2013-01-21, 21:10
Medlem
Vem fan vill utsätta sig eller sin klubb för det? Det måste ju finnas några positiva aspekter förutom att leka tuff på pizzerian.
Citera
2013-01-22, 17:02
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Ja precis...vill minnas märket som omnämns här började i Norge strax innan det kom till Sverige. Lite kul är ju att se en klubb i Norge öppet supportar HA men sen har dom flera chapter i Sverige som det är tyst om...Man tycker ju att samma klubb borde ha samma politik

Stämmer bra det , det dök upp i norge strax efter att ett gäng danska klubbar blev Devils Choice i Danmark.

Vilka klubbar syftar du på ?
Lunden MC Göteborg och Lunden MC Halden har ju märket.
Citera
2013-01-22, 17:04
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brosk
Är det en slump att det är en hög klubbar i västra Sverige och en i Skåne som bär märket? Vad är syftet med det och "planen"? Vad har Lunden, FUBAR, Punisher och de andra gjort för att få bära det och vad förväntas av dem?
Det blev många funderingar på en gång

Exakt dina funderingar vi försöker reda ut här i denna tråden.
Citera
2013-01-22, 17:05
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Stämmer bra det , det dök upp i norge strax efter att ett gäng danska klubbar blev Devils Choice i Danmark.

Vilka klubbar syftar du på ?
Lunden MC Göteborg och Lunden MC Halden har ju märket.

Tog det via PM
Citera
2013-01-27, 10:35
Medlem
veritatems avatar
Dålig fart på denna tråden , måste ju finnas mer info ute på flachback om medlemmar , klubbar osv
Kom igen nu flachbackers !!!
Citera
2013-02-05, 22:01
Medlem
MC Sweden har jag för mig ska ha "diamanten" på västarna... Dock inte alldeles för säker. Hur som helst är dem ju en undergruppering.
/F
Citera
2013-02-05, 23:35
Medlem
gg2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Tass
MC Sweden har jag för mig ska ha "diamanten" på västarna... Dock inte alldeles för säker. Hur som helst är dem ju en undergruppering.
/F

MC Sweden är en prospectklubb för antingen HAMC eller RDMC.
Citera
2013-02-06, 23:55
Medlem
den.dryges avatar
Som nån nämde så har Punisher mc i kågeröd (jävla bonnhålla) det och sen vet jag att F.A.N mc har minst en medlem som bär diamanten, så i skåne finns de med, finns säkert fler klubbar, men jag vet bara dessa
Citera
2013-02-09, 18:45
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Som nån nämde så har Punisher mc i kågeröd (jävla bonnhålla) det och sen vet jag att F.A.N mc har minst en medlem som bär diamanten, så i skåne finns de med, finns säkert fler klubbar, men jag vet bara dessa
Vad jag har förstått så kan inte 1 st bära märket i en klubb , utan det är alla eller ingen.
Citera
2013-02-09, 18:47
Medlem
veritatems avatar
Lite oroligheter i GBG mellan HA och BMC !
Är det dags för "diamantklubbarna" bekänna färg nu tro ?
Citera
2013-07-25, 20:58
Medlem
veritatems avatar
Då var man tillbaka efter en längre semester på vatten och bröd om man säger så .
Är tämligen förvånad att inget nytt kommit fram i denna tråden , inget mer än att väldigt många varit inne och läst tråden !
Några fler klubbar som premierats med den stiliga diamanten ?
Myndigheterna tråkat klubbarna som bär den ?
Något nytt måste ju hänt i min frånvaro .
Citera
2013-07-26, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Jävligt intressant detta.
Har fått ett PM av en som verkar ha lite koll på "märket" och dess innebörd.
Har lovat att inte "outa" personen i fråga men skall skriva i korthet vad han vet.
Fenomenet med att HA delar ut märket i norden började tydligen i Norge för ett par år sedan.
Och anledningen skulle i Norges fall vara att HA "vänliga" klubbar blev helt enkelt hotade och pressade av Bandidos MC , som ställde till med jävelskap främst i sydöstra Norge.
Skulle tydligen ha varit Svenska Bandidos och X-Team som "besökt" en klubb i Fredrikstad och slagit sönder mm på klubbhuset och betett sig som svin mot både medlammar och gäster vid en fest.
I och med detta så delade HA ut dessa märken till ett antal klubbar som ett tecken på att man är under HA:s beskydd helt enkelt.
Killen som skickade PM:et menar dock att det finns en "plan" från HA:s sida med dessa klubbar som har märket och det innefattar inte någon rekrytering eller övergång till HA , det ligger något helt annat i botten vilket han inte vill varken spekulera eller yppa om.
Varför då märket dykt upp i Sverige påstår klubbarna som bär märket enbart har med att göra att man visar vänskapsband , men han menar även här på att HA har en plan när det gäller dom svenska klubbarna som tydligen främst är konsentrerade i Göteborgstrakten.
Även här manar han på att det inte handlar om rekrytering eller övergång , tydligen så är det uppskattningsvis enbart ca 5-10 % av medlemmarna i klubbarna med märket som skulle vara något att ha för HA , resten skulle gallras bort inom 1 år , varför framgår inte.
Ett som verkar säkert i allafall är att HA har en plan när det gäller dessa klubbar , och man tror att en stor del av dessa klubbar kommer så småningom ångra att man hängt på sig märket.

Detta gör ju inte saken mindre intressant om jag säger så.
Exakt som Inspektoratet skrev här ovan : What´s in it for me? What´s in it for You ?
Vad kommer det att kosta ?
Hur hjärntvättad är man om man tror att HA delar ut ett sånt här märke för "vänskapens" skull ,
näh den gubben går inte jag på kan jag ju säga.

Rätt till 100%! Vänta tills det smäller på allvar, en tidsfråga. Då är det paybacktime för beskyddet, respekten på den lokala pizzerian som märket medför och "vänskapen". Märket har hittills inte inneburit några nackdelar i form av avgifter eller städuppdrag (däremot tar man inte betalt av "vänner" på fester). Kanske känns coolt att frottera sig med dom tuffa grabbarna nu, men priset kommer bli högt, den tiden då man tog hänsyn till hemmet och familjen i konflikter är sedan länge borta. Är nog inte lika coolt när påtända och beväpnade småblattar börjar smyger omkring runt huset, frugans arbetsplats eller ungarnas dagis.
Dom nya gängen är råare, hänsynslösare, hungrigare och har absolut ingenting att förlora, de etablerade grupperingarna måste rusta för dom (oundvikliga) konflikterna som kommer. Det är planen bakom märket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in