förvandlas till en folkmob. :P

Sen var det några som trodde att det var vakterna som slog på han, vilket det ju inte alls var. Tvärtom fick vakterna fullt upp hålla gärningsmannen på golvet och värja honom från alla slag och sparkar.

Men jag kan förstå att de slog på honom. De var fruktansvärt rädda och upprörda och lät känslorna ta över helt. Vakterna däremot verkade vara professionella och agerade föredömligt.
Man ser i slutet att dem puttar bort en snubbe som sparkar GM i huvudet, han i beige kavaj
Citera
2013-01-19, 22:42
  #123
Medlem
Lite småkul var det allt när den där gamle gubben med käppen/paraplyet eller vad det var kom sent omsider och skulle puckla han också...
Citera
2013-01-19, 22:44
  #124
Medlem
Vet man dock något mer om GM samt varför han ville mörda denna nu världskände politiker ?
Citera
2013-01-19, 22:57
  #125
Medlem
bomayes avatar
Har inget emot sparkarna, hade själv möjligen gjort likadant om det var ett attentat mot någon som jag brydde mig om.

Däremot är det ju intressant rent rättsligt. Kan de dömas för grov misshandel eller bulgariens dito?
Citera
2013-01-19, 23:14
  #126
Medlem
Thcfarmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whargoul
Ataka

Браво, där har du ett parti som är svenska motsvarigheten till ND
Citera
2013-01-19, 23:16
  #127
Medlem
Manmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah
Hade detta hänt i Sverige och politikerna hade misshandlat gärningsmännen hade de troligen fått ett högre straff än för mordförsöket

Ofta våra svenska politiker skulle vågat göra något i en sån här situation. Gummiryggarna hade gömt sig bakom första bästa stol, sen hade tårarna kommit
Citera
2013-01-19, 23:18
  #128
Medlem
Guds-utvaldes avatar
Då det snart är val i Bulgarien (27 januari), så tror jag det rör sig om en "false-flag" för att locka fler röster. Något är det som inte riktigt stämmer...
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphoto...18078173_n.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av zeusespimple
Bekräftat att GM är turk? För han ser sannerligen inte ut som en turk.

Källan någon postade tidigare tar jag med en nypa salt.
Enligt en vän till mig så är "GM" en pomak som talar turkiska. I övrigt kan turkar se ut lite hursomhelst beroende på vart de kommer ifrån.
Citera
2013-01-19, 23:19
  #129
Medlem
Hade det hänt i USA så hade alla republikanerna dragit fram sina automatvapen och brassat ihjäl gärningsmannen, de 4-5 vakterna och alla andra som sprang fram där..
Citera
2013-01-19, 23:30
  #130
Medlem
Drdeoos avatar
Har ingen aning om vem Ahmed Dogan är, men vad har han gjort för att nästan bli mördad?
Citera
2013-01-19, 23:45
  #131
Medlem
Är det någon annan som reagerar på hur jävligt sega livvakterna är? de ska ju stå nära, enligt mig uppe på scenen snett bakom Ahmed Dogan. Att hålla på att klättra upp till scenen är vansinne ! väldigt oprofessionellt ! lär er något av detta!
Citera
2013-01-19, 23:46
  #132
Medlem
Tango1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Tycker den ser lite liten ut för att vara en PPK eller liknande, åtminstone av att döma på pistolgreppet som verkar vara mindre än handen. Dessutom ger pistolen i videon ett lite fyrkantigt intryck, till skillnad från tex Walter PPK, Berettas små modeller och Makarov som annars är vanliga, vilka alla har en lite spetsigare nos.

Min första tanke var att det skulle kunna röra sig om en Browning 1906, eller någon av de kopior som gjorts på den. Som syns på bilden sitter säkringen längst bak, och när den är trycks upp/säkras låser den också manteln vilket gör att vapnet ej kan mantlas om. Tycker det ser ut som gärningsmannen just försöker mantla men att pistolen vägrar.

Brownings gamla fickpistoler tillverkades i stora mängder och är fortfarande idag vanliga och billiga andraklass vapen.

Men men, det är nog närmast omöjligt att avgöra på filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Solklart att det är Baby Browning/Colt 1908 eller någon av miljontals kopior i 25 acp. Måste finnas bättre sätt att lönnmörda en politiker än att storma upp på scen och ha två sekunder på sig att skjuta innan man blir tacklad. Om det verkligen är en gas pistol är han dubbelt hopplös.

Bild.

Pistolen i fråga är en knallpistol tillverkat av EKOL som heter Volga.

Citat:
Ursprungligen postat av zeusespimple
Bekräftat att GM är turk? För han ser sannerligen inte ut som en turk.

Källan någon postade tidigare tar jag med en nypa salt.

Se nedanstående citat. Det handlar ändå om ett folk på 150-200 miljoner*.
* siffran kommer från wikipedia

Citat:
Ursprungligen postat av Guds-utvalde
Enligt en vän till mig så är "GM" en pomak som talar turkiska. I övrigt kan turkar se ut lite hursomhelst beroende på vart de kommer ifrån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback