2013-01-17, 11:59
Medlem
Atheistens avatar
Ska bertta s kort jag kan.
S hr r det:
Har varit sjuk i snart tv r (problem med mina kn, vader, hlsenor och nervskada), men eftersom jag r s envis s hade jag inte sagt nnting om mina problem varken till socialtjnsten, arbetsfrmedlingen eller kronofogden eftersom jag ville s grna hitta ett jobb fr att kunna ha en bra ekonomi osv.

jag hade ett fretag fr fem r sedan men det gick t helvete och jag blev skuldsatt med 200,000kr som nu har vxt till 350,000kr (effektiv rnta p 19%)
Hur som helst s brjade jag att utbilda mig till elektriker fr tv r sedan och jag r klar nu men mina problem som jag har med mina ben lter mig inte att jobba som elektriker fr att mina smrtor frdubblades fr knappt ett r sedan och tyvrr har jag pluggat i ondan och trots att jag r utbildad mste jag utbilda mig p nytt (bokfring o snt) fr att kunna ha ett sittande jobb. :/

Min frga:
Nu ska jag genomg en skuldsanering, jag r arbetsls men som sagt ska jag utbilda mig p nytt och utbildningen brjar i brjan av april. Tycker ni att jag ska prata med han som ska ordna min skuldsanering om mina problem? Kommer mina problem att vara till hjlp om de vet om dem eller r det bst att lta bli?

Tack p Frhand
Citera
2013-01-17, 15:43
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atheisten
Min frga:
Nu ska jag genomg en skuldsanering, jag r arbetsls men som sagt ska jag utbilda mig p nytt och utbildningen brjar i brjan av april. Tycker ni att jag ska prata med han som ska ordna min skuldsanering om mina problem? Kommer mina problem att vara till hjlp om de vet om dem eller r det bst att lta bli?

Tack p Frhand

Jag tycker absolut att du ska informera handlggaren om ditt nuvarande lge s man inte gr en felbedmning gllande betalningsplanen.

Att f skuldsanering r fin chans till en nystart s se till att kra med ppna kort hela vgen s kommer det att g bra
Citera
2013-01-19, 12:10
Medlem
Atheistens avatar
De har helt rtt min vn! Tackar!
Citera
2013-01-20, 16:58
Medlem
Messerschmitts avatar
Har du verkligen beviljats skuldsanering fr ett s pass lgt belopp? Hur gammal r du?
Citera
2013-01-21, 22:13
Medlem
svengrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atheisten
Min frga:

Tack p Frhand

En frga bara, Hur lyckades du f en skuldsanering beviljad p detta belopp?
I ditt fall r jag vldigt frvnad ver att du fr en skuldsanering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in