2013-01-14, 15:01
Medlem
Hej!

Är otroligt stressad så hata inte om det uppkommer stavfel.

Nu är det såhär att jag är i akut behov utav pengar och har ingen inkomst men jag har sparpengar som ligger på över 200 000 i fonder. Det tar mig en vecka/10 dagar att få de på mitt konto och jag behöver pengar innan imorgon så min fråga är finns det något typ av smslån/snabblån/microlån som jag skulle kunna använda mig utav? jag bryr mig inte överdrivet mycket om vad det är för ränta bara det går.
vill låna upp till 10 000 kr.

Jag är 18 år, 1000kr i månaden i inkomst, inga betalanmärkningar. Mitt konto ligger hos Swedbank.

Tacksam för snabba svar.

mvh
Citera
2013-01-14, 15:10
Medlem
Ragwings avatar
Ta en titt på den här sidan:
http://www.smslåna24.se/

Citat:
Ursprungligen postat av hackbit
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men blev väldigt nyfiken Vad har du gjort?
Jag tror nog att TS har råkat ut för något liknande?
http://www.youtube.com/watch?v=8zZpnMRjCVQ
Citera
2013-01-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lomuz
Hej!

Är otroligt stressad så hata inte om det uppkommer stavfel.

Nu är det såhär att jag är i akut behov utav pengar och har ingen inkomst men jag har sparpengar som ligger på över 200 000 i fonder. Det tar mig en vecka/10 dagar att få de på mitt konto och jag behöver pengar innan imorgon så min fråga är finns det något typ av smslån/snabblån/microlån som jag skulle kunna använda mig utav? jag bryr mig inte överdrivet mycket om vad det är för ränta bara det går.
vill låna upp till 10 000 kr.

Jag är 18 år, 1000kr i månaden i inkomst, inga betalanmärkningar. Mitt konto ligger hos Swedbank.

Tacksam för snabba svar.

mvh

1. Låna av mamma,pappa,kompis,syskon,tjej,morfar,mormor,farmo r,farfar,kusin
2. Googla vilka lån du kan ta
3. Ring till olika ställen som erbjuder sms-lån eller snabblån
4. Sälj saker du ej behöver
5. Skaffa dig social kompetens och lite jävla killer-instinkt så du slipper göra folk förbannade genom att starta en sån korkad tråd.
Citera
2013-01-14, 15:42
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Du skulle ju kunna fraga banken dar du har dina besparingar om de kan lata dig overtrassera kontot samtidigt som du gor ett uttag fran fondkontot. Om du har 200 papp lar de inte saga nej.
Citera
2013-01-14, 16:47
Medlem
Finansfurstens avatar
Brukar man inte kunna få ut 75% av beloppet direkt om man säljer fonder via grisbanken?
Citera
2013-01-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finansfursten
Brukar man inte kunna få ut 75% av beloppet direkt om man säljer fonder via grisbanken?

Det är iaf så på Nordea.

Men hur kan det ta 10 dagar innan du får pengarna??!
Citera
2013-01-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brandbileN
Det är iaf så på Nordea.

Men hur kan det ta 10 dagar innan du får pengarna??!

10 dagar vet jag inte, men det tar ju några dagar innan pengarna är likvid i handen så att säga.

Det borde inte vara stora problem att få låna av den bank du har idag. Men, skulle de krångla så kan du alltid påminna dem att det finns andra banker som gärna vill ha dina placeringar SMS-lån kan vara en sista utväg om allt annat misslyckas.
Citera
2013-01-15, 00:19
Medlem
Ta inga lån när du har pengar för helsike.
Citera
2013-01-15, 13:06
Medlem
TylerDurden2s avatar
(Har du en vän, familjemedlem, partner eller släkting hoppa över steg 1)

1. Skaffa en vän, familjemedlem, partner eller släkting.
2. Att ta ett lån är bara att bränna pengar, bit i det sura äpplet och förklara situationen för någon närstående som allt som troligast hjälper dig. Jag hade aldrig tvekat en sekund på att låna ut pengar till en nära vän som garanterat betalar tillbaka inom 10 dagar.

Sälja något du äger tycker jag är det näst bästa tipset i tråden.
Citera
2013-01-16, 20:03
Medlem
130108s avatar
Om du inte vill sälja något (som föreslagits tidigare), kan jag rekommendera en pantbank.

Måste du paniksälja nått lär du få riktigt dåligt betalt, kan du ta ett lån på pantbanken löser du ju bara lånet när dina pengar från fonderna kommer.

Visst, kostar några kronor, men du slipper blanda in släktingar (eller om dessa inte kan hjälpa till), och du slipper dessutom bli av med något som du kanske egentligen ville behålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in