Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Expos uppgift är ju att analysera främlingsfientlighet, hat och rasism.
Då ska de väl skriva om bara det. Eller hur?
Jag har aldrig påstått något annat och jag tror inte att jag någonsin läst att någon ifrågasätter Expos rätt att skriva om vad de vill. Vad folk, och också jag, vänder mig emot är Expos arbetsmetoder. Vissa metoderna är en symptom på ett sjukt debattklimat men det värsta är deras systematiska registrering av oliktänkande i syfte att med automatiskt databehandling kartlägga dem, tex samkörning mot åklagarmyndigheterna och domstolarna. Tidigare lät det sig inte göras att man höll konstant koll på obegränsat antal individer och för att hålla koll på några krävdes det större arbetsinsatser. Om högerkanten registrerar eller kartlägger motståndare blir det ramaskri, det talas om dödslistor osv. Det är en extrem dubbelmoral när båda sysslar med samma sak.
Citat:
Om SD-gubben tafsat på en tjej som blev djävligt förbannad är det ju rätt intressant. Eftersom SD anser ju att invandrare är de som begår sexövergreppen här i sverige. Tydligen finns det parasiter överallt.
Alla älgar är faktiskt inte bruna men det är ligger i sakens natur att anta att en älg är brun eller hur? Bara för att det finns svenskar som begår sexbrott betyder inte det att det är felaktigt att utomeuropeiska invandrare är grovt överrepresenterade. Och bara för att en SD-are som är obetydlig ersättare i någon litet fullmäktige innebär inte detta att SD som parti och deras politik bli ogiltigförklarat eller dubbelmoralistiskt.
Citat:
Jag är helt övertygad om att media skulle skrivit om det varit en Miljöpartist, men nu sysslar miljöpartister med sånt. SDare å andra sidan är ju de bittras parti, dit kommer ju rätthaveristerna, de som är kränkta, de som är lite udda, kriminella och rasister. Ett uppsamlingsparti för IQ-disktrasa. Därför ser du puckona göra bort sig dag ut och dag in.
Det ligger i sakens natur att är du pucko så är du.
Nu har ju undersökningar visat att SD har färre brottsbelastade medlemmar än andra partier så jag vet inte vad du pratar om? Beträffande påståenden om IQ, rasism osv så yrar du i nattmössan.
Citat:
Sen är det ju tragiskt att folk ser det som ett mediadrev mot SD, när det är SDaran själva som gör bort sig dagarna i ända. Det som är ännu mer tragiskt är att folk ändå röstar på de... För de vill ha puckona i riksdagen. De vill att sveriges rike ska styras av lågpannor. Det är fördjävla märkligt.
Nu har väl Sverige styrts av lågpannor från och med Olof Palmes regim...
Citat:
SD-Gubben ska ha ett kok stryk.
Javisst, varför inte stryk av kvinnans manliga släktingar? Sådana som du verkar välkomna ett blattesamhälle där öga för öga och tand för tand gäller, blodshämnd, hedersmord och annan skit. Vi andra vill se att kvinnor är jämställda män till 100%, tolerans mot homosexuella och att rättssystemet är det som straffar. De flesta ur vänstern har svårt att gilla rättssamhället men det är ju bara att titta på alla vänsterdiktaturer som funnits och se hur mysiga samhällen med tortyr och rättsövergrepp de haft där...