2005-05-04, 17:57
Medlem
Nulles avatar
Expressen har också hakat på (eller om det var AB som hakade på Expressen):
Citat:
– Vi brukar komma dit med barnen samtidigt som de vuxna avslutar med lite innebandy. Där har Patrik Kristiansson utmärkt sig extremt mycket och betett sig som en bortskämd tonårskille när han skrikit och skällt på sina lagkamrater, berättar Magnus Niklasson.
– Speciellt en kille gick där med svansen mellan benen och Patrik skällde på honom. Det kändes nästan som mobbning.

[...]

– Plötsligt gick han bärsärkagång, kastade staven, sparkade på stavanläggningen och skrek könsord.
Vad skrek han?
– Jag behöver kanske inte gå in på exakta ord, men det var kvinnliga könsord.

http://expressen.se/index.jsp?a=279294
Kristiansson kommenterar själv kritiken:
Citat:
– Om det är så att jag har haft dåligt omdöme, och att någon har tagit illa vid sig, så ber jag så jättemycket om ursäkt, är hans första reaktion.
– Det ska inte upprepas.

[...]

Kristiansson medger att det kan ha kommit en del ”starka ord” ur munnen.
– Att jag har svurit har säkert hänt, det står jag för. Står det 9–9 i en innebandymatch och man skjuter i stolpen, så är det klart att man blir frustrerad.
– Och man ska tänka sig för när det är barn i lokalen.
Däremot tar han inte på sig de andra anklagelserna från föräldern Magnus Niklasson, om upprepade vredesutbrott, bärsärkagång – och till och med mobbning.

– Jag kommer ihåg att jag sparkade på en stolpe efter ett dåligt pass, men det tycker jag är ganska oskyldigt, och stavar kastar jag inte längre, det gjorde jag när jag var yngre.
– Av det andra förstår jag ingenting. Jag tränar 30 ungar i hockey, och de skulle nog säga att jag var tuff, men jag är inte sån.

http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=279297
Han satsar tydligen hårt på sin hockeytränarkarriär har jag förstått. Vem vet, en dag kanske han når sina drömmars mål och får stå i Frölundas bås och domdera:

"Ditt förbannade domarluder, du dömer ju för f*n som en j***a f***a!"
Citera
2005-05-05, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Expressen har också hakat på (eller om det var AB som hakade på Expressen):Kristiansson kommenterar själv kritiken:Han satsar tydligen hårt på sin hockeytränarkarriär har jag förstått. Vem vet, en dag kanske han når sina drömmars mål och får stå i Frölundas bås och domdera:

"Ditt förbannade domarluder, du dömer ju för f*n som en j***a f***a!"

precis vad hockeyn behöver. En ny wikegård som livar upp det hela
Citera
2005-05-05, 11:01
Medlem
back flashs avatar
Det är väl en viss skillnad på när ni (vi) blir förbannade och skriker könsord och när PK gör det.
Även om han är en stor fåne så är han en förebild och idol för sexåringer som precis börjat med friidrott.
Jag tycker att det har ett nyhetsvärde när en olympisk medaljör beter sig illa inför småbarn under träning.

Läs mer med fina kommentarer från hans tränare Miro Zalar:

http://www.sydostran.se/002.lasso?id=28386&lay=nyheter
Citera
2005-05-05, 12:03
Medlem
Continental Ops avatar
jag har svårt att låta bli att använda just ordet fitta när jag blir lite irriterad, osympatiskt jag vet men det är ju den "svordom" som har mest fonetiskt scwhung liksom ett f och ett t-ljud i samma ord.
Tycker det är lite mer anmärkningsvärt om han kallar sin flickvän för horfitta när han grälar faktiskt.
Hade en jobbarkompis som skrek hoorrra när han misslyckades i spel det var inte heller så sympatiskt.
Citera
2005-05-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Läs mer med fina kommentarer från hans tränare Miro Zalar:

http://www.sydostran.se/002.lasso?id=28386&lay=nyheter

"det hade varit djävligt lämpligt om föräldern sagt ifrån direkt, säger Miro Zalar. Antingen till mig eller Patrik. Det hade varit fan så mycket bättre än att kontakta massmedia."

smidig kille, undrar vart PK lärt sig
Citera
2005-05-05, 17:40
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Låter lovande, då kanske Carro får sig ett ord sanning hemma med.
Citera
2005-05-05, 18:05
Medlem
Hurkels avatar
Äh, vadå "stor förebild och idol som måste ta sitt ansvar", bara för att man satsar seriöst på sin sport så har man väl inte automatisk accepterat ett ansvar för alla små barn som eventuellt vill hålla på med samma idrott?

Om nån stör sig så är det väl bara att säga till honom eller klaga hos klubbledning. Jag blir så trött på alla töntar som tycker det är så häftigt att vara med på bild i kvällstidningarna.
Citera
2005-06-20, 22:12
Medlem
Aftonbladet spinner vidare med rubriken "Jättehopp - tack vare Patriks utskällning". --> http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,662136,00.html
Sen när man läser artikeln så undrar man ju om han överhuvudtaget höjde rösten till Carro? Bad boy-stämpeln är svår att bli av med.
Citera
2005-06-21, 13:36
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det här var en tråd i Fula Gubbens smak Instämmer i nedanstående talare -- allt pekar på att Kristiansson är en tvättäkta pajas. Att han är ihop med det asexuella UFO:t Carolina Klüft pekar också i denna riktning.

Vad gäller könsord så är det inte så ovanligt. Höjdhopparen Patrik Seamountain (Sjöberg) kunde sitta och säga saker som "idag hoppade jag som en riktig fitta" på presskonferenser, vilket pressen förvandlade till "idag gick det jättedåligt" . Allt enligt uppgift från en gammal sportjournalist.

Vi har även en ny ung tennistjej vars namn jag inte minns, som gärna kastar ur sig "fitta" och "knulla" när bollen går i nät.

Mer sånt, och mindre Rekordmagasinet-UFO:n modell Klüft och Holm! Sannolikt ökar intresset för friidrott, sponsorer strömmar till, osv.

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av mawi
Jag har aldrig mött Kristianson själv men mitt absoluta intryck är han verkar var en superidiot. Vi minns väl alla bilderna från friidrotts- VM 2001 där han gick runt och grina och sparkade vilt omklring sig . Så jävla patetiskt. Och så detta. Nu kanske inte aftonbladet är 100% trovärdig men det verkar ju faktiskt stå klart att han betett sig som den ärketönt han verkar vara.
Citera
2005-06-21, 22:37
Medlem
M2ks avatar
Färgat hår har tydligt visat fjollkaraktären på den här parentesfiguren.
Citera
2005-06-23, 14:40
Bannlyst
Så tramsigt att gå ut med sån ovidkommande smörja i media. Visst är han en jävla mes, men han är en människa precis som alla andra.
Svenska folket har tyvärr vant sig vid sportprofiler modell Henke Larsson, och blir därför helt bestörta när en idrottare vräker ur sig såna hemskheter som PK gjorde.
Citera
2005-08-15, 02:29
Medlem
De Larges avatar
Haha, skulle vilja återse när han grinade efter vm 2001, var det inte staffan strand som gick och grinade också nån gång? Han har väl ett liknande humör?

Hur som helst så verkar PK betee sig som en 13-åring, Carro är också omogen, men kan ta en förlust utan att grina och svära, det är otroligt hur hon orkar med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in