2005-05-04, 07:45
Medlem
Nulles avatar
Aftonbladet förnekar sig inte. Idag har man en artikel om att stavhopparen Patrik Kristiansson (Carolina Klüfts sambo) inte är någon "bra förebild" eftersom han beter sig "oerhört illa" under träning:
Citat:
Stavhopparen skriker könsord inför 5-åringar
Svordomar, könsord och ett okontrollerat temperament från stavhoppsstjärnan Patrik Kristiansson har retat upp föräldrar i hans hemmaklubb.
- Vi ska försöka bättra oss, säger tränaren Miro Zalar.
Det var i en insändare i lokalpressen i Karlskrona som Elisabeth och Magnus Niklasson i veckan gav "dagens ris" åt den kände hopparen.
- Vi kan inte låta bli att reagera över hans beteende, förklarar Magnus. Han ska vara en god förebild för våra barn - det är han inte genom att skrika könsord och svordomar, kasta stavar och sparka på hoppställningen.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,640564,00.html
Citera
2005-05-04, 08:46
Moderator
Gromguttens avatar
Är kanske ett tecken på sexuell frustration. Inte så kul att bara spela skitgubbe hela tiden.
Citera
2005-05-04, 09:08
Medlem
OSOs avatar
De verkar kompletera varandra bra....två idioter hand i hand
Citera
2005-05-04, 09:20
Medlem
FreddyKs avatar
Visst är det lite märkligt att det kommer med i kvällstidningar. Men det ska dock sägas att han är extrem på många sätt. Han använder verkligen ett språk som inte är bra när man tränar med så många yngre. Jag har personligen varit i kontakt med honom några gånger i träningssammanhang och han är en väldigt labil person.
Citera
2005-05-04, 10:03
Bannlyst
Dagens icke-nyhet helt klart, sen när blev idrottsmän lugna och balanserade personer?
Lite könsord vad gör de, småglinen har väl troligtvis redan hört dessa innan Kristiansson får sina utbrott. Löjligt så de bara stänker om de!
Citera
2005-05-04, 13:57
Medlem
Jag har aldrig mött Kristianson själv men mitt absoluta intryck är han verkar var en superidiot. Vi minns väl alla bilderna från friidrotts- VM 2001 där han gick runt och grina och sparkade vilt omklring sig . Så jävla patetiskt. Och så detta. Nu kanske inte aftonbladet är 100% trovärdig men det verkar ju faktiskt stå klart att han betett sig som den ärketönt han verkar vara.
Citera
2005-05-04, 14:16
Medlem
Yields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mawi
Vi minns väl alla bilderna från friidrotts- VM 2001 där han gick runt och grina och sparkade vilt omklring sig . Så jävla patetiskt.
Det glömmer jag aldrig.
Citera
2005-05-04, 14:48
Medlem
danbanans avatar
Vem f*n svänger sig inte med såna ord när man tränar.
Man kan ju inte skydda barnen från allt här i världen, en svärande elitidrottare känns ju ganska lindrigt med tanke på alla andra fasor barn utsätts för, typ sitta framför tv3 o kanal 5:s dokusåpor, men då är det minsann ingen som klagar över dåliga förebilder.
Man blir ju bara så f-bannad ibland!!
Citera
2005-05-04, 14:49
Medlem
Alladins avatar
"Carro din förbannade jävla horfitta" (senaste gången Kluft och han grälade.)
Citera
2005-05-04, 14:58
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK
Visst är det lite märkligt att det kommer med i kvällstidningar. Men det ska dock sägas att han är extrem på många sätt. Han använder verkligen ett språk som inte är bra när man tränar med så många yngre. Jag har personligen varit i kontakt med honom några gånger i träningssammanhang och han är en väldigt labil person.

Äh, det är väl ingen som dött av lite kuken och fittan heller. Visserligen verkar han labil, men att det är en riksnyhet att en idrottsman svär när han misslyckas på träning är ju så mycket en ickenyhet det kan bli.
Citera
2005-05-04, 17:22
Medlem
FreddyKs avatar
Nä håller iofs med dig det är långt ifrån en riksnyhet..jag är lika labli själv vad det gäller könsord så jag skall icke dömma. Men är det en idrottshall full med ungdomar som ser upp till mig skulle jag nog tänka mig för efter ett par tillsägningar.
Citera
2005-05-04, 17:32
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK
Nä håller iofs med dig det är långt ifrån en riksnyhet..jag är lika labli själv vad det gäller könsord så jag skall icke dömma. Men är det en idrottshall full med ungdomar som ser upp till mig skulle jag nog tänka mig för efter ett par tillsägningar.

Håller med, är man själv eller med polare är det en sak.
Men har man fått upprepade tillsägningar och beter sig så inför mindre barn är det inte ok.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in