2013-01-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Källa på det? Låter helt vansinnigt men knappast oväntat att man väljer att flytta på Kulturförvaltningen i M-styrda Stockholm. I Moderaternas idévärld står kultur för allt som moderaten hatar; rättvisa, frihet och konstnärligt skapande utan kapitalistiskt hämmande incitament. Fanns en anledning till att nazisterna anordnade bokbål; folk kunde ju få nya idéer och börja tänka utanför ramarna!
Skulle du kunna förklara för mig på vilket sätt det är vansinne att flytta denna kulturavdelning till en invandrartät förort? Varför skulle de producera mindre kultur? De arbetar ju fortfarande lika många timmar. Dessutom har de mångkultur runt sig! I och med att de kommer att ha mångkultur runt sig kommer de att få mycket mer inspiration till sitt arbete än om de bara har svensk kultur runt sig. Dessutom lär de väl ha det betydligt roligare på arbetet nu när de lever mitt i mångkulturen. Kulturknuttar tenderar ju att älska mångkultur. Min teori är att deras produktivitet kommer att mångdubblas för att säga det minsta.
Citera
2013-01-13, 01:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Jag känner sällan hat men om någonting gör mig upprörd så är det människor som förespråkar att man stjäl från hederliga människor utan att de får någonting tillbaka.
Fin logik där, då måste du hata många samhällsfunktioner som du inte direkt kan dra nytta av. T ex den skattefinansierade skolan för du går ju inte i skolan längre?
Citat:
Ursprungligen postat av sinan
Men jag som inte kollar på SVT är tvungen att betala, är det detta du kallar för frihet? TV4 snor inte mina pengar åtminstone... kommunister

drlinkp svarade otroligt bra på dina kommentarer. Kapitalism = om något är bra, betalar folk för det och låter det fortsätta, kommunism = om något är dåligt, så är du tvingad till att betala för att det ska fortsätta.
Haha, din förklaring av kapitalism och kommunism var i all sin felaktighet ganska rolig trots allt.
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Konst och kapitalism är inte alls oförenliga. I USA finns det ett "varierat och djuplodat" utbud av privatfinansierad kultur.

Därmed inte sagt att vi inte ska ha visst skattestöd till kulturen. Men det är en myt att kulturen inte skulle klara sig utan den kryckan.

Vad gäller sakfrågan så tycker jag det låter som en bra idé. Byråkrater som ska utlokaliseras brukar dock vara bra på att hitta på svepskäl varför just de ska sitta kvar i Stockholms innerstad. Viktiga möten etc. De får väl lära sig att skypa.
I USA är det tämligen skralt med privatfinansierad bred kultur, möjligen då i storstadsområdena som New York och Los Angeles med ungefär samma befolkning som Sverige. Svårt att jämföra det kapitalistiska underlaget således. Dessutom har många kvinnliga konstnärer i NY t ex äldre gubbar som finansierar deras konst som mecenater genom sex. Är det så du vill ha det i Sverige? Att den där späda flickan enbart kunde måla den vackra tavlan pga att hon gav ett rikt gubbslem möjligheten att spruta ner hennes ansikte med sin pissgula säd?
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Skulle du kunna förklara för mig på vilket sätt det är vansinne att flytta denna kulturavdelning till en invandrartät förort? Varför skulle de producera mindre kultur? De arbetar ju fortfarande lika många timmar. Dessutom har de mångkultur runt sig! I och med att de kommer att ha mångkultur runt sig kommer de att få mycket mer inspiration till sitt arbete än om de bara har svensk kultur runt sig. Dessutom lär de väl ha det betydligt roligare på arbetet nu när de lever mitt i mångkulturen. Kulturknuttar tenderar ju att älska mångkultur. Min teori är att deras produktivitet kommer att mångdubblas för att säga det minsta.
Min invändning handlade om att Stockholm Stad väljer just Kulturförvaltningen när det finns många andra förvaltningar som lika gärna kunde ha flyttats. Men som jag skrev föga förvånade när det kommer till Moderaternas inställning till "fri", bred kultur.
Citera
2013-01-13, 01:24
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Konst och kapitalism är inte alls oförenliga. I USA finns det ett "varierat och djuplodat" utbud av privatfinansierad kultur.

Därmed inte sagt att vi inte ska ha visst skattestöd till kulturen. Men det är en myt att kulturen inte skulle klara sig utan den kryckan.

Vad gäller sakfrågan så tycker jag det låter som en bra idé. Byråkrater som ska utlokaliseras brukar dock vara bra på att hitta på svepskäl varför just de ska sitta kvar i Stockholms innerstad. Viktiga möten etc. De får väl lära sig att skypa.

Det är ju samma skit som vanligt, de kan ju "absolut inte" ha ett vanligt kneg och hålla på med sin "konst" vid sidan om som alla andra, utan de ska ju prompt leva på andras pengar, typisk tjuvmentalitet från dessa kräk.

Därför det är så roligt att byråkraterna som till stor del liknar dessa kränkta konsthoror nu äntligen börjar få smaka på stollerierna de skapat, ju värre de får det ju gladare blir jag.

Can the blind lead the blind? shall they not both fall into the ditch?
Citera
2013-01-13, 01:44
Medlem
Heeeelt underbart!!!!!

Ut med batikhäxorna till det mångkulturella paradis de själva varit med att skapa.
Nästa steg vore att förvisa DDR-TV och Stasi-Radion till det kulturella paradiset.
Hur var det nu politikerna sa, gammal svensk kultur är ointressant?
Då är det ju helt naturligt att förflytta de som hanterar kulturdelen av våra gemensamma skattemedel till de områden som erbjuder de nya och politiskt korrekta formerna av kultur, den typ av kultur som de anser värd att bevara till eftervärlden.

Sedan ska man inte ha några större förhoppningar om att politikerna ska bli ofrivilligt kulturberikade, de flesta politiker åker nämligen taxi till och från jobbet, varendaste dag.
Har de beslutande politikerna tagit med kostnadsökningarna för längre taxiresor, fler Säpo vakter, fler väktare, m.m. i sin kostnads kalkyl för utlokaliseringen?
-antagligen inte, det skulle inte förvåna mig det minsta om nuvarande kostnadskalkyl baserar sig på lokalkostnaderna och inte överhuvudtaget innehåller någon objektiv helikoptersyn på kostnaderna i sin helhet.
Det brukar ju vara så när ekonomerna får härja fritt, de skiter fullständigt att totalsumman blir tre gånger så hög, bara deras avdelning kan spara några futtiga korvören.

Hoppas verkligen att denna utlokalisering blir genomförd!!!
Äntligen får rödvinsvänstern och batikhäxorna smaka på sin egen medicin.
Bara DDR-tv och Stasi-radion kvar att utlokalisera till lämpligtvis Rosengård, onödigt att all kulturellt skall vara placerad i och runt Stockholm.
Citera
2013-01-13, 01:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
I USA är det tämligen skralt med privatfinansierad bred kultur, möjligen då i storstadsområdena som New York och Los Angeles med ungefär samma befolkning som Sverige. Svårt att jämföra det kapitalistiska underlaget således. Dessutom har många kvinnliga konstnärer i NY t ex äldre gubbar som finansierar deras konst som mecenater genom sex. Är det så du vill ha det i Sverige? Att den där späda flickan enbart kunde måla den vackra tavlan pga att hon gav ett rikt gubbslem möjligheten att spruta ner hennes ansikte med sin pissgula säd?

Din bild av amerikanskt kulturliv är fördomsfull. Kulturen finns även utanför NY och LA. Och din teori att kvinnliga amerikanska konstnärer försörjer sig genom prostitution ger jag inte mycket för.
Citera
2013-01-13, 01:53
Medlem
Citat:
Min invändning handlade om att Stockholm Stad väljer just Kulturförvaltningen när det finns många andra förvaltningar som lika gärna kunde ha flyttats. Men som jag skrev föga förvånade när det kommer till Moderaternas inställning till "fri", bred kultur.
Fast kulturförvaltningen är väl den bästa förvaltningen att flytta till mångkulturen. Nu kommer de ju dagligen få inspiration till sitt arbete. Det finns ju ingen annan förvaltning som arbetar med kultur på samma sätt och kan tänkas ha samma nytta av att ha arbetsplatsen mitt i mångkulturen. Men visst går det alltid att hoppas att ännu fler förvaltningar flyttas till mångkulturen.
Citera
2013-01-13, 02:03
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Mycket bra idé. Snart borde vi kunna flytta riksdagen till Rinkeby. Mycket bra, det här kan få alla korrupta vänsterjävlar att öppna ögonen.
Citera
2013-01-13, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Mycket bra idé. Snart borde vi kunna flytta riksdagen till Rinkeby. Mycket bra, det här kan få alla korrupta vänsterjävlar att öppna ögonen.

Det kommer ju bli fest om detta sker. Jag minns när det skulle till att öppna en polisstation i Husby. Den vart klart men öppnade aldrig pga hot och skadegörelse.

När de blivit rånade och våldtagna gång på gång runt blåa linjen kanske även de kommer till insikt. Men tvekar på det. En spräckt anal med aids till följd är väll bara mångkultur och det ska gynnas.
Citera
2013-01-13, 04:19
Medlem
Så hemskt är inte Husby? Värsta som kan hända är att någon snobb (OAVSETT ETNICITET) går runt där på kvällen och blir rånad. Och kom inte och försök lära mig om hur invandrarungdomar fungerar
Citera
2013-01-13, 08:44
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Fin logik där, då måste du hata många samhällsfunktioner som du inte direkt kan dra nytta av. T ex den skattefinansierade skolan för du går ju inte i skolan längre?

Vad är det för fel på den logiken? Jag känner sällan hat men jag blir upprörd när man vill råna människor som gör rätt för sig.

Jag går i skolan. Tycker självklart inte att högre utbildning borde vara skattefinansierad, man borde erbjuda lån att betala skolavgift med. Samtidigt borde man slopa studiebidraget och öka möjligheterna att ta lån även där. Det är sinnessjukt att människor ska kunna gå vilka flumkurser som helst som aldrig kommer att leda till ett arbete men ändock spendera andra människors pengar. Utbildar sig gör man för att få ett arbete. Om man var tvungen att betala för en "rolig" flumkurs med sina egna pengar istället för grannens så skulle nog många tänka om, eller så betalar de och då är det deras val som inte drabbar någon utomstående.

Skattefinansierad skola är ett exempel på någonting som är både kostsamt och orättvist, men trots att man som skattebetalare inte får tillbaka allt man blir bestulen på så får samhället tillbaka en del av den dåliga investeringen. Det finns fler exempel och skatt är en vidrig företeelse som i princip bara gynnar sånna som absolut inte gjort sig förtjänta av det.
Med det sagt vill jag poängtera att ingen skattefinansierad företeelse ger så lite tillbaka till den bestulne och samhället som just kulturstöd. Dessutom hamnar den hederliga mannen och kvinnans pengar rakt i fickorna på lata vuxenbarn som på andras bekostnad leker på dagtid istället för att arbeta. Vidrigt...

Vänstermänniskor vill stjäla pengar och kraftigt begränsa människors frihet och möjligheter. Trots det har man lyckats slingra sig till något sorts monopol på termer som "rättvisa" och "jämlikhet". Helt absurt...
Citera
2013-01-13, 09:44
Medlem
Sverige2025s avatar
Batikhäxorna kommer inte få de lätt i förorten. Det kommer göra standard misstagen att ställa bilen i fel garage och sedan få inbrott i bilen, få allt av värde stulet.

Det här är en riktigt straffkommendering av olika förvaltningar ut till förorten.
Citera
2013-01-13, 10:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Det här är ju ett alldeles lysande förslag, sparar skattepengar och ger samtidigt kultureliten en bättre bild av hur Sverige håller på att sönderfalla.
Nu vill jag se att Riksdagen flyttar till Rinkeby, Malmö kommunhus ska inhösas i Rosengård etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in