2005-05-02, 11:05
Medlem
Vad för knark är vanligast i afrika och vad ligger priserna på ungefär.. tycker inte man hör så mycket om knark i afrika förutom påtända barn soldater som mördar och våldtar...
Citera
2005-05-02, 11:07
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoutsider
Vad för knark är vanligast i afrika och vad ligger priserna på ungefär.. tycker inte man hör så mycket om knark i afrika förutom påtända barn soldater som mördar och våldtar...

Gräs kallas "Bangi", i alla fall i centrala Afrika, och finns överallt. Jag rökte lite en kväll på savannen i Kenya en gång för länge sedan. Det var mysigt med den enorma månen och alla ljud och dofter. Extra trevligt med det goda lokala ölet Tusker i handen. Pris har jag ingen aning om eftersom det var vår driver som bjöd, men det växer ju vilt lite var stans där och kan inte kosta många öre grammet.
Citera
2005-05-02, 11:15
Medlem
Holkens avatar
Gräset kostar väl några kronor grammet. Finns som sagt att få tag på överallt.
Det är bara att fråga vem som hellst. Det ska väl finnas andra goda saker också, men vem fan vill ha det.
Citera
2005-05-02, 11:24
Medlem
Salmons avatar
kapstaden har vad jag har hört en ganska utbredd rave kultur, med allt som hör där till, det är ju en riktigt fet hamsnstad förövrigt, så där lär det komma in en hel del grejjer
Citera
2005-05-02, 11:34
Bannlyst
Gras ar valdigt 'poppis' i Nigeria, speciellt bland damerna, man far en normalstor plastkasse for ca. USD 20...
Citera
2005-05-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Gräs kallas "Bangi", i alla fall i centrala Afrika, och finns överallt. Jag rökte lite en kväll på savannen i Kenya en gång för länge sedan. Det var mysigt med den enorma månen och alla ljud och dofter. Extra trevligt med det goda lokala ölet Tusker i handen. Pris har jag ingen aning om eftersom det var vår driver som bjöd, men det växer ju vilt lite var stans där och kan inte kosta många öre grammet.

FETT SOFT att smokish på savanen!!
Citera
2005-05-03, 13:44
Medlem
Mouses avatar
khat finns det väll gott om där.
Citera
2005-05-03, 16:46
Medlem
Bopos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
khat finns det väll gott om där.

Du anar inte
Citera
2005-05-03, 16:55
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson

Fan vad skönt.
Låter som en dröm till mig!
Citera
2005-05-04, 02:18
Bannlyst
Khat där och här är nog som natt och dag, eftersom khat måste konsumeras färskt för att man inte bara ska få ut efedraeffekterna.

Vissa afrikanska stammar som använder hallucinogenen Iboga skär djupa jack i pannan och applicerar det direkt i blodflödet. Jag vet inte om det beror på rituellt bruk, att passera ev. nedbrytande enzymer i magen, eller för att det är förjävla macho och lär slå snabbare och hårdare!
Citera
2005-05-04, 16:04
Medlem
Har hört att det finns en hel del syra där nere också, med några tillhörande lokala lab, fast jag vet inte var i Afrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in