2026-06-17, 23:21
Medlem
Känslan av att någon/något står bakom dig. Tänk dig att du sitter i en källare och känner från ingenstans att något mörker sakta sakta går emot dig bakifrån och tillslut känner du hur en demon-liknande figur står PRECIS bakom dig och pillar med något i din nacke och du blir helt skräckslagen av rädsla av tanken "Vad fan är de som händer? Vad står bakom mig?" Från ingenstans ser du i ögonvrån en svart/mörk figur stirra på dig... Det pågår i kanske 1-2 minuter sedan puff borta..

En utav alla mina upplevelser.

- Andersande
Citera
2026-06-17, 23:35
Medlem
Förr alltid när jag gick upp för källartrappan och kollade ner i trappen så såg jag alltid mig själv liggandes död längst nere i trappen. Typ som en liten "spökbild" som bara flashar förbi, ingen riktig syn. Fick alltid en känsla av att jag ville "ramla" med flit, dvs ta livet av mig.

Icke kul.

- Anders
Citera
2026-06-18, 11:14
Medlem
engammalfisks avatar
Inte direkt spökaktigt men ändå oförenlig med konsensus på vad som är normalt & möjligt men när jag skriver på telefonen (jag är inte bra på mobiler) så när jag gör stavfel med så suckar jag och backar & skriver om men det är bara det att jag har ens nu en jävla aning var backspace/delete sitter på ett digitalt mobiltangentbord ändå så använder jag den ändå utan att titta på den, det är inte som bakåtslag/backspace på ett pc tangentbord som man vet sen 90 talet var den sitter (ovanför enter/retur), jag är helt vilse på mobiler och jag skriver jätte snabba sms utan att att anstränga eller försöka, jag kunde like gärna blunda i princip & ändå kunna kommunicera/skriva, jag är helt blank när jag skriver jag letar inte upp bokstäver på det digitala tangentbordet,

jag kanske är besatt(!) eller så är det en närvaro liknande den som jag kallar "inbyggda ninjan" som fångar saker i luften innan jag ens märkt att jag tappat nåt, har också en närvaro som tänder askar & fimpar mina cigg.

Legion är ju upptaget så jag brukar kalla mig själv skvadron.
Senast redigerad av engammalfisk 2026-06-18 kl. 11:24.
Citera
2026-06-19, 02:04
Medlem
Jag fuck en kä sla av att något skulle sle de här dagarna och la slutligen tarot på det och fick en läggning som sa att det skulle det också. Jag trodde givetvis att det var något fruktansvärt och att någon skulle dö eller råka illla ut, med slenande fantasi. Sedan visade det sig mycket riktigt att något sker dessa dagar och oförutsett i den mån att vi förväntat oss att det skulle ske i slutet av augusti. En negativ sak men alla får fortsätta leva iallafall 😅

Jag är inte någon vidare synsk. La tarot gällande den socanmälan jag skulle göra (soc ville ha den skriftig när jag pratat med dem) och korten såg inte bra ut. La på vad jag borde göra och fick en konstig om att jag inte förstod först när jag läste den och uppfattade den slutgiltigen som att jag behövde vara försiktig och att saker inte helt såg bra ut/var dolda. Nej då hade det skett våldsdåd utanför i närjeten och antagligen den energin som smög sig in i sista läggningen. Kanske allihopa jag satt med där medan jag hördd folk utanför utana tt reagera på att någon kanske var fel.

Jag är värdelös som "synsk" iallafall.
Citera
2026-06-24, 20:48
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Jag skulle handla mat gick affären och mellan hyllarna stod jag tittade efter min vara på vänster sida så händer något och ser en smal vit stråle från ovanifrån som en blixt, snabbt drar en vara som ramlar på mitt golvet framför mig.

"Det spökar" sa till personen som såg samma sak. Personen var chockad och förvånad.
Citera
2026-06-25, 20:20
Medlem
Vaknade upp mitt i natten en gång av att något tog sig in i min mun, jag låg helt stil och kunde knappt röra mig pga rädslan "Va i helvete äre som händer?" tänkte jag. Somnade om en stund senare i tron om att de släpper snart.

- AndersAnde
Citera
2026-06-25, 20:29
Medlem
En annan riktigt skev grej.

När jag & min tjej var i New York Manhattan och bodde på hotell så fick jag en riktig obehaglig upplevelse. När jag står på balkongen på 20onde våningen efter att ha druckit ca 5-6 öl så får jag en känsla av att en svart figur ur mig själv hoppar ner från balkongen och jag får värsta känslan av att jag vill ta livet av mig och hoppa från balkongen, fort som fasiken tar jag tag i balkongräcket och tänker för mig själv "NEJ jag vill inte hoppa, Nej jag vill inte.." Precis när den tanken/iden släpper så får jag upp en tanke/bild i mitt huvud om att jag ska kasta min sambo över balkongräcket och börjar tänka "Shit, det skulle vara en perfekt ide att ha ihjäl sin sambo när de inte finns några vittnen".

"haha" - Tog mig nästan 10 års tid att förstå att den händelse var en elak ande som gjorde de emot mig.

- AndersAnde
Senast redigerad av Andersande 2026-06-25 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in