2013-01-12, 21:05
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Får hoppas dom får träffa på så mycket mångkultur som bara möjligt så att deras liv för alltid blir förstörda
Det här är ett tydligt exempel på att de styrande har blivit så vana vid att ljuga att de nu till och med själva tror på de vansinniga idéerna om allas lika värde etcetera även i praktiken. Det vill säga nu är det inte bara en hållning man har för att bli socialt accepterad utan man tror faktiskt på det.

Man flyttar frivilligt ut arbetsplatser för systemets administranter till de ghetton som systemanhängarna annars bara brukar hylla på avstånd. Nu kommer de oavsett om de vill eller ej; att bli utsatta för alla dessa etniska konflikter som det innebär. De kommer få se blattebarn långt ut på tunnelbanelinjerna som hoppar runt och leker zoo i vagnarna. Någon kommer säkert bli rånad när de ska jobba sen kväll.

Förr eller senare måste svenne banan få inse de praktiska konsekvenserna av sin sociala konformism och sitt hyllande av de judiska skapelserna som de anammat för att de fått lära sig att "nazism är fel". Ju snabbare desto bättre!!
Citera
2013-01-12, 21:24
Medlem
Jag väntar med spänning på första grova personrånet eller våldtäkten mot någon svensk batikhäxa.
Gärna kulturluder.
Citera
2013-01-12, 21:46
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det är inte lönt att debattera med sådana som dig för du kommer aldrig förstå. Du blandar ihop konst med kapitalism vilka sällan är förenliga om man vill ha någon form av varierat och mer djuplodat utbud. Du kan ju bara enkelt jämföra TV4 med sina korkade program (reklamfinansierad) och SVT med sina högkvalitativa produktioner (skattefinansierad).

Ingen har rätt att bestämma vad som är bra eller dålig konst och sedan stjäla pengar av arbetande människor för att ge till vad personen i fråga subjektivt uppfattar som bra.

Vem har någonting att vinna på att människor som borde vara i arbete gör skulpturer och visar upp för en liten skara människor i kulturhuset vid Röda Sten i Göteborg förutom den som kan sitta och skulptera hela dagarna istället för att faktiskt bidra? Eller möjligtvis de få människor som faktiskt går och kollar på skulpturen men är såpass föga intresserade att de inte har någon lust att betala för att få se den...
Hur kan man säga att en teateruppsättning i Majorna som handlar om typ "Känslan orange" är värd att ge stöd (stjäla pengar till) men samtidigt inte subventionera biljetter till "Hobbit" som människor aktivt väljer att gå på? Vad är egentligen "djup"? Det är ju bara pretentiöst påhitt av förståsigpåare.

Vad man tycker är högkvalitativt är högst subjektivt. Jag tycker att i princip alla SVT-produktioner är helt värdelösa med 0 utbildnings- eller underhållningsvärde förutom Melodifestivalen/ESC och sport. Både sporten och MF/ESC hade jag varit villig att betala för så att de som inte gillar det slipper och kan lägga sina hårt förvärvade pengar på vad de vill. Samtidigt vill inte jag att någon stjäl pengar från mig för att göra ett program om mat från Venezuela.

Vad fan spelar det för roll om utbytet är varierat om alldeles för få människor vill se på skiten tillräckligt gärna för att vilja betala för det? Vem är det till nytta för? Jävla flumfasoner, ge de pengarna till barn i Afrika istället för Egon och Ulla som hoppade av skolan efter högstadiet för att satsa på rörelsekonst och artistisk improvisation.

Jag känner sällan hat men om någonting gör mig upprörd så är det människor som förespråkar att man stjäl från hederliga människor utan att de får någonting tillbaka.
Citera
2013-01-12, 22:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Källa på det? Låter helt vansinnigt men knappast oväntat att man väljer att flytta på Kulturförvaltningen i M-styrda Stockholm.
Nej nej, det är ju en jättesmart idé!

Nu kommer ju ingen kunna klaga längre när Skönhetsrådet mfl tycker att miljonprogrammen ska vara fortsatt betonggråa eftersom det är Kultuuuuur!
Och ingen kommer kunna säga "de jävlarna som sitter på Östermalm/City.... eftersom de jobbar i en av de värre förorterna! Briljant!
Citera
2013-01-12, 22:46
Medlem
Citat:
Det är inte lönt att debattera med sådana som dig för du kommer aldrig förstå. Du blandar ihop konst med kapitalism vilka sällan är förenliga om man vill ha någon form av varierat och mer djuplodat utbud. Du kan ju bara enkelt jämföra TV4 med sina korkade program (reklamfinansierad) och SVT med sina högkvalitativa produktioner (skattefinansierad).

Men jag som inte kollar på SVT är tvungen att betala, är det detta du kallar för frihet? TV4 snor inte mina pengar åtminstone... kommunister

drlinkp svarade otroligt bra på dina kommentarer. Kapitalism = om något är bra, betalar folk för det och låter det fortsätta, kommunism = om något är dåligt, så är du tvingad till att betala för att det ska fortsätta.
Citera
2013-01-12, 23:03
Medlem
burberrys avatar
Fas 2 torde vara att flytta SVT till Rinkeby och Sveriges Radio till Botkyrka.
Citera
2013-01-13, 00:11
Medlem
Xeliouss avatar
Flytta hela riksdagen till rinkeby eller fittja och tvinga ledamöterna åka kollektivtrafik dit.
Citera
2013-01-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vendela12
Somalier spottar inte på folk, det gör kanske arabungdomar! Speciellt kurder!
Då rekommenderas du att åka ut till Rinkeby Torg, helst en varm sommardag tillsammans med en nordisk kvinna med kortärmad topp.
Citera
2013-01-13, 00:33
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Låter kanon det här. Äntligen ska mångkulturälskarna få ta del av den mångkultur som gäckat de så länge, äntligen blir det på riktigt för dessa. Jag kan bara säga grattis till byråkraterna.

Kuffarna kommer ut till "Herrefolket" musselmanerna...

Vidare blir det en härlig effekt där byråkraterna får integrera deras älskade vänner (som bakom
deras ryggar hatar de) in i det Svenska samhället, vem vet de kanske lyckas få ut slashasarna i
arbetslivet? Jag menar de där 7-8 år det tar i snitt för barbarfolken att lycka bli gatusopare är ju lite kasst, med dessa samhällets eliter till hjälp så borde det ta 7-8 veckor.

Yes we can?
Citera
2013-01-13, 00:37
Avslutad
Ni som tycker Husby, Rågsved och andra förorter är så hemska. Var bor ni själva? var ligger eran arbetsplats? varför skulle inte kommunala tjänstemän behöva arbeta i hela stockholms stads område? några kommer väl att leta annat jobb för att slippa resa, men ingen lär vara rädd för att se folk med bruna ögon eller svart hår eller slöja.. grabbarna med kniv och puffra härjar mest kring Stureplan ändå.
Citera
2013-01-13, 00:58
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
SVT med sina högkvalitativa produktioner (skattefinansierad).

Skämtar du eller? Tillåt mig
Citera
2013-01-13, 00:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Konst och kapitalism är inte alls oförenliga. I USA finns det ett "varierat och djuplodat" utbud av privatfinansierad kultur.

Därmed inte sagt att vi inte ska ha visst skattestöd till kulturen. Men det är en myt att kulturen inte skulle klara sig utan den kryckan.

Vad gäller sakfrågan så tycker jag det låter som en bra idé. Byråkrater som ska utlokaliseras brukar dock vara bra på att hitta på svepskäl varför just de ska sitta kvar i Stockholms innerstad. Viktiga möten etc. De får väl lära sig att skypa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in