2008-08-13, 01:30
Medlem
Varit med om massvis med sammanträffanden.

Jag låg o lata mig i kiosken på en arbetsplats medans jag lyssnar på låten Atrum Regina.
Jag börjar känna mig för att granska föremålen i min omgivning. På spisen står det Regina.

Kom hem från en festival. Snackade lite med en kompis om bandet Pantokrator som spelade på festivalen.
Han skicka en länk på youtube på en låt han tyckte va bra. Låten heter egentligen "Punish the evil".
Men på videon där stog det "P for Punish". Vilket var i syfte att matcha musikvideon som skaparen skapade genom att klippa ut
filmklipp från filmen "V for Vendetta". Nästa dag runt 23:45 eller några minuter senare.
Jag började sakna South Park så jag kollade på tv.nu SOM JAG ALDRIG GÖR egentligen men gjorde det bara nu för att kolla
om jag hade missat dom för idag. Och eftersom jag aldrig är på tv.nu längre så är alla standard kanalerna med också.
Jag kollar på mtv kanalen och ser att South Park redan slutat. Mina ögon råkas dra åt vänster och där är kanalen CANAL+ Hits.
Jag tittar vilken film som visas just nu. V for Vendetta.

När jag lärde mig vad ordet Nirvana betyder kollade jag samma dag på en random musikvideo med en musiksmak jag
inte ens lyssnar på. Dom började prata om vad nirvana betydde.

2 av flera andra 'läskiga' sammanträffanden. Brukar skriva ner dom så jag kommer ihåg.
Övernaturligt är det dock inte men det känns värt att nämnas när folk nämner massa läskiga saker fast övernaturligt dock
Senast redigerad av fjante 2008-08-13 kl. 01:36.
Citera
2008-08-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjante
2 av flera andra 'läskiga' sammanträffanden.

Menar 3. Kan ej editera.
Citera
2008-08-14, 17:40
Medlem
Detta hände mig en natt för ungefär 2 år sedan.

Jag hade lagt mig i sängen för att titta på tv, när jag sedan stänger av den för att somna så flyttas blomkrukan som står bredvid min tv. Den flyttade sig ungefär 2-3 centimeter.
Satte då på TV'n och kunde inte sova någe den natten.

Nästan varje dag får jag också en känsla av att det är någon mer än jag i rummet, att någon tittar på mig osv.
Citera
2008-08-14, 17:55
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Varit med om massvis med sammanträffanden.

Jag låg o lata mig i kiosken på en arbetsplats medans jag lyssnar på låten Atrum Regina.
Jag börjar känna mig för att granska föremålen i min omgivning. På spisen står det Regina.

Kom hem från en festival. Snackade lite med en kompis om bandet Pantokrator som spelade på festivalen.
Han skicka en länk på youtube på en låt han tyckte va bra. Låten heter egentligen "Punish the evil".
Men på videon där stog det "P for Punish". Vilket var i syfte att matcha musikvideon som skaparen skapade genom att klippa ut
filmklipp från filmen "V for Vendetta". Nästa dag runt 23:45 eller några minuter senare.
Jag började sakna South Park så jag kollade på tv.nu SOM JAG ALDRIG GÖR egentligen men gjorde det bara nu för att kolla
om jag hade missat dom för idag. Och eftersom jag aldrig är på tv.nu längre så är alla standard kanalerna med också.
Jag kollar på mtv kanalen och ser att South Park redan slutat. Mina ögon råkas dra åt vänster och där är kanalen CANAL+ Hits.
Jag tittar vilken film som visas just nu. V for Vendetta.

När jag lärde mig vad ordet Nirvana betyder kollade jag samma dag på en random musikvideo med en musiksmak jag
inte ens lyssnar på. Dom började prata om vad nirvana betydde.

2 av flera andra 'läskiga' sammanträffanden. Brukar skriva ner dom så jag kommer ihåg.
Övernaturligt är det dock inte men det känns värt att nämnas när folk nämner massa läskiga saker fast övernaturligt dock
Löjligaste skiten jag någonsin hört.
Inte nog med att det inte var det minsta övernaturligt, det var inte ens några särskillt speciella sammanträffanden.

Har varit med om betydligt större sammanträffanden än samtliga dina utan att öht reagera.
Citera
2008-08-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blejser
Löjligaste skiten jag någonsin hört.
Inte nog med att det inte var det minsta övernaturligt, det var inte ens några särskillt speciella sammanträffanden.

Har varit med om betydligt större sammanträffanden än samtliga dina utan att öht reagera.

Jaså du. Men då skulle du inte minnas om du inte reagerade? Klart man reagerar på ett sammanträffande, och om man har lite för mycket fritid kan du sitta och tänka lite på sånt hära bara för spänningens skull
Dessutom hur folk reagerar är olika från person till person.

Berätta lite om dina sammanträffanden
Senast redigerad av fjante 2008-08-14 kl. 18:14.
Citera
2008-08-14, 18:37
Medlem
Intressant tråd, jag ska dela med mig av en erfarenhet.

När jag var 12 så bodde jag i en lägenhet. Vi fick lägenheten för att en tant hade dött där en tid innan.

Mina föräldrar åkte iväg över dagen och frågade om de kunda lämna mig kvar ensam:

- Självklart? Jag är väl inget barn?

Sagt som gjort de åkte iväg och jag satte mig och spelade dator i vanlig ordning.

Min bror hade sen dagen tillbaka vart iväg hos en vän.

Jag började få oroliga känslor då och då. Det kändes jobbigt så jag försökte koncentrera mig på spelet och satte på mig hörlurar.

Efter ett tag försvann oro-känslorna och jag tröttnade på att spela. Jag tog av mig hörlurarna och började återigen känna lite oro igen. Kort därefter riktigt nära örat sade en kvinnlig röst:

- Hej.

Jag fick panik direkt och visste inte om jag vågade gå ut. Men efter en kort stund började jag gå med raska steg med hjärtat klappande i bröstet. Jag satte mig utanför på en bänk och funderade på vad det kunde vara.
Kunde inte komma på något så jag gick iväg till en vän.

Sen dess har jag trott på att det måste finnas något övernaturligt, även om vi inte förstår det.

Det var mycket äckligt även om det bara var ett hej.
Citera
2008-08-14, 18:49
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Jaså du. Men då skulle du inte minnas om du inte reagerade? Klart man reagerar på ett sammanträffande, och om man har lite för mycket fritid kan du sitta och tänka lite på sånt hära bara för spänningens skull
Dessutom hur folk reagerar är olika från person till person.

Berätta lite om dina sammanträffanden
Ja alltså visst reagerade de, kan mycket väl ha tänkt "häftigt, hur stora är oddsen för detta?" men inte fan skulle jag posta det som en övernaturlig händelse precis, detta är något som händer alla emellanåt.
Citera
2008-08-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ja alltså visst reagerade de, kan mycket väl ha tänkt "häftigt, hur stora är oddsen för detta?" men inte fan skulle jag posta det som en övernaturlig händelse precis, detta är något som händer alla emellanåt.

Jag sa aldrig att det va något övernaturligt heller. Såg att annat folk kom med liknande så jag tänkte bara dela med mig lite granna bara. Du kanske ska rätta dom också?
Citera
2008-08-14, 19:22
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Jag sa aldrig att det va något övernaturligt heller. Såg att annat folk kom med liknande så jag tänkte bara dela med mig lite granna bara. Du kanske ska rätta dom också?
Haha nej jag menar inte att rätta dig, jag bara reagerade över att du beskrev så vardagliga saker att det nästan var löjligt.
Du behöver inte ta det så personligt!
Citera
2008-08-14, 19:27
Medlem
Citat:
Haha nej jag menar inte att rätta dig, jag bara reagerade över att du beskrev så vardagliga saker att det nästan var löjligt.
Du behöver inte ta det så personligt!

Okej Men som sagt, jag tycker sånt hära är spännande och när sånt här händer brukar jag alltid tänka: Tänk om det är manipulerat av något jag inte känner till? Kul att sitta och filosofera till
Citera
2008-08-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Jag har sett något liknande sommaren 2006 på landstället... Fast det jag såg hade ingen svans och rörde sig på himlen under kanske 5-10min för att sedan bli mindre och mindre och sedan försvinna. Det med ljusstyrkan observerade jag också.

Det där har jag också sett, utaför Örebro såg jag det, dagen efter rapporterade dem på aftonbladet om något fördmodat ufo varit i Irland. Det var för ca 1½ månad sedan! Det var ett oranget moln nästan, som hela tiden blev mindre och mindre, tillslut var det borta! Ljusstyrkan varierade lite också.
Vad fan kan det ha varit?
Citera
2008-08-14, 19:54
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Jag sa aldrig att det va något övernaturligt heller.

Vad gör du då i den här tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in