2015-05-06, 22:48
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20700253.ab
Kindberg ville inte svara på om hon instämde i FR:s uppmaning att öppan alla hjärtan:
Förståligt - hon har själv öppnat sitt hjärta på vid gavel tidigt som MUF:e, men samtidigt ser hon att i det egna partiet är det bara de hjärntvättade MUF:a som gjort det, resten vill inte vara med. Partiet är m.a.o. delat mitt itu.
Då är det bara att passa.
Att brygga ihop denna splittring kan inte vara annat än mission impossible, om man som AKB är fast förankrad i det ena lägret.
Citera
2015-05-07, 19:17
Bannlyst
Jag vägrar göra som snövit och gå i dvala och vakna till ett Helvete

Kinberg-Batra kommer aldrig att komma undan med leenden och robotliknande svar ang DÖ och nu det senaste så har Moderaterna slösat på skattemedel för att göra en skuggbudget som är så skuggad så ingen kommer att rösta på den?

Ska man säga sanningen om fienden så är det inte Vänstern längre som man tvingas övertyga det är vårt egnas partis flathet att inte påverka.
Det är TIOTUSENTALS och åter tiotusentals medlemmar som frågar sig är detta demokrati?

Jag har en knuten hand i fickan och nästa gång kommer jag inte att sitta på nålar och må skit. Jag kommer rösta på SD dom är inte så djävla dåliga och dom är en rörelse som har rätt.

Framför allt kan man hoppas på att att allt blir som förr. Man läser om Asylbaroner och 8000 tonåringar (ensamkommande) som kommer hit och ska börja i sexan med Arabiska som enda språk. Sen säger Byråchef Batra att hon är GLAD men i ögonvrån ser hon hur extremhögern växer. Tyvärr!
Senast redigerad av Bejrut 2015-05-07 kl. 19:20. Anledning: rubrik
Citera
2015-05-07, 19:30
Bannlyst
En riktig pessimist på jobbet sade
- Hon leker demokrati och bär upp lön fy faan politiker kan konsten att tjäna pengar utan att åstadkomma något och Alliansen går över lik för att blocka det Fredrik Rövfeldt satte i rullning 2010.

Bidragsturisterna med slängda pass innan gränsen sätter rekord i år och en etta kostar upp till 65 000 för en familj som bott i Belgien i 8 år. Asylbaronerna skattar och röstar VPK.
Citera
2015-05-13, 10:06
Medlem
Citat:
Kinberg Batra hotar sänka Stefan Löfven

http://www.expressen.se/nyheter/kinberg-batra-hotar-sanka-stefan-lofven/
Citera
2015-05-13, 10:55
Medlem
Citat:

Jag undrar hur mycket varmluft vi kan få av denne innan folk blir börjar avtrubbade. Nu får hon snart se till att göra något på riktigt och inte bara prata.
Citera
2015-05-13, 11:14
Medlem
Luzurs avatar
Hah! Vill väl verka tuff inför sina partimedlemmar och kanske hoppas hon på att få tillbaka ett par f.d. M väljare som sprungit till SD.
Citera
2015-05-13, 11:25
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Hah! Vill väl verka tuff inför sina partimedlemmar och kanske hoppas hon på att få tillbaka ett par f.d. M väljare som sprungit till SD.
Ja det där uttalandet är bara till för att försöka mörka det uppenbara faktumet att oppositionen inte vill ta över regeringsmakten nu. Dvs absolut inte om det först ska till ett nyval, vilket Löfvén utlyser om han fälls i en misstroendeförklaring. Risken att KD o Fp inte klarar sig är för stor.
Citera
2015-05-13, 16:31
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

Tomma tunnor skramlar mest.
Citera
2015-05-13, 16:39
Medlem
Menveds avatar
Inte ens skramlande tunnor. Det är journalisten som med sina frågor tvingar fram svar som ser aggressiva ut, men hon tar varje tillfälle att tona ner betydelsen av de starka orden. Denna teater som pågår är en förolämpning mot den svenska valmanskåren.
Citera
2015-05-15, 18:02
Bannlyst
Äntligen något vettigt från AKB!

AkB har tvingats att göra någonting Gräsrötterna går banans! Det är för lite för sent men fortsätter hon på inslagen linje kanske vi inte behöver SD 2022?

Mig själv och ca 80 000 Moderater behöver hon inte flörta med så länge till för en vi rättar in oss i leden. Rövfeldt är död och begraven. Halleluja
Citera
2015-05-15, 18:20
Bannlyst
Även om M vill att vi ska börja med tillfälliga uppehållstillstånd så är det som att ösa med en hink ur Östersjön. Eller att Eu ska hjälpa 22 000 Negerer som söker ett bättre liv när det kommer 600 000 på flottar och snodda bryggor?

Jag tror att SD kommer att öka än mer . Inlägg från fyran http://avpixlat.info/2015/05/09/sds-framgangar-saknar-motstycke-i-svensk-politik/ TV4:s politiske expert Marcus Oscarsson talade i morse om Sverigedemokraternas framgångar som saknar motstycke i svensk politik och skälen till detta.

Kinberg- Batra : Måste i princip helt återgå till Moderat politik anno 2000 för att locka SD väljare tillbaka till moderpartiet.
Citera
2015-05-15, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harigapa
AkB har tvingats att göra någonting Gräsrötterna går banans! Det är för lite för sent men fortsätter hon på inslagen linje kanske vi inte behöver SD 2022?

Mig själv och ca 80 000 Moderater behöver hon inte flörta med så länge till för en vi rättar in oss i leden. Rövfeldt är död och begraven. Halleluja
Du konstaterar själv att AKB tvingats till att göra nåt, men ändå är du snabb med att återvända till partiet? Hur lurad får man vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in