2013-01-14, 01:37
Medlem
Freeze89s avatar
Fick alldeles nyss ett email från en viss "anabel" med rubrik "hi", hon hade visst hittat min email(?) och ville att jag skulle svara så hon kan berätta mer om sig själv.

Raderade skiten på en gång, någon annan som fått något liknande?
Citera
2013-01-14, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Fick alldeles nyss ett email från en viss "anabel" med rubrik "hi", hon hade visst hittat min email(?) och ville att jag skulle svara så hon kan berätta mer om sig själv.

Raderade skiten på en gång, någon annan som fått något liknande?
Är det din första dag på internet?
Citera
2013-01-14, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru

Om jag får låna tråden lite(eftersom du verkar kunna en del), jag såg att jag var den miljonte besökaren och hade vunnit 250 000 000 euro, dock så behövde jag skriva in mina kontouppgifter men det borde väl vara lugnt nu i efterhand?

Till TS; Jag har fått liknande! Idag är vi lyckligt gifta, säg aldrig aldrig.
Citera
2013-01-14, 01:42
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru

Ja, det kan man fråga sig.

Det är spam. Skräppost. Sånt får alla tillslut, tyvärr. De har väl något program som letar upp adresser och spottar ut meddelanden.
Citera
2013-01-14, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kefftorp
Om jag får låna tråden lite(eftersom du verkar kunna en del), jag såg att jag var den miljonte besökaren och hade vunnit 250 000 000 euro, dock så behövde jag skriva in mina kontouppgifter men det borde väl vara lugnt nu i efterhand?

Till TS; Jag har fått liknande! Idag är vi lyckligt gifta, säg aldrig aldrig.
Oj, stort grattis! Jag vet endast ett fåtal personer som fått detta mail, men aldrig någon i Sverige. Gratulerar ännu en gång!

Hör av dig om du någonsin får chansen att få ett Green Card, för då är jag mycket intresserad!
Citera
2013-01-14, 01:44
Medlem
Freeze89s avatar
Visst har jag fått saker tidigare, men då har det alltid hamnat i skräppost.
Citera
2013-01-14, 01:46
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Visst har jag fått saker tidigare, men då har det alltid hamnat i skräppost.

Skräpfiltret kan ha missat det. Annars så kan kanske någon ha hittat din mail-adress på någon sida. Finns många ryskor, lettiskor, rumänskor etc. som vill lura folk på pengar. Kan även vara en fet gubbe i andra änden.
Citera
2013-01-14, 02:04
Bannlyst
Kan vara en tjej som är intresserad av dig men sannolikast är kanske att det är en blåsning. Tycker kanske inte du förlorat nått på att höra lite om henne om du ändå är singel?
Citera
2013-01-14, 03:11
Medlem
MissionImpossibles avatar
Alltid lika kul när mailen börjar med Hello MR!
Haha jag råkar vara kvinna då
Citera
2013-01-14, 06:09
Medlem
ORUNITIAs avatar
Har fått flertal liknande mail, ingen ting att vara rädd för - om du inte är lättlurad.
Dom är förmodligen ute efter dina pengar (Det kommer förr eller senare), men istället för att ta bort mailet så skulle du jävlas lite med dem.

Fick själv mail från en rysk "kvinna" som sa att hon ville bli min, självklart så svarade jag med att jag tänder på konstiga saker som att klä ut mig till en ko och mua i själva sex-akten.
Citera
2013-01-14, 06:18
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ORUNITIA
Har fått flertal liknande mail, ingen ting att vara rädd för - om du inte är lättlurad.
Dom är förmodligen ute efter dina pengar (Det kommer förr eller senare), men istället för att ta bort mailet så skulle du jävlas lite med dem.

Fick själv mail från en rysk "kvinna" som sa att hon ville bli min, självklart så svarade jag med att jag tänder på konstiga saker som att klä ut mig till en ko och mua i själva sex-akten.

Älskar att driva med sånna här.. jag satt med en i veckor och drog upp ämnet konstant att här i sverige så visas kalle anka på julafton.. Förvånansvärt så gav dom aldrig upp..
Citera
2013-01-14, 12:07
Medlem
Zoms avatar
Att få mail med suspekta erbjudanden har inte nödvändigtvis något med virus att göra. Scams får avhandlas någon annanstans.

Datorvirus och skadlig kod → PK

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in