Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kryuchkov
Det är min erfarenhet av mitt land, vad mina vänner i Ryska Försvarsmakten, i allt från Sergeant till Generalmajor säger, men även egen åsikt.
Hej Laurens, kul du är tillbaks !
Glad du och dina militära vänner inte ser Sverige som ett hot om Sverige förblir neutralt. Men tyvärr är det ju inte soldater som bestämmer utan politiker. Historiskt har just svaga neutrala länder, anfallits tidigt i en konflikt för att få ett bättre strategiskt läge. I WW2 intogs ju Tjeckoslovakien, Estland, Lettland ,Litauen, Danmark, Norge tidigt av stormakter trots att de var neutrala.
Jag har några vänner i finskt o svenskt försvar och de är verkligen fredliga. Antar de sista som vill kriga är just de som måste riskera livet. Det är väl politikerna man måste se upp med, känner du några sådanna ? Jag känner bara en SD opositionsledare,som är 2:a vice ordörande i kommunstyrelse, och han skulle fly till Danmark i händelse av krig fast han var flygvapenpilot tidigare. Nu har han väl ingen krigsbefattning längre och som mobbad SD politiker har han nog ingen större sympati för de styrandes.