• 1
  • 2
2005-05-03, 22:50
Medlem
Ninjans avatar
Nikotinet höjer hjärtfrekvensen och därigenom bränner man fler kalorier.
om man styrketränar samtidigt så ger det en vacker året runt deff
Citera
2005-05-04, 04:30
Medlem
Boris The Blades avatar
[quote=Ekh]Jag har läst i att rökare i genomsnitt väger mindre än ickerökare, men enligt samma artikel skulle snusare väga något över snittet.

Man blir hungrig av snus precis som med tuggummi, så vill man bli fet ska man snusa, vill man bli smal ska man röka. End of story
Citera
2005-05-04, 07:41
Medlem
tulans avatar
Jag har gått upp 4 kg på de 5 veckor jag har varit rökfri. Det smakar mer av det jag äter nu, har t.o.m börjat uppskatta frukt vilket jag inte gjorde tidigare. Visst okynnesäter jag lite grann, men jag är lika aktiv som jag alltid har varit så visst händer det grejer i kroppen när man slutar röka

Som rökare tyckte jag att en cigg till kaffet var det ultimata fikabrödet! ...speciellt på morgonen nu vill jag gärna ha en smörgås.
Citera
2005-05-04, 08:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekh
Jag har läst i att rökare i genomsnitt väger mindre än ickerökare, men enligt samma artikel skulle snusare väga något över snittet.
Jag har läst att att rökare i Sverige i genomsnitt är kvinnor, medan snusare oftast är män... Jag har också läst att män i snitt väger mer än kvinnor...

Annars så tycker jag inte min vikt har påverkats särskilt mycket av om jag rökt eller ej... Jag har alltid sett ut som en "Level 5 Skeleton Archer" från något rollspel...
Citera
2005-05-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag har läst att att rökare i Sverige i genomsnitt är kvinnor, medan snusare oftast är män... Jag har också läst att män i snitt väger mer än kvinnor...

Annars så tycker jag inte min vikt har påverkats särskilt mycket av om jag rökt eller ej... Jag har alltid sett ut som en "Level 5 Skeleton Archer" från något rollspel...
Jag läste det i Forskning och framsteg. Vi får hoppas att forskarna som gjorde den undersökningen räknade in skillnaden mellan män och kvinnor. I annat fall är det illa ställt med Sveriges forskarvärld.
Citera
2005-05-04, 11:39
Medlem
284366s avatar
Jag tror nikotins effekt på vikten är ganska så minimal.

Jag gick inte ner i vikt när jag började röka, och jag gick inte upp när jag slutade. Så jag skulle nog rekommendera bantning framför rökning till alla tjockisar där ute. Förresten så är alla tjockisar jag känner rökare.

Inte heller märker jag någon skillnad i hur maten smakar, utom möjligen att jag blivit lite känsligare för starkt kryddad mat. Största skillnaden är att man som icke-rökare märker hur förbannat dålig andedräkt alla människor har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in