2013-01-18, 11:41
Medlem
gulelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det finns en förklaringsmodell till homosexualitet inom PDM som baseras på en dominant moder under uppväxttiden. I ditt fall verkar den stämma.

Alltså finns det indicier utöver det som nämns i tråden som påvisar att man inte alls föds in i homosexualitet vilket är tvärtemot vad etablissemanget vill att alla ska tro. Det är samtidigt ett enkelt sätt att döda debatten utan att på något sätt ta reda på mekanismerna bakom homosexualitet.

Väldigt många homosexuella verkar dessutom blivit utsatta för övergrepp när de växte upp samt dåliga relationer med den ena eller den andre föräldern.

M.a.o skapar ett dysfunktionellt samhälle homosexualitet och feminism samtidigt som etablissemanget slår sig för bröstet och beskriver detta som något bra (sic!).

Det låter intressant, har du någon bra bok på området att rekommendera?
Citera
2013-01-18, 11:54
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Nej, du är bög för att du har en genetisk kombination som gör att du utvecklat homosexualitet i stället för heterosexualitet. Det är ingenting inlärt utan det är medfött, och har alltså inget med att "kvinnor är pantade i huvudet" att göra. Att du har dåliga erfarenheter av kvinnor är ingenting som har med saken att göra.
Citera
2013-01-18, 12:27
Medlem
SugerKukForPengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Nej, du är bög för att du har en genetisk kombination som gör att du utvecklat homosexualitet i stället för heterosexualitet. Det är ingenting inlärt utan det är medfött, och har alltså inget med att "kvinnor är pantade i huvudet" att göra. Att du har dåliga erfarenheter av kvinnor är ingenting som har med saken att göra.
Du har inte läst eller sett a clockwork orange.
Citera
2013-01-18, 12:28
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugerKukForPengar
Du har inte läst eller sett a clockwork orange.
Jo, det har jag, men jag vet samtidigt att en människas sexualitet är genetiskt betingad och ingenting man kan ändra på i efterhand, även om man naturligtvis kan öka och sänka sexuallusten.
Citera
2013-01-18, 13:49
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Blir bögar????

Föddes du farstun eller??

Det är ju klart att man förstår att folk "blir" homosexuella, herregud. 100% miljöpåverkan som gör en till homosexuell.

Min teori är att män som är homosexuella till exempel har komplex för sin manlighet och därför "gör" sig till homosexuell eftersom det är ok att vara bög och kvinnlig. Ju högre krav det ställs på människor i vårt samhälle desto svårare blir det att passa in i att vara man eller kvinna. För att vara en man behöver man vara manlig, tjäna pengar, vara framgångsrik, smart, ha muskler, ha självförtroende etc, och för att vara kvinna så finns det också massa mallar man ska passa in på, man måste vara snygg, smal etc. Högre och högre krav ställs på oss. Sverige är ett väldigt ytligt samhälle. Alla vill passa in, men många lever inte upp till kraven. Så istället för att försöka passa in som tex manlig när man är liten, kort, klen så är det lättare att välja att vara homosexuell och tänka: "okej, jag passar inte in som man, men blir jag homo så kommer jag passa in". Detta sitter djupt inne i hjärnan och valet gör man ibland omedvetet genom att sluta tända på det motsatta könet. Ibland kan valet vara mer aktivt.

Det är därför många kvinnliga/små/klena män är bögar och tjocka/fula/lite manliga tjejer också är lesbiska. Sedan finns det ju undantag med manliga homosexuella och kvinnliga/snygga tjejer som är homosexuella, men de har också komplex för något eller något annat som påverkat de under uppväxten.

Dessutom finns det de som under tonåren "blir" homoesexuella men sedan "byter" tillbaka till heterosexuell efter en tid. Detta beror på att de flesta under tonåren utvecklas snabbt, sex och sexualitet är något nytt, man experimenterar lite. Men sedan när man vuxit till sig och skaffat mer självförtroende så "byter" man tillbaka till hetero.

Att vara homosexuell är inget man föds till...

Men bara för att det är yttre påverkningar som det beror på så blir det inte mindre verkligt. I Sverige lever vi i ett öppet samhälle där de flesta accepteras. Alla har rätt till att älska de dem vill.
Senast redigerad av Kavalleristen 2013-01-18 kl. 13:52.
Citera
2013-01-18, 17:59
Medlem
Homosexualitet har i första hand med miljöpåverkan att göra, allt annat är en myt som sprids för att försöka motverka de trakasserier som ofta riktas mot homosexuella. Finns inte en enda studie som säger att generna är i stort sett den enda faktorn, däremot finns det massor av studier som säger att generna är en ytterst liten faktor. Generna har större inverkan på hur religiös man blir än vilken sexuell läggning man får, sug på den ni.
Citera
2013-01-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugerKukForPengar
Kom att tänka på detta. Kvinnor är pantade i huvudet. Kan det vara därför jag och många andra män är bögar? Jag tänder inte på fitta i och för sig, men kvinnans intellektet är minst lika oattraktivt som det kvinnor har mellan benen för mig.
Lite komiskt att du sitter och dömer ut en stor del av alla som har samma sexualitet som dig själv. Förstår precis varför du är homosexuell och tänder på män, jag gör också det. På sätt och vis har du precis idiotförklarat dig själv rent sexuellt.
Senast redigerad av FruPimpinett 2013-01-18 kl. 18:24.
Citera
2013-01-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Lite komiskt att du sitter och dömer en stor del av alla som har samma sexualitet som dig själv. Förstår precis varför du är homosexuell och tänder på män, jag gör också det. På sätt och vis har du precis idiotförklarat dig själv rent sexuellt.
Är du en idiot eller har du bara dyslexi? Ingenstans i hans inlägg kan man finna något alls om att han på något sätt dömer homosexuella. Han sa inte "folk är bögar för att tjejer är korkade", han ställde en hypotes "kan det vara så att folk är bögar för att tjejer är korkade?".
Citera
2013-01-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Är du en idiot eller har du bara dyslexi? Ingenstans i hans inlägg kan man finna något alls om att han på något sätt dömer homosexuella. Han sa inte "folk är bögar för att tjejer är korkade", han ställde en hypotes "kan det vara så att folk är bögar för att tjejer är korkade?".
Är du trögfattad? Läs om och läs rätt. Han dömer ut kvinnor: ”Kvinnor är pantade i huvudet”.
Det jag ville ha sagt med mitt inlägg är att han och heterosexuella kvinnor tänder på samma sak: Män. Det gör att han har idiotförklarat sig själv rent sexuellt.
Citera
2013-01-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Är du trögfattad? Läs om och läs rätt. Han dömer ut kvinnor: ”Kvinnor är pantade i huvudet”.
Det jag ville ha sagt med mitt inlägg är att han och heterosexuella kvinnor tänder på samma sak: Män. Det gör att han har idiotförklarat sig själv rent sexuellt.
Jag har aldrig hört någon kategorisera manlig homosexualitet och kvinnlig heterosexualitet som samma sak. De attraheras av liknande saker, ja, men det är fortfarande inte samma typ av sexualitet. En människa som är attraherad av hundar ska såklart inte sättas i samma fack som hundar som är attraherade av hundar heller.

Sen, på vilket sätt är kopplingen "kvinnor är pantade" + "kvinnor är sexuellt attraherade av män" + "TS är sexuellt attraherad av män" ->"TS är pantad" logisk alls? Jag förstår inte riktigt vad du ville få fram. Sa han att det är idiotiskt att tycka om män? Jag tyckte han verkade tycka tvärtom, det är smarta män som föredrar män. Om du vill så kan det ju ses som en komplimang för kvinnorna då det är vanligare att kvinnor väljer "rätt".
Citera
2013-01-18, 22:27
Medlem
Ancient-Lurkers avatar
Citat:
Det finns en förklaringsmodell till homosexualitet inom PDM som baseras på en dominant moder under uppväxttiden. I ditt fall verkar den stämma.

Alltså finns det indicier utöver det som nämns i tråden som påvisar att man inte alls föds in i homosexualitet vilket är tvärtemot vad etablissemanget vill att alla ska tro. Det är samtidigt ett enkelt sätt att döda debatten utan att på något sätt ta reda på mekanismerna bakom homosexualitet.

Väldigt många homosexuella verkar dessutom blivit utsatta för övergrepp när de växte upp samt dåliga relationer med den ena eller den andre föräldern.

M.a.o skapar ett dysfunktionellt samhälle homosexualitet och feminism samtidigt som etablissemanget slår sig för bröstet och beskriver detta som något bra (sic!).

Det är nog lite mer komplicerat än så, även om det skulle stämma rätt så bra på mig också. Men det stämmer inte på en av mina kusiner som visade tydliga feminina tecken redan i tidig ålder (hans två yngre bröder är gifta och har barn) och deras mamma är väldigt kvinnlig och mjuk.

Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva

Rätt och fel, anser jag iallafall. Homosexualitet föds man med, men det har inte mycket med generna att göra utan mer med miljö och hormoner under graviditeten. sen finns det ju ett brett spektrum i mellan homo och hetro och ligger man någonstans där imellan (bisexuell) så kan ju en dålig relation till kvinnor resultera i att man triggas att välja killar istället.
Citera
2013-01-18, 22:34
Medlem
Westmorelands avatar
Citat:
Jag är helt övertygad om att kvinnor driver många män till att bli bögar. Detta är bara ytterligare ett symptom av sjukdomen feminism.

När män feminiseras och kvinnor maskuliniseras så minskas attraktionskraften mellan könen. Vilsenheten leder till att vissa av männen eftersträvar en överdrivet utåtriktat maskulinitet i en variant av homosexualiteten - "butch". Andra blir mera feminiserade och tar en kvinnoroll -"femme".

Väldigt ofta beror detta på att mamman har tagit en mansroll i familjen och pojken känner vämjelse över att deras mamma beter sig på det sättet. Hatet och aversionen kan bli så stark att det går utöver vad pojken känner för andra kvinnor och grunden till störningen är lagd.

Feminiserade bögar allierar sig oftast på vänsterkanten i olika kommunistiska demokratiska partier medans maskuliniserade bögar oftast är högerorienterade, nationalistiska, militaristiska och fascistiska.

Grunden till den politiska och ideologiska delningen idag är alltså ytterst en effekt av feminismen påverkan på familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in