2022-02-22, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nekon
Är det de som tillhör FRO idag som du menar som ligger intill den mer moderna kullen?

Vet att det projekterades för ett Kommunledningsbergrum utanför Nybro men att det inte byggdes.
Detta ska ha varit att gå in i och öppet
Vet inte vem som har det idag.
Men i slutet av 80 talet början av 90 talet, när det fanns civilplikt hade jag en anhörig som var där o gjorde utbildning.. som unga försökte vi hitta vägar in tyvärr misslyckades vi, då det var väl stängt på den tiden.
Citera
2023-05-07, 22:39
Medlem
Öland är fint, finare än Kalmar till och med och mysigare, framförallt på sommaren. Många väljer att åka till de norra delarna av Öland men likväl bör du ta dig till de södra, tyvärr något underskattat så alla väljer att bege sig till Färjestaden, norrut mot Borgholm men ta dig till de södra delarna, garanterar att du gärna åker tillbaka.
Citera
2024-07-16, 19:23
Medlem
Leffe020s avatar
Ue kalmar?

Jag och kärringen ska flytta och jag har köpt en ny systemkamera.
Finns det några ställen här omkring kalmar?

Mvh
Citera
2024-07-16, 20:31
Medlem
OneTaps avatar
finns inte ett dyft :P
Citera
2024-07-17, 00:54
Medlem
Finns lite underjord, minstation, HC/LGC/DC/RC etc
Citera
2024-07-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe020
Jag och kärringen ska flytta och jag har köpt en ny systemkamera.
Finns det några ställen här omkring kalmar?

Mvh

Vad exakt är du ute efter för ställen? Vet ett par. Skicka PM så kan du få lite tips.
Citera
2024-08-09, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampthy
Finns lite underjord, minstation, HC/LGC/DC/RC etc

Vilka tänker du på ? Minstation och LGC anar jag vilka du menar, men DC/RC ?
Citera
2024-08-11, 19:30
Medlem
Tar gärna lite info i PM med
Citera
2024-08-11, 19:41
Medlem
Permafloxs avatar
Dom här urban exploring grupperna, forumen, vad som helst, är så jävla inavlade och vidriga allihopa.

INGEN vill ge med sig, ingen vill ge information, berätta vad som finns vart. Det ända man får reda på är hur mobbade dessa personer är. Vill du hitta något som inte är till 99% förfallet och ej värt det måste du, tyvärr, göra din egen research. Det är min erfarenhet. Slut på kommentar.
Citera
2024-08-11, 23:39
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Dom här urban exploring grupperna, forumen, vad som helst, är så jävla inavlade och vidriga allihopa.

INGEN vill ge med sig, ingen vill ge information, berätta vad som finns vart. Det ända man får reda på är hur mobbade dessa personer är. Vill du hitta något som inte är till 99% förfallet och ej värt det måste du, tyvärr, göra din egen research. Det är min erfarenhet. Slut på kommentar.

Det är snarare så att de senaste.. ja, kanske 10 åren, så har en ny generation kommit in och vill ha allt serverat.. Ingen orkar/vill/kan ta sig tid och leta lite i t ex kartappar, kommunarkiv, flashbacktrådar eller annat som ger de flesta svaren.

Ja, stor skillnad mot oss som byggde typ allt på just egen research.
Citera
2024-08-12, 12:31
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Det är snarare så att de senaste.. ja, kanske 10 åren, så har en ny generation kommit in och vill ha allt serverat.. Ingen orkar/vill/kan ta sig tid och leta lite i t ex kartappar, kommunarkiv, flashbacktrådar eller annat som ger de flesta svaren.

Ja, stor skillnad mot oss som byggde typ allt på just egen research.

Du får läsa lite mellanraderna, självklart säger jag inte att vi ska få allt serverat från någon, samtidigt så har alla inte möjligheten att vara arbetlös, vända på burkar och hitta övergivna ställen. Den möjligheten finns inte. Men hur dessa personerna beter kring sina platser är rakt av vedervärdigt, tror dom dom tillhör någon 1promille elite klubb eller något eller vad är det frågan om? Bluebåååla andra då dom själv glatt kan sitta och fickrunka om kvällarna med kunskapen om att dom höll tillbaka information? Nää. Dessa personer är luder.

Här ger och tar man inte, inte antingen eller. Verkligen inget av det. Efterblivet.
Citera
2024-08-13, 07:21
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox

Jag är inte så glad för hemligheterna heller. Ställena plomberas till slut såsom UL i Hässleholm och då är det roliga slut för många som inte har kontakter.

Alla dessa berömda youtubers säger att de gör sin "egen research" men jag lovar att 90 % av dessa ställen hittar det genom att någon vänlig själ berättar vart de finns.

Du och andra kan skicka PM till mig så hjälper jag er att hitta vad ni söker. Jag är inte snål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in