Märklig slutsats som dras i artikeln:
"Slutsatsen att knäppgökarna skulle härröra ur en traditionell arbetarklass är farlig; av referenser och uttryck kan man ofta spåra en akademisk utbildning. Däremot kan man, genom att se graden av aktivitet (inte minst nattlig) möjligen sluta sig till att många saknar arbete."
.............
Hon har tydligen aldrig hört talas om skiftgång eller att folk kan arbeta hårt i två veckor och därefter vara lediga i två veckor.

Vidare finns det förmodligen många egenföretagare inom ex. tjänstesektorn som säkert har möjlighet att skriva dagtid då och då. Knäppgökar, tjaa det är ju hennes bedömning men ibland kan sådana ord slå tillbaka mot en själv.
Jag tror att unga frk. Bjurwald skulle må bra av att komma ut i realarbetslivet utanför tullarna.
Däremot kan jag hålla med henne om att ingen ska behöva känna sig hotad på något sätt för sina åsikters skull. Givetvis inte frk. Bjurwald heller.
Jag blir betydligt mer oroad över hennes ord:
"Ett annat ansvar vilar på dem som tillhandahåller informationen, fortsätter hon, och pekar på servrar, webbhotell, Facebook och Google, som också äger Youtube, där mycket av den värsta propagandan sprids. Internationella avtal om IT-reglering är angelägna, men också ett mer aktivt utredningsarbete."
Då vandrar vi på en farlig stig. Är det tänkt att unga frk. Bjurwald ska sitta i censurkommittén?