Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Blir bögar????
Föddes du farstun eller??
Det är ju klart att man förstår att folk "blir" homosexuella, herregud. 100% miljöpåverkan som gör en till homosexuell.
Min teori är att män som är homosexuella till exempel har komplex för sin manlighet och därför "gör" sig till homosexuell eftersom det är ok att vara bög och kvinnlig. Ju högre krav det ställs på människor i vårt samhälle desto svårare blir det att passa in i att vara man eller kvinna. För att vara en man behöver man vara manlig, tjäna pengar, vara framgångsrik, smart, ha muskler, ha självförtroende etc, och för att vara kvinna så finns det också massa mallar man ska passa in på, man måste vara snygg, smal etc. Högre och högre krav ställs på oss. Sverige är ett väldigt ytligt samhälle. Alla vill passa in, men många lever inte upp till kraven. Så istället för att försöka passa in som tex manlig när man är liten, kort, klen så är det lättare att välja att vara homosexuell och tänka: "okej, jag passar inte in som man, men blir jag homo så kommer jag passa in". Detta sitter djupt inne i hjärnan och valet gör man ibland omedvetet genom att sluta tända på det motsatta könet. Ibland kan valet vara mer aktivt.
Det är därför många kvinnliga/små/klena män är bögar och tjocka/fula/lite manliga tjejer också är lesbiska. Sedan finns det ju undantag med manliga homosexuella och kvinnliga/snygga tjejer som är homosexuella, men de har också komplex för något eller något annat som påverkat de under uppväxten.
Dessutom finns det de som under tonåren "blir" homoesexuella men sedan "byter" tillbaka till heterosexuell efter en tid. Detta beror på att de flesta under tonåren utvecklas snabbt, sex och sexualitet är något nytt, man experimenterar lite. Men sedan när man vuxit till sig och skaffat mer självförtroende så "byter" man tillbaka till hetero.
Att vara homosexuell är inget man föds till...
Men bara för att det är yttre påverkningar som det beror på så blir det inte mindre verkligt. I Sverige lever vi i ett öppet samhälle där de flesta accepteras. Alla har rätt till att älska de dem vill.