2013-01-14, 11:47
Medlem
Hej,

jag har precis fått offert på att måla om min nyköpta lägenhet på 84 kvadrat. Tänkte måla om hela lägenheten vilket resulterar i cirka 75 kvm (exklusive badrum), som även ska spacklas och tapeten ska rivas. Tapeterna som sitter idag är i ett lager i nästan hela lägenheten förutom på någon vägg där det sitter två lager. Innertak ska också målas om. Målaren säger att cirka 35-40 liter färg kommer gå åt (Flügger till väggar och Beckers till innertak). Offerten han lämnat säger 26 000:- före ROT, dvs 13 000:- efter. Samt 7000:- för materialet. Det vill säga att jag betalar 13 000:- + 7000:- = 20 000:-.

Har jag fått en rimligt och bra pris?
Citera
2013-01-14, 12:01
Medlem
Låter väldigt billigt tycker jag.
Citera
2013-01-14, 12:31
Medlem
420-7/11s avatar
Får du en känsla av att det är en bra firma (mer än känsla) du fått offerten av är det ett bra pris.
Många små firmor har lite dåligt med jobb så här strax efter jul så det kan vara anledningen till priset plus Rot avdraget då.
Vet att många räknar på ca 1 k Km2 men då ingår alla snickerier med spackling och slipning (även stukatur).

Lycka till

Ta gärna skriftligt på datum då det skall vara färdigställt... Erfarna vet vad jag menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in