2014-11-25, 13:07
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Ett misstag, är övertygad att moderaterna åker ner under 20% kommande val. gå en kräftgång, 13-18 % kommande nyval.
Huruvida M fortsätter backa eller öka igen beror på vad deras eftervalsanalys mynnar ut i. Jag misstänker att det pågår ganska intensiva diskussioner nu i pariet där kommunfolket/+övriga Sverige står mot Sthlms maffian som antagligen inte, uppbackade av MUF, vill stänga några hjärtan. Att innan den diskussionen landat mer eller mindre redan ha utsett partiledare från ena falangen (Sthlms-eliten)verkar inte så välbetänkt.
Citera
2014-11-25, 13:15
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Ett misstag, är övertygad att moderaterna åker ner under 20% kommande val. Hon utstrålar arrogans och hennes snedsteg att moderaterna kommer tappa röster utanför tullarna, dvs övriga Sverige http://www.youtube.com/watch?v=nM-ByPAD48w.

Nej - ett misstag men jag tror moderaterna kommer ännu en gång gå en kräftgång, 13-18 % kommande nyval.

Delar denna uppfattning. Om man därtill adderar MUF:s närmast marxist-/miljöpartistiska-politik som fastställdes på deras stämma häromdagen - där landsförrädaren Reinfeldt gjorde ett 'bejublat' framträdande f ö - så är (M) hopplöst förlorade, och raset fortgår. Jag önskar detta bedragarparti allt ont, under 10% vore mumma.
Citera
2014-11-25, 21:28
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Huruvida M fortsätter backa eller öka igen beror på vad deras eftervalsanalys mynnar ut i. Jag misstänker att det pågår ganska intensiva diskussioner nu i pariet där kommunfolket/+övriga Sverige står mot Sthlms maffian som antagligen inte, uppbackade av MUF, vill stänga några hjärtan. Att innan den diskussionen landat mer eller mindre redan ha utsett partiledare från ena falangen (Sthlms-eliten)verkar inte så välbetänkt.

Eftervalsanaylsen är ju klar för länge sedan.
Citera
2014-11-25, 22:08
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Eftervalsanaylsen är ju klar för länge sedan.
Vad vet vi om slutsatserna?
Citera
2014-11-25, 22:21
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Vad vet vi om slutsatserna?

Moderaterna är svaga bland LO-kvinnor och skall försöka ragga fler sådana som väljare.
Men skall också ha en tydligare inkritning på anti-rasism, HBTQP feminism. Dvs bli ännu mer lik miljöpartiet och vp(k) än man redan är.
Reinfledt uttalade ju också innan han packade ihop att moderaterna inte är intresserade av kvantitet av väljer, utan kvalitet. Man vill inte att vem som helst skall lägga ned någon av moderaternas snuskiga små valsedlar i något valkuvert. Utan det skall vara rätt folk, med rätt människosyn. Folk som ens skulle kunna överväga att rösta SD vill man inte ha som väljare.
Citera
2014-11-25, 22:38
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Moderaterna är svaga bland LO-kvinnor och skall försöka ragga fler sådana som väljare.
Men skall också ha en tydligare inkritning på anti-rasism, HBTQP feminism. Dvs bli ännu mer lik miljöpartiet och vp(k) än man redan är.
Reinfledt uttalade ju också innan han packade ihop att moderaterna inte är intresserade av kvantitet av väljer, utan kvalitet. Man vill inte att vem som helst skall lägga ned någon av moderaternas snuskiga små valsedlar i något valkuvert. Utan det skall vara rätt folk, med rätt människosyn. Folk som ens skulle kunna överväga att rösta SD vill man inte ha som väljare.
Låter som en beställningsrapport åt/av SD.
Citera
2014-11-26, 06:50
Bannlyst
Tidigt på morgonen för att snacka politik men är man för SD så är man

Det mesta handlar om SD just nu men har inte Moderaterna åtminstone en seriös åtgärdsplan ifall alliansens budget faktiskt går igenom?

Det värsta liberala moderaterna med "med vi kör på så länge vi får låna pengar" hoppas på
Batra kvinnan för dom vore det bästa om hon gick ihop med Boxarn Löfven allt för att slippa ett förnedrande omval?

Jag tror inte att SD får mer en var femte väljare (20%)vid ett omval men att lägga sig platt som AKB gör och vänta tills 2018 är knappast den medicin vårt land behöver?
Senast redigerad av Bodies 2014-11-26 kl. 07:03. Anledning: Rubrik:
Citera
2014-11-26, 09:22
Bannlyst
Detta med Tiggarna är en ren Travesti. Vad ska AKB göra åt dom jag har aldrig hört ett skit om det??

Jag tycker att vi bör stänga ett par flygplatser och några vägbyggen och i stället skicka helst en miljard direkt ut i det tomma intet nere i Rumänien med ett rött snöre i jultider?
Ironisk så klart...
Citera
2014-11-26, 13:42
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Det mesta handlar om SD just nu men har inte Moderaterna åtminstone en seriös åtgärdsplan ifall alliansens budget faktiskt går igenom?

Åtgärdsplan har dom säkert men att den skulle vara seriös tvivlar jag på. Det är ju moderaterna vi talar om.

Det är ju primärt Löfven och sossarna som avgör vad som händer om aliansens budget går igenom, men jag skulle tro att Löfven sitter kvar och bara kör på. Han försöker väl anpassa verksamheten till budgeten och tvärtom.
Skulle han avvika för mycket från budgeten kan moderaterna nog tänka sig misstroende votering, men det dröjer nog till AKB kommit på plats som Ledare även på pappret. Fram till dess kommer moderaterna att göra allt för att hindra ett nyval.
Därför det troligt att aliansen eller delar av den (=moderaterna) lägger ned sina röster.
Citera
2014-11-26, 19:26
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Åtgärdsplan har dom säkert men att den skulle vara seriös tvivlar jag på. Det är ju moderaterna vi talar om.

Det är ju primärt Löfven och sossarna som avgör vad som händer om aliansens budget går igenom, men jag skulle tro att Löfven sitter kvar och bara kör på. Han försöker väl anpassa verksamheten till budgeten och tvärtom.
Skulle han avvika för mycket från budgeten kan moderaterna nog tänka sig misstroende votering, men det dröjer nog till AKB kommit på plats som Ledare även på pappret. Fram till dess kommer moderaterna att göra allt för att hindra ett nyval.
Därför det troligt att aliansen eller delar av den (=moderaterna) lägger ned sina röster.
Går alliansens budget igenom har Löfvén sagt att han avgår. Efter en talmansrunda kommer han troligen tillbaka ensam med en ren S budget utan de värsta Mp inslagen, som gör att alliansen lägger ner rösterna. L måste sedan dagligen springa till borgarsidan o förhandla. Eftersom alliansen för sitt liv varken vill ha nyval eller vill regera få L hanka sig fram så.
Citera
2014-11-26, 20:47
Moderator
Tinuviels avatar
Återgå till topic.

// mod
Citera
2014-12-03, 14:01
Medlem
KnullMarodorens avatar
jag skrev elaka saker om Anna här, men har ändrat mig när jag sett henne i dagens debatter.

Väldigt imponerad av henne och önskar jag kunde gå tillbaka till Moderaterna. Blir dock tyvärr hos SD till invandringen stryps eller vi slipper betala för invandrarna.

0 invandring eller 0 i bidrag för invandrarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in