2013-01-17, 21:23
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Mest tragiskt var ju att Kvillebäcken slutade existera. Fråga mig inte varför, hade varit kul att veta.

Verkar vara vid liv, iaf deras hemsida samt att jag såg ett par i somras om jag inte är helt förvirrad.
http://www.kvillebackenmc.se/
Citera
2013-01-17, 21:32
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Verkar vara vid liv, iaf deras hemsida samt att jag såg ett par i somras om jag inte är helt förvirrad.
http://www.kvillebackenmc.se/

Syftade på att de gick med på att bli BMC anslutna. En mycket fin klubb en gång i tiden som fanns till för MC livet. Känner till några veteraner som i sin ungdom var med i klubben från 70-talet tills de blev för gamla för att orka med det. Men det var festande, åkande och MC-liv som gällde. Något gick ju allvarligt fel och på den vägen är det.
Citera
2013-01-17, 21:35
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Syftade på att de gick med på att bli BMC anslutna. En mycket fin klubb en gång i tiden som fanns till för MC livet. Känner till några veteraner som i sin ungdom var med i klubben från 70-talet tills de blev för gamla för att orka med det. Men det var festande, åkande och MC-liv som gällde. Något gick ju allvarligt fel och på den vägen är det.

Ahh du menar så...ja då är jag med...
Citera
2013-01-18, 03:07
Medlem
Sportacuss avatar
Fubar MC (http://www.fubarmc.se) Klubbhuset ligger utanför Vårgårda.
Vet dessvärre inte mer än att dom har patchen det dryftas om, är en ren HD-klubb och att farbror blå vet vilka dessa gossar är.
Citera
2013-01-18, 12:28
Medlem
gg2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportacus
Fubar MC (http://www.fubarmc.se) Klubbhuset ligger utanför Vårgårda.
Vet dessvärre inte mer än att dom har patchen det dryftas om, är en ren HD-klubb och att farbror blå vet vilka dessa gossar är.

De har burit diamanten sedan starten 2007, om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2013-01-20, 22:01
Medlem
Sportacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg2013

Hur kommer det sig? Alltså att en klubb startar som support till en annan klubb?
Citera
2013-01-20, 22:33
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg2013

Har den patchen funnits så länge?
Citera
2013-01-21, 18:44
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Har den patchen funnits så länge?
Nej , inte i sverige i allafall.
Däremot så fanns det ett mindre märke med "diamantform" och omvända färger , dvs vit botten och röd text som en del bar på sina västar i ett tidigare skede , men det märket fanns att köpa på HA:s support hemsida.
Är nog det märket som har förväxlats i detta fallet skulle jag tro.
Senast redigerad av veritatem 2013-01-21 kl. 18:50.
Citera
2013-01-21, 18:47
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportacus
Hur kommer det sig? Alltså att en klubb startar som support till en annan klubb?
I många fall så är det första steget till en övergång.
Men som jag skrev så är det inget HA material i klubbarna som bär "diamanten" i detta fallet , det ligger något helt annat bakom.
Citera
2013-01-21, 19:00
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Nej , inte i sverige i allafall.
Däremot så fanns det ett mindre märke med "diamantform" och omvända färger , dvs vit botten och röd text som en del bar på sina västar i ett tidigare skede , men det märket fanns att köpa på HA:s support hemsida.
Är nog det märket som har förväxlats i detta fallet skulle jag tro.

Ja precis...vill minnas märket som omnämns här började i Norge strax innan det kom till Sverige. Lite kul är ju att se en klubb i Norge öppet supportar HA men sen har dom flera chapter i Sverige som det är tyst om...Man tycker ju att samma klubb borde ha samma politik
Citera
2013-01-21, 20:09
Medlem
Är det en slump att det är en hög klubbar i västra Sverige och en i Skåne som bär märket? Vad är syftet med det och "planen"? Vad har Lunden, FUBAR, Punisher och de andra gjort för att få bära det och vad förväntas av dem?
Det blev många funderingar på en gång
Citera
2013-01-21, 20:47
Medlem
kyrpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brosk
Är det en slump att det är en hög klubbar i västra Sverige och en i Skåne som bär märket? Vad är syftet med det och "planen"? Vad har Lunden, FUBAR, Punisher och de andra gjort för att få bära det och vad förväntas av dem?
Det blev många funderingar på en gång

Syftet ?
Du som medlem visar din tillhörighet "tillhör HA-sfären" i den lokala pizzerian och du känner respekt och fruktan av svenssons runtom dig.
Vad förväntas av dem ?
Att de betalar som klubb en månadsavgift till HA för att få bära märket och att de ställer upp med städning efter fester,låna mc eller klubblokaler mm. när HA anser att de ska göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in