2007-08-08, 03:19
Medlem
Utveckla gärna Zebra grejjen.

Om jag bortser från att livet på Terra är fejk så kan jag ju nämna det som passar här:

När jag var 13 slog jag en lite elak katt Mike Tyson style då och då, det var kanske därför jag en dag såg en vision rätt i tomma luften som en svart-vit rund astral TV med både sfinx och leopard eller jaguar som röt och lyfte tassen mot mig, jag var verkligen rädd så jag blundade mest och väntade på att det var över så jag kunde lubba som fan, det jag vågade se var runt 20 sekunder av 5-10 minuters showen, hadde varit bråkig under lång period och nu ångrat mig och blivit ledsen och gått och lagt mig på sängen med kläderna på och så vaknade jag och såg det ovan, det var även en "ängla" kör med stora lungor och rätt hyffsad fysisk smärta inblandat i showen, en konstig sak är att exakt samma läte som jaguaren röt ut hadde TV3 i ett av sina skit program. Det ovan var mitt första möte med det unexplained.

---

När jag var 17-19 hadde jag huvudvärk i ett par månader och hadde svårt att sova så jag började ta sömnmedicin och behövde starkare och starkare tills jag fick börja med Nocenan vilken även innehåller antipsykotiska medel men jag tog den för sömn effekten, tyckte det var en härlig jordgubbs kräm jag slurpade i mig för det var som morfin eller nåt nästan förmodligen, har aldrig prövat bruka sånt så vet inte säkert, som jag blev pigg inte trött utav efter några veckors användande innan sovdags, sen kom jag till en annan dimension, all personal och dom intagna på institutionen jag var på hadde ändrat utseende över en natt och såg ut som djävular i helvetet :c, jag blev tagen på sängen så att säga så jag åt inget om man inte räknar en coca cola och 3 tuggor kycklig med pomfritt på 2 månader och gömde mig under täcket, ibland låg jag på bordet som fanns på mitt rum, jag såg ut nästan som en jude till slut, människorna och även miljön omkring mig ändrade även doft och beteende tex var det ett jävla flaxande och krokande med fingrarna, miljön återkommer jag till, vid 1 tillfälle i början utav dimension bytet så tittade jag upp på himlen och molnen raceade väldigt väldigt fort istället för att glida som moln ska göra. väggarna på avdelningen var vid ett studerings tillfälle kletiga av något som liknande slem och vid ett annat tillfälle lös dom som nästan som en lampa. och är det normalt med vita saker liknande sågspån i vattnet och hårstrån i kaffet?. en lukt jag kan få hemska flashbacks av påminner om bränt läder eller bränd häxa om man nu så vill och äpple dryck i den dimensionen smakar mer som megan gas eller nåt. den här dimensionen ser jag då och då, jag ser mest på min datorskärm och går ibland inte ut i världen en enda gång på 3 år. den här "dimensionen" verkar komma och gå än idag.

---

När jag hostar ser jag små ljusbollar som flyger omkring mig men som inte syns i en spegel, det kanske är såna där svävande spökbollar men dom är rätt små typ 0.1 cm så det kanske är grodynglen jag mördade som barn som väntar på sin hämnd men dom borde inte vara sura för det dom dog ju då alltså inte om det är dom.

---
En morgon när feta sömntrötta mig vaknat fick jag en tanke att öppna ögonen fort och var pigg som eller en soldat vid utryckning så jag gjorde det och såg konturen/formen av en svart platt filur som verkade inbakad i väggen och hadde ca 30 cm'ers storlek och hadde formen av en krabba/spindel/okänt.

Jag satt och tänkte på en bekants bekant som var Zigenare och dog i en bilkrock och sen hörde jag plötsligt en väldigt zigensk mans röst i tomma luften.

---

Folk kan läsa mina _privata_ tankar , jag kan göra mp3 låtar genom att sätta på en mp3 och tankeframmana lyrik och instrument, oftast vill musik anden inte riktigt lyssna på mig till 90% då blir det mest traggel upprep och stum harmoni. mp3 låtar ändras ibland, ibland när jag är lite disträ tar låtarna slut väldigt fort. det mesta ovan gäller inte bara mp3 utan även samtal.

---

Jag var passagerare i en bil för 1-2 år sen och då var det brinnande marshaller vid vägen och som låg och fladdrade på en gräsmatta som var Väldigt oflammerbar tydligen.

---

Mina tänder är nästan mer trasiga än Gardells rövhål ändå har jag ej tandvärk och jag blir aldrig ens förkyld.

---

Jag samlade på musikvideor för ett par år sen och en kunde tydligen ändra färgen på saker i den efter vilken färg jag tänkte på på en av dom.

---

Jag såg på en bild på intarwabb för ett tag sen på en japansk skådespelare och det var en svartvitt bild och det var en skugga på hans ansikte, gick sen och tittade på Television och då såg Patrick Swayze mer ut som en skalbagge för samma slags skugga hadde överdrivits.

---

Såg på ett program och tänkte plix svajja rejält med kameran upp och sedan neråt så man vet att det inte är verkligt för det var så ghey program, då gjorde kameran just det.

---
Väldigt många, främst i media fick vid dimensionsbytet nämnt ovan kolsvarta ögon, sen när fan blev svart en ögonfärg?.

---

Jag hadde tactila (fysiskt) fenomen på bröstkorgen när jag sov, som stora myror under lakanet och under några år hyffsat starkt svidande hjässa med tacticla fenomen även där då det kändes som nån tog/masserade mig.

---

Snälla finns det ingen ohemlig eller hemlig organisatione eller nå alien lr nåt där ute som kan kontakta mig och med mig forska på denna matrix?, terminering och obduktion undanbedes.

---

Så nu kan ni sätta igång att ignorera mig igen för nu blev ni bbq ägda, vilket får mig att minnas att min skugga är i brand vilket har avtagit mer och mer med åren nu är det mest som lite cigg rök, i början var jag en maj brasa.

Aa och just det dimensions tjaffset började vid nyår 1999 och efter att jag sålt mig till Satan, tror jag fick tillbaka mig själv dock då ingen Satan eller minion disskuterade saken med mig så mycket utan verkade ointresserade och lät mig besöka väntrummet lite så där. plus att det var nog fel köpare jag eftersökte då jag är god eller försöker iaf. (vilket för mig in på att människor tuggar på mig/luften när jag inte ser rätt på dom utan genom min ögonvrå.)

Stakkars mig. jag var en mycket grym djurplågare och ligist/huligan när jag var liten så det kanske har nåt med saken att göra, stakkars hitler...
Citera
2007-08-08, 10:13
Medlem
Gringons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
.....
Stakkars mig. jag var en mycket grym djurplågare och ligist/huligan när jag var liten så det kanske har nåt med saken att göra, stakkars hitler...

uttråkad igår eller, hehe!
Citera
2007-08-08, 15:18
Medlem
RE: mullrande hus

Skulle nog kunna skriva en bok om allt som hänt under mitt liv. Men jag det som fick mig att göra ett inlägg var detta om att huset vibrerade och mullrade. Det har hänt mig en gång, mitt i natten, hela huset mullrade och skakade så att jag vaknade. Otroligt obehagligt, och jag hann tänka, shit, nu ramlar hela skiten ned. Detta var alltså ett hus byggt i sten på sent 1800 tal. Jag tänkte bara jordbävning, men av någon anledning verkade det komma ovanifrån...mycket konstigt! Det varade nog i ca 10 sekunder, sedan var allt totalt tyst igen. Med tanke på dom otroligt starka vibrationerna tycker jag än idag att det var mycket märkligt att inte rutorna gick sönder i huset...
Citera
2007-08-08, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XenuHubbard
Det händer många mysko saker här under spökmånaden. Vanligtvis saker som försvinner spårlöst, för att senare återfinnas på helt uppenbara ställen. Senast var det en förlovningsring som var borta. Vi städade en hel Söndag. Spårlöst borta. Min fru var skitledsen. Runt fem på morgonen så vaknade jag med ett ryck och satte mig rakt upp, och det första jag såg var ringen på det helt kala skrivbordet rakt framför mig. Jag satt och stirrade på den i en minut eller två.

Jag väckte min fru. "Ringen är på skrivbordet!"
"Är den tillbaka? Bra", sade hon.
"Men, ringen är på skrivbordet!"
"Mmm, det är bra".
"MEN VAD FAN RINGEN ÄR TILLBAKA OCH LIGGER PÅ SKRIVBORDET!"
"Det händer hela tiden, men det pratar vi inte om den här månaden".
(Man pratar aldrig om spöken under spökmånaden.)
Sen somnade min fru om.

Jag kunde inte somna om. Jag gick igenom alla möjligheter i huvudet, men inget passade. Dörren var låst. Inga hyllor som den kunde ramlat ner från under nån jordbävning. Min fru somnar alltid först, och vaknar sist. Jag fick en jävla huvudvärk, ett sånt glapp var det. Men det värsta var att ingen annan reagerade. Det var helt normalt för alla andra. För det var ju spökmånaden.

Nu har jag vant mig. Jag behöver ingen förklaring, för det finns ingen. Under spökmånaden händer det mysko saker. Sånt är livet.

Precis det här har hänt mig också, en gång med en ring, en gång med en knapp. Jag har verkligen vänt och vridit på det och försökt hitta en rimlig förklaring, men jag har ingen. Finns det teorier om vad det är?
Citera
2007-08-08, 20:37
Medlem
Jag var hemma hos en polare och satt ensam i hans rum medans han åt. Jag sitter där och tänker för mig själv, när jag plötlsligt hör någon annans röst andas väldigt nära mig. Jag fryser i panik och slutar att andas och då hör jag det fortfarande ett tag till. Det var liksom en mörkare andning än min, sjuk. Det var som att det kom från en annan värld... Jag gick raskt upp efter att jag hade kommit tillbaks i min kropp och satte mig i ett annat rum. En intressant not är att hans mor har känt sig förföljd på övervåningen och att det finns en historia om en flicka i vitt nattlinne som ses här i byn, hon kommer upp ur sjön som ligger precis vid det huset.
Citera
2007-08-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyle
hoppas jag hamnar rätt nu.
Hur som helvete, bor själv i villa och har gjort det i sex år i sommar tror jag.
Var alltså 23 när jag flyttade in här ihuset som är i mitten av dalarna inte allt för långt ifrån centrum i den staden jag bor.
Som sagt, flyttade in, hörde lite mysko ljud men tänkte att det hörde till. Var ju iallafall en helt ny upplevelse att bo själv och dessutom i en hel liten villa. (3rok+källare) Åkte charter två veckor och ljudet är fortfarande kvar när jag kommer hem. Ljudet är då det att varje natt så så låter det som att någon står och steppar runt lite snabbt och snärtigt utanför sovrumsdörren. Kunde ställa klockan efter det för det var alltid 01:10 det hände. Efter ett tag blir jag ju lite mörkrädd eftersom det är så rackarns återkommande, högljudande och inte så lättförklarat. ( Har sprungit näck och kollat element å källare å oljepanna å d mesta)
En vacker liten augustinatt så tröttnar jag ur, sätter mig upp i sängen och läser lusen av det som alltid väcker mig kl 0100 och gissa om jag blev förvånad natten efter när det var helt tyst. Har faktiskt aldrig mer blivit störd på natten men jag har insett att det är en hon som finns här.

Faktiskt ganska bra, och kanske något man kan försöka med i första hand att säga ifrån. Be vederbörande sluta med det dom gör. Dom (vilka dom nu är) kanske inte fattar att det är störande eller att dom skräms...
Citera
2007-08-11, 17:31
Medlem
Panzerbat.s avatar
Under året -06 så bodde jag ensam hemma i upp till 3 veckor i sträck 4 gånger, en gång för varje årstid kan man säga. Familjen bor i en stor gammal bondgård i norra skåne, huset är ca 100 år gammalt och det gör allt som gammla hus gör, knakar och låter ibland. I alla fall, när jag bodde hemma ensam så var det alltid 10 gånger värre än annars när resten av familjen var hemma. Stora dunsar kommer frånvinden och man kan höra något i angränsande rum, nästan som om någon är i huset.

En helg under våren hadde jag somnat på soffan med inden på golvet brevid mig. Väcks run halv tre på natten av att hunden står och stirrar och morrar mot dörröppningen emot det mörka köket. Ser ingenting där inne men hunden verkar se något, läskigt som fan. Detta var som tur var den enda händelsen under dennaensam hemma perioden.

Sen under juni-juli så hadde mamma och pappa semester så de tog husvagnen och åkte iväg med systern någonstans. Redan första natten så började hunden bete sig konstigt, han undvek vissa rum i huset som vi annars brukar vistas i dagligen.
De läskigaste under denna två veckors perioden var när vi skulle gå upp för den stora trappan för att komma till ovanvåningen där mitt rumm är beläget.
Hallen, där trappan är belägen, är stor som fan och jävligt läskig. När man kommer till toppen så går det en "walkway" eller hur man ska förklara det runt hela rummet med mina föräldrars sovrum nästan rakt fram och dörren till vinden på andra sidan sett från trappan. När jag och hunden gick upp den natten så gick han med blicken färst på vinds dörren hela vägen upp, för att sen komma till mitt rum så måse man gå igenom em koridår på kanske en 4 meter, när vi har gått typ 2 meter i koridåren så vänder hunder tvärt om och börjar råskälla i riktning mot vinden. Fick slita in honom på rummet där jag gömde mig under täcket med alla lampor tända och teven på, sov inte en blund den natten

Nästa gång jag skulle vara ensam hemma var på hösten, tre veckor där mamma och pappa var iväg på nått skit med systern, minns inte vad. Vår kära hund hadde även dött i lungcancer ca 1 vecka innan dess så jag var lite smått orolig för de stundande tre veckorna. De första två nätterna gick bra, kom tillbaks till skolan o tjafsade skit med några polare, bestämde att en polare skulle bo hos mig de kommande veckorna med sin katt. Gärna det tänkte jag då jag tydligt mindes vad som hänt under sommaren och våren samma år. Den fösta veckan gick ganska bra, man var lite rolig när man gick runt i huset ensam dock, kunde känna sig iaktagen ibland i de lite större rummen. Det enda rummet i huset som inte känndes läskigt nångång var dasset, inte för att ja klagar, älskar skithuset.
Ialla fall, helgen kom och vi hadde varit ute och handlat godis och läsk och köpt några filmer vi hadde tänkt kolla på. När vi kommer hem så regnade det ganska kraftigt och det började bli mörkt och läskigt ute.
Vi går in och hittar hans katt ihopkrupen under mit datorskrivbord, där låg den och väste eller vad det nu är katter gör. Jag berättade då för polaren att min hund hadde innan uppträt konstigt när vi hadde varit ensamma hemma, tex morrandet rätt ut i tomma intet etc. Vi gick till vardagsrummet där vi talde lite om vad som kan ha skrämt den stackars katten, vi blev mer och mer rädda så tillslut så ringde vi efter förstärkning, 2 tjejer som inte bor så långt ifrån mig kom, vi sa inte varför vi ville ha dit dem så desperat men de kom iaf. Vi tittade på filmerna och käkade godis och gosade lite med katten som nu lungnat ner sig och var allmänt kattig och gosig. När klockan började närma sig halv ett så skulle en av tjejerna gå ut i köket för att ta ett glas vatten. Vid vattenkranen ute i köket så finns det ett skåp med tvåglasdörrar i huvudhöjd. Hon skrek till efter ca en halvminut efter att hon hadde gått och kom inspringandes i vardagsrummet snabb som fan och sa att hon hadde sett en man i spegelbilden som stog bakom honom. Den kvällen slutade med att 4 pers satt och trängdes under en filt i soffan resten av natten.

Under natten så pratade vi om vem det kunde ha varit som hon såg i köket, och vi kom fram till att de kunde ha varit min farfar som hadde dött i ett ras på gården 1986 när de höll på att renovera ladugården. Visste även att en av min farfars fars kompisar, som hadde hjälpt till att bygga gården när det begav sig i början av 1900 talet hadde dött under bygget men han var ganska ung när han dog och tjejen beskrev mannen som en ganska gammal man.

Slutade med att jag flyttade hem till polarens hus de resterande två veckorna

Sista gången jag var ensam hemma var 4 dagar under mellandagrna, men det ända jag kännde då var ett lugn i hela huset, inget scary alls bara jätte mysigt som sig bör i juletid

Gården vi bor på är en familjegård och har varit det enda sen den byggdes av farfars far i början av 1900 talet.
Det är bara jag i familjen som har upplevt saker som det här, kanske är för att jag är den enda som brukar vara hemma ensam i längre perioder.
Nu har vi köpt en ny liten hund som inte står och morrar ut i luften eller skrämmer sin husse från vettet när han ska sova
Citera
2007-08-11, 18:06
Avstängd
Utan att lägga in nån värdering om sanningshalterna i historierna men hundar kan man absolut inte lita på, dom kan vara/bli otroligt nojiga för struntsaker, exempel; jag var hundvakt åt en kompis som åkte på USA-resa i två veckor, nån dag blev han plötsligt sjukt intresserad av min sopborste som stod lutad mot väggen i badrummet, han stod på 10-20 cm avstånd, sniffandes ivrigt med nosen, backar ett par decimeter och börjar pipa som en fjollig liten kattunge (man ser in i badrummet från vardagsrummet när dörren är öppen), tassar ut till vardagsrummet och tittar på mig med stora hjälplösa valp-ögon fortfarande pipandes, när jag snäser till med ett "tyst med dig" tassar han tillbaka och ställer sig och börjar morra mot den ondskefulla sopborsten, nu börjar jag bli irriterad och tänker "va fan är det med han?" så jag reser mig och går ut till badrummet, där står han fortfarande, spänd som en fjäder, morrandes och stirrar på sopborsten, jag kliver fram och tar upp borsten, tittar på den, vänder upp den och ser två små spindlar krypandes omkring i borsten, det var det hunden reagerade på, han hörde förmodligen när dom kröp omkring i borsten och kunde inte bestämma vad det var, så han blev helnojig

En annan gång när vi var hemma hos polaren var det samma sak, denna gång skuttade han upp, spände sig som en fjäder och morrade rakt ner mot golvet, sen skuttade han fram en halvmeter och körde samma drill, när vi gick närmare för att se vad han morrade åt så upptäckte vi en silverfisk som kilade över golvet, den kilade förmodligen en bit sen stannade den upp och fortsatte, därav hundens skuttande. Och det här var en i övrigt ganska tuff hund, vid ett tillfälle rök han ihop med två okopplade rottisar som han jagade på flykten efter ett par nacksvingar, som sagt, en hund kan bli nojig för vad som helst, det behöver inte betyda eller antyda nåt övernaturligt.
Citera
2007-08-11, 19:26
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Utan att lägga in nån värdering om sanningshalterna i historierna men hundar kan man absolut inte lita på, dom kan vara/bli otroligt nojiga för struntsaker, exempel; jag var hundvakt åt en kompis som åkte på USA-resa i två veckor, nån dag blev han plötsligt sjukt intresserad av min sopborste som stod lutad mot väggen i badrummet, han stod på 10-20 cm avstånd, sniffandes ivrigt med nosen, backar ett par decimeter och börjar pipa som en fjollig liten kattunge (man ser in i badrummet från vardagsrummet när dörren är öppen), tassar ut till vardagsrummet och tittar på mig med stora hjälplösa valp-ögon fortfarande pipandes, när jag snäser till med ett "tyst med dig" tassar han tillbaka och ställer sig och börjar morra mot den ondskefulla sopborsten, nu börjar jag bli irriterad och tänker "va fan är det med han?" så jag reser mig och går ut till badrummet, där står han fortfarande, spänd som en fjäder, morrandes och stirrar på sopborsten, jag kliver fram och tar upp borsten, tittar på den, vänder upp den och ser två små spindlar krypandes omkring i borsten, det var det hunden reagerade på, han hörde förmodligen när dom kröp omkring i borsten och kunde inte bestämma vad det var, så han blev helnojig

En annan gång när vi var hemma hos polaren var det samma sak, denna gång skuttade han upp, spände sig som en fjäder och morrade rakt ner mot golvet, sen skuttade han fram en halvmeter och körde samma drill, när vi gick närmare för att se vad han morrade åt så upptäckte vi en silverfisk som kilade över golvet, den kilade förmodligen en bit sen stannade den upp och fortsatte, därav hundens skuttande. Och det här var en i övrigt ganska tuff hund, vid ett tillfälle rök han ihop med två okopplade rottisar som han jagade på flykten efter ett par nacksvingar, som sagt, en hund kan bli nojig för vad som helst, det behöver inte betyda eller antyda nåt övernaturligt.
Nä men nog fan är det ganska läskigt när man är ensam hemma i ett stort spökligt hus, vilket vårat tyvär är om man bara ör en 18 åring och en stackars hund i huset
Citera
2007-08-12, 14:49
Medlem
Nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden, men det vore intressant att veta om någon har vart med om något liknande. Och om det kan har varit nånting på riktigt.

Jag drömde att jag låg och sov i min säng, det var som om mina ögon hade varit öppna. Allting var sig likt. Förutom att det stod en mörk mansgestalt lutad över mig i sängen. Det kändes som om en fara hotade och att jag måste vakna. Ni känner nog igen känslan, som en intuition att någonting är fel. Till slut lyckades jag vakna och då ser jag ett grått ansikte över mig i sängen. Som en mask med ett stelt uttryck. Det försvann efter några sekunder men gissa om jag blev skraj. Annars har jag inte varit med om någonting liknande, det kan ju mycket väl ha varit en dröm. Men jag kommer alltid ihåg mina drömmar och aldrig har jag drömt något liknande.

Jag brukade alltid tro på det paranormala, men på senaste tiden har jag nästan slutat med det. Vilket är synd eftersom det brukade ge mig en slags sinnesfrid.
Citera
2007-08-12, 15:25
Medlem
Min lillebror lade sig en gång längst ned i en våningssäng, och vaknade upp på övervåningen.

Själv har jag en gång hört att någon mycket högt har ropat "hallå!" till mig, men jag såg inte en själ någonstans.
Citera
2007-08-12, 23:39
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Min lillebror lade sig en gång längst ned i en våningssäng, och vaknade upp på övervåningen.

Sömngång är inget paranormalt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in