Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-13, 14:59
Medlem
Att det skall vara så jävla komplicerat med Apple...

Nu har jag i en timme försökt att koppla min mobil genom USB kabel till min Macbook Air utan resultat.

Jag kopplar in kabeln till mobilen och sedan till datan. Väntar i ett par sekunder. En ruta kommer upp som föreslår att jag laddar ner HTC Sync Manager, vilket jag gör. Efter att ha laddat ner programmet så öppnar jag den i hopp om att få igång hanteringen av filer i min mobil. Programmet öppnas men den hittar ingen enhet. Konstigt, jag har ju kopplat in allt man skall koppla in.
På mobilen står det ändå "USB ansluten"

Stänger ner Sync programmet och går genast till Finder i hopp om att hitta enheten därifrån och gå in i mapparna i mobilen via Finder. Men, det finns inget spår av min mobil nånstans.

Vad jag har gjort för fel? På min gamla PC gick alltid utan ett ända klick. Kopplade in mobilen och så kom det fram en ruta där jag kunde välja filhantering utan problem. Så lätt är det tydligen inte med Apple.

Hoppas på snabbt från folket här på Flashback. Länka gärna någon tråd om detta ämnet där HTC mobiler ligger i fokus.

Tack på förhand!
Senast redigerad av fragsforyou 2013-01-13 kl. 15:22.
Citera
2013-01-13, 15:05
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Att det skall vara så jävla komplicerat med Apple...

Nu har jag i en timme försökt att koppla min mobil genom USB kabel till min Macbook Air utan resultat.

Jag kopplar in kabeln till mobilen och sedan till datan. Väntar i ett par sekunder. En ruta kommer upp som föreslår att jag laddar ner HTC Sync Manager, vilket jag gör. Efter att ha laddat ner programmet så öppnar jag den i hopp om att få igång hanteringen av filer i min mobil. Programmet öppnas men den hittar ingen enhet. Konstigt, jag har ju kopplat in allt man skall koppla in.
På mobilen står det ändå "USB ansluten"

Stänger ner Sync programmet och går genast till Finder i hopp om att hitta enheten därifrån och gå in i mapparna i mobilen via Finder. Men, det finns inget spår av min mobil nånstans.

Vad jag har gjort för fel? På min gamla PC gick alltid utan ett ända klick. Kopplade in mobilen och så kom det fram en ruta där jag kunde välja filhantering utan problem. Så lätt är det tydligen inte med Apple.

Hoppas på snabbt från folket här på Flashback. Länka gärna någon tråd om detta ämnet där HTC mobiler ligger i fokus.

Tack på förhand!
Kan detta hjälpa ??
http://www.iskysoft.com/convert-mobile/sync-htc-to-mac.html
Citera
2013-01-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Kan detta hjälpa ??
http://www.iskysoft.com/convert-mobile/sync-htc-to-mac.html
Tack så himla mycket!

Ska testa nu, det ser ut att vara en jävligt bra guide!

EDIT: Wow, inget av det som guiden visade finns i mobilen.. Har ju i och för sig uppdaterat till Jelly Bean rätt så nyligen, mycket har förändrats.
Senast redigerad av fragsforyou 2013-01-13 kl. 15:17.
Citera
2013-01-13, 15:19
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Tack så himla mycket!

EDIT: Wow, inget av det som guiden visade finns i mobilen.. Har ju i och för sig uppdaterat till Jelly Bean rätt så nyligen, mycket har förändrats.
Oke ska kolla igen
Citera
2013-01-13, 15:25
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Tack så himla mycket!

Jag har en samsung s3 med JB på
och går jag på settings/wireless and networks/File/data transfer där finns de 2 altenativ SBeam och NFC testa starta något av detta.
HAr själv inte mac så vet inte om de fungerar men de va fler med samma mobil som du efter update till JB så strula olika saker när dom stoppa in den i sin mac ?? Värt att prova
Citera
2013-01-13, 16:17
Medlem
tzjs avatar
http://www.android.com/filetransfer/

Testa.
Citera
2013-01-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
http://www.android.com/filetransfer/

Testa.
Tack så himla mycket! Nu funkar allt som det ska.
Citera
2013-01-13, 16:53
Medlem
Citat:
Tack så himla mycket! Nu funkar allt som det ska.
EDIT: Jahapp, ännu ett problem hittat..
Filerna kommer upp på skärmen men det går inte att spela upp något, kolla på någon bild eller visa någon film. Dom bara finns där. Det ända man kan göra är att ta bort filer :/ Jag behöver lyssna på själva låtarna, det kan man tydligen inte göra.
Senast redigerad av fragsforyou 2013-01-13 kl. 16:58.
Citera
2013-01-13, 18:27
Medlem
Behöver hjälp nu folket, någon har svaret!
Citera
2013-01-13, 21:45
Medlem
tzjs avatar
Har inte hört om ett program som låter dig spela upp material från en Android på en Mac.
Däremot filhanterare. Varför inte kopiera över filerna till datorn?
Citera
2013-01-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har inte hört om ett program som låter dig spela upp material från en Android på en Mac.
Däremot filhanterare. Varför inte kopiera över filerna till datorn?
Varför SKA jag göra de? Vill enkelt kunna lyssna på vissa låtar och radera dom som jag ogillar, utan att behöva föra över alla filer till datan. Så svårt ska det inte behöva vara. Jag vet till och med att jag gjort det tidigare, utan att använda mig av något speciellt program. Minns bara inte hur jag gjorde...
Senast redigerad av fragsforyou 2013-01-13 kl. 22:31.
Citera
2013-01-13, 23:24
Medlem
tzjs avatar
Notera genom telefonen vilka filer du vill radera, koppla sedan in telefonen och radera just dom filerna.

Jag ser inte riktigt problemet, men så kanske det beror på att jag missuppfattar ditt problem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in