Berätta detaljerat om din kusligaste spökupplevelse. Själv har jag som mest hört en äldre man stöna högt i köket mitt i natten. Jag försäkrade mig själv om att jag var vaken när jag hörde det i sängen och att det var mitt första självupplevda spökeri (sov inget vidare sen).
Du är säker på att det inte var din farfar som drog sig i snoppen? Förstår att det kändes lite kusligt i sånt fall.
Det kusligaste jag upplevt var när jag och min flickvän skulle hämta något hemma hos hennes föräldrar.
Min flickvän fick för sig att inte köra en vanlig knackning utan bankade istället på dörren. NÅgon bankade då tillbaks en gång och hårt som fan. Vi trodde förstås att det var hennes lillasyster som var hemma och ville busa. Tror ni vi blev förvånade när det visade sig att ingen var hemma?
körde bil mitt i natten när jag körde på en svart icke mänsklig gestalt med bilen, jag svängde ut, men denna något slog till i bakskärmen på bilen, så att det small i bilen........vad det var för något vet jag inte, men klart en demon i männsklig helt svart gestalt.
körde bil mitt i natten när jag körde på en svart icke mänsklig gestalt med bilen, jag svängde ut, men denna något slog till i bakskärmen på bilen, så att det small i bilen........vad det var för något vet jag inte, men klart en demon i männsklig helt svart gestalt.
Mitt i natten? en mörk mänsklig skugga som du kör på utan att stanna? Förbannade idiot. Borde ju polisanmälas.
idiot kan du vara själv. det kanske skulle stått icke mänsklig.........körde och vände 10 minuter senare körde jag förbi igen på hemväg , men såg ingenting.
Min fru sa till mej så här en mörk höstkväll när jag kom in från pannrummet där jag pysslat med nåt pyssligt för att fördriva tid...
-Hade du roligt på vinden eller ?
- Nej , sa jag jag har varit ute i pannrummet...
Då sa hon hade hört tydliga tunga fotsteg och hårda knackningar däruppifrån och hon hade sagt till barnen övertygad som hon var att det var jag däruppe ..
- Jag tror minsan det spökar på vinden, det var då det knackade hårt och hon hade fortsatt att skoja om det en stund..
När jag övertygade henne om att jag varit i pannrummet så ville hon inte prata mer om händelsen..
Minstingen har sett spöken och varit helt kallsvettigt rädd några gånger, riktig skräck alltså men det hör väl kanske åldern till eller något...
jag var med om en rätt äcklig händelse här hemma igår.
I vårat sovrum har vi två dörrar,en ifrån vardagsrummet och en ut till köket.
När man sitter/står i dörrhålet från vardagsrummet så är dörren till köket mittemot.
Den dörren va stäng iallafall..
Så igår när jag damsuger undet nattduksbordet,sitter på huk, ser jag hur hand taget trycks ner, och igen och igen.. och sen väldigt våldsamt sen åker dörren upp helt och smäller igen med kraften från helvetet :S
Det händer saker titt som tätt här hemma men igår blev jag så rädd så jag tjöt och kastade mig på telefonen och ringde och va hysterik till första person jag kom på...
Men det värsta var nog telefonsamtalet då jag ringde hem och fick prata med ett sluddrande spöke istället för föräldrarna. Det skrämmande var inte att jag pratade med någon som "inte fanns" utan att jag inte visste hur det stod till med resten av familjen.
Näpp. Jag ringde 5 ggr. Min pappa kollade samtalslistan nästa dag också och mycket riktigt hade 5 samtal från mig besvarats.
Citat:
Ursprungligen postat av kajmal
Kolla min tråd "vad är detta?". Titta på bilden jag tecknat.
Detta var när jag var liten runt 12 års åldern, Då bodde hela min familj i ett rätt så stort hus, Jag hade mitt rum på övervåningen brevid mina föräldrars, Och på bottenvåningen hade min bror och min syster sitt rum. Men iallfall en dag fick jag för mig att jag skulle försöka sova på mittenvåningen.
Så när jag hade somnat så vaknar jag av att dörren åker upp. Då ser jag tre personer där står och bara stirrar. Så jag tänder lampan som jag har ovanför sängen Samtidig som det tändes försvann dom lika snabbt. Då släckte jag igen och dom var där... Då börja jag få panik och la mig undertäcket med ljuset på. Titta upp efter 5min ~ Tänkte väll att det var en mardröm.. Men när jag släckte så så hade dom kommit en bit närmare. Så jag tände lampa sprang upp till mina föräldrars säng, Och grät mig självs tills söms,
En vecka efter den händelsen drabbades jag av Astma anfall, Dock så tror jag inte det har någonting med det att göra.
Kallar min granne för : Karin (på hittat namn)
Men nu efter hand bor jag i villan brevid...
Även min granne har hört steg som går ner och upp för trappan som går brevid rummet jag sov i.
Och bara för något år sedan så var vi på kräftskiva där, Så mitt på natten 02.00 - 03.00 så börjar deras hund stå och stor skälla på trappan som går ner mot källaren. Efter enstund så kommer hon ut till köket med en så där "gnällig hundröst" Så Karin gick ner o kolla vad det var och hitta inget mer med det så vi fortsatte firandet.
Det är mitt bidrag.
Min svenska är inte den bästa : /
Har just suttit hund vakt åt den grannen, Var nere och för beredde mig för UFC på deras dator. Så känner jag en kall vind drar förbi. Och då börjar hunden grov skälla (non stop). Då får jag genast en rysning genom hela kroppen kan inte riktigt förklara hur det känns (stavning ?). Men tänker lite snabbt och tror att "husse" har kommit hem.
Själv klart så lossas jag som ingenting. Går upp och försöker ta med mig hunden , Men hon vägrar flytta på sig , När jag har försökt ta bort henne reste sig pälsen. DÅ slog det mig att vi var utanför rummet där jag såg "spökena".. Paniken kom från ingenstans känns nästan som att jag ska dö. Då fick jag ju tanken att jag ska tända lampan det funka ju förut. Men denna gång funka det inte. Då satte jag mig bara på en stol ute i köket så jag kunde se hunden därifrån. Efter 5 minuter rent skällning så beslutar jag mig av att sätta på hon kopplet och dra ute henne, När jag väl har gjort det så Måste jag verkligen DRA ut henne, Men när jag väl gör det så backar hon ut. Gick 2-3 rundor runt området, Så tar jag mod och kommer in, När vi väll är inne så regerar hunden inte på något. men det jag då märker är att alla lysen är släckta... självklart tvekar jag på att gå in, Men hunden skäller inte längre.. så tyckte att det var okej. Så satt vi oss i köket jag gav henne lite vatten eftersom hon hade skällt så mycket. vi satt där o bara stirra dit, Helt knäppt tyst var det i hela huset.
-30min senare- Så kommer "husse" hem , Förklarar allt som har hänt, och beger mig hem , Men precis när jag ska gå ut så ställer sig hunden framför mig med huvudet vänt mot rummet och skäller, Jag skyndar mig ut ,Och när jag stänger dörren så slutar hon.
OT,
Kan det vara något i det huset som vill mig något?
Vill ha bort mig därifrån ?
Kan den har följt med mig ?
(Trots allt så ville nog hunden skydda mig tror jag.)
Vågar fan inte sova själv inatt så beger mig mot hon jag är på "G" med.
Fyfan för detta säger jag bara....
Skulle gärna vilja ha några svar på detta om någon varit med om något liknande eller något sådant.
Skriver detta med skakiga händer och livrädd, så grammatiken är inte den bästa : /
Berätta detaljerat om din kusligaste spökupplevelse. Själv har jag som mest hört en äldre man stöna högt i köket mitt i natten. Jag försäkrade mig själv om att jag var vaken när jag hörde det i sängen och att det var mitt första självupplevda spökeri (sov inget vidare sen).
Du var inte helt vaken, nej. Du upplevde det som om du var vaken eftersom du sov väldigt lätt. Det var inget spöke.
Det här är f.ö fakta, så du kan motargumentera hur mycket du vill men du kommer alltid vara en idiot om du tror att det spökade och jag kommer alltid ha rätt när jag säger att du inbillade dig. Detta VET jag eftersom jag själv, och alla andra människor på hela jorden, varit med om samma sak. Intelligens definieras som människorna som kan inse vad det handlade om, och människor som tror det var ett spöke.
Min kusligaste upplevelse på sistone var när jag insåg att Dharmakarma och skellefteewa faktiskt är på riktigt.