• 1
  • 2
2005-05-02, 20:58
Medlem
Robbadobbs avatar
Jag har ett svagt minne av att en benzoflummare sa att man kunde koka benzo för att höja effekten, typ framhäva benzot eller nått sådant. SKulle vilja veta om detta stämmer. Jag har provat en gång och jag kokade 3 st 25 mg sobril och blev rättså skev (hade aldrig käkat sobril förut). Nu vet jag inte om man blir så skev på just sobril eller om kokningen fungerade, eller att det bara var placebo. Jag drack iåförsej några klunkar kuckelikua eller vad den heter, sån där hostmedecin iallafall och käkade några citadon. Har inte provat att koka efter det. Det ska tydligen gå att framhäva benzot 5-10 gånger. Skulle detta funka kan man ju spara offantliga mängder pengar eller tillochmed koka en 100 burk och blanda ut det med vatten, hälla upp det i små provrör och kränga dom för 50:- st... Typ kalla det nå galet så folk provar (om det funkar alltså)
2005-05-03, 00:11
Medlem
REEEETAAARDs avatar
nu förstår jag inte varför man på nåt sätt skulle kunna framhäva nån markant skillnad förutom att det tas upp snabbare i blodet än vanligtvis
2005-05-03, 01:19
Medlem
Äsch. Tabletterna innehåller något preparat av bensodiazepintyp, om du kokar dem lär det inte bli mer för det.

En mängd av ett ämne blir inte större av vatten. Om det inte reagerar med just vatten och bildar ett nytt ämne, som då knapast är en "benso".

Jaja. Låt bli dem tills du är gammal och vis (om du nu inte redan är det) eller ät dem som det är tänkt med lite extra tuggande. Möjligtvis att man kan få ut mer via rökning eller injicering. Men det är väl bara det senare som känns relevant, om än svinpundigt.
2005-05-03, 01:31
Medlem
FoXxs avatar
Vad är benzo för drog?
2005-05-03, 01:54
Medlem
PanzerDivisions avatar
Benzo är ett smeknamn på en grupp läkemedel som är ångestdämpande, bensodiazepiner. xanor, temesta, sobril, stesolid, rohypnol är några av dom.
2005-05-03, 12:56
Bannlyst
Han kan inte ha menat att koka dem i lite vätska för injektion?
2005-05-03, 20:25
Medlem
Unbalanceds avatar
Förklara lite närmare herr trådskapare....
För jag förstår inte riktigt vad du menar med att man ska-
"koka benzo så att man framhäver 5 gånger mer benzo" ?

Det verksamma ämnet i Bensodiazepin tabletten kommer inte
bli starkare för att du kokar dom .
Däremot kan det komma snabbare in i kroppen om man
tex. löser upp dom och skjuter dom rektalt(i daimen) .

Att injicera benzo är inte lönt, förutom Dormicum som fungerar bra -
tycker jag .
Dé vanligaste bensodiazepinerna är inte speciellt vattenlösliga,
visst har jag provat att lösa upp några och IVat .
Tex. FM1or(vita roppar) och Temesta(lorazepam), dock upplevde
jag inga speciella effekter efter injektionerna .

Mitt råd är att knapra bensodiazepinerna, tugga sönder dom i munnen
och svälj eller krossa och bomba .
Eller ta dom rektalt - har dock ej provat själv men kan tänka mig bra resultat.
2005-05-03, 21:09
Medlem
nyblads avatar
Dom gångerna jag hört talas om folk som kokar benzo har det varit för IV bruk. Stesolid funkar väl bra att slå va? Fick iaf sesolid IV på sjukhuset och det slog fan så mycket bettre än om jag knaprat samma mängd var typ bara 5-10mg tror jag...
2005-05-03, 21:48
Medlem
tommytees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Dom gångerna jag hört talas om folk som kokar benzo har det varit för IV bruk. Stesolid funkar väl bra att slå va? Fick iaf sesolid IV på sjukhuset och det slog fan så mycket bettre än om jag knaprat samma mängd var typ bara 5-10mg tror jag...

Den Benzon du får IV på sjukan är verkligen inte några tabletter som malts ner eller liknande det är stesolid fast som "injektionsvätska", denna vätska är ju anpassad för injektion därför slår den som den ska .
Styrkan kan ju heller inte mätas på samma sätt?
fan va flummigt
2005-05-03, 21:54
Bannlyst
Fyfan, ibland undrar jag om vissa personer på det här forumet bara är ofantligt dumma, eller om de tog semester efter årsk 6.
2005-05-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemikalien
Fyfan, ibland undrar jag om vissa personer på det här forumet bara är ofantligt dumma, eller om de tog semester efter årsk 6.

Jo. Drogliberalen i mig tar stryk av sånt här. Jag må älska att prova droger, men jag ser i alla fall till att veta vad det är jag sysslar med först.

Upprepar vad jag och *Unbalanced sagt; du får inte mer av en drog för att du kokar den. Läser man inlägget så förstår mn ju att det inte handlar om IV bruk.

Föresten, vad menas med att "framhäva bensot"?

Nä, nu är jag kanske dryg, men det gör mig orolig när jag fattar att kids i tonåren experimenterar med grejer de inte har en aning om. Lugnande medel är schysst som fan, men det är fan inga leksaker. Det minsta man kan begära är att man iaf fattar det.
2005-05-03, 23:18
Medlem
Han menar nog att han vill koncentrera det aktiva i tabletterna. Extrahera ungefär. Tippar jag på iaf.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in