2013-01-13, 17:54
Medlem
Tjena !

Till våren har jag planerat att bygga ett nytt förråd i min trädgård då det gamla håller på att rasa ihop men till saken jag och en vän ska ha en ritning/mall att gå efter så det blir riktigt gjort och kom på tanken att göra förrådet i 3D på min mac

Jag skulle vilja ha tips på (helst) kostands fri program som helst är på svenska eventuellt engelska.
Kommer jag klara av att göra en 3D model utan några som helst kunskaper inom detta.

Jag har sökt efter 3D program och även prövat något google 3D program som jag inte riktigt förstod.

Hjälp
Citera
2013-01-13, 18:07
Medlem
EugeneHutzs avatar
då jag antar att du inte kommer betala nån licens utan istället gå piratbajjen så prova 3d studio max svindyrt och ett av dem största mest använda 3d programmen och tillgängligt för mac.
Men enklare skulle jag inte säga att det är. Skulle annars rekommendera det jag antar att du provat redan Google SketchUp.

alla 3d program kräver lite kunnande. så du får vara bered att köra några tutorials innan du kan bygga.
Citera
2013-01-13, 18:11
Medlem
EugeneHutzs avatar
fast ioförsig har du byggritning och är van att jobba utifrån 2d ritningar så är det kanske bättre att du kör solidworks.
Citera
2013-01-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
då jag antar att du inte kommer betala nån licens utan istället gå piratbajjen så prova 3d studio max svindyrt och ett av dem största mest använda 3d programmen och tillgängligt för mac.
Men enklare skulle jag inte säga att det är. Skulle annars rekommendera det jag antar att du provat redan Google SketchUp.

alla 3d program kräver lite kunnande. så du får vara bered att köra några tutorials innan du kan bygga.

Att ladda ner från tpb är det finns det några risker med det eller ?
Citera
2013-01-13, 18:16
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna...
Att ladda ner från tpb är det finns det några risker med det eller ?

det är olagligt
Citera
2013-01-13, 18:39
Medlem
dotboys avatar
Finns ett gäng bra tutorials till google sketchUp.
Om jag inte minns fel så börjar man till & med att fixa ett hus i den första delen.
http://www.sketchup.com/intl/en/trai...ew_to_gsu.html
Citera
2013-01-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
det är olagligt

Tackar för hjälpen !

Jag laddade ner google sketchUP en gång till och kollade på alla tutorials, jag är riktigt nöjd med mitt förråd.
Citera
2013-01-14, 17:49
Medlem
qrizzes avatar
Blender

http://www.blender.org/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem