• 1
  • 2
2013-01-11, 15:35
Medlem
Lys avatar
Psykologi och psykiatri > Sociologi / Mod
Citera
2013-01-19, 03:50
Medlem
Eftersom jag själv är ung kvinna så har jag till skillnad från de flesta på FB haft flera samtal med andra unga kvinnor om detta. Som jag uppfattar det så handlar det inte om positivism, utan om nonchalans. De bryr sig inte om att deras frihet kommer försvinna. De bryr sig inte om att deras självkänsla i framtiden kommer bli systematiskt krossad enligt lag. De bryr sig inte om någonting.

Min analys är att svenska kvinnor under början av 1900-talet var trötta på att bara stå två steg bakom och låta männen styra allt. Kvinnorna kämpade ihärdigt för sin rätt att ta plats utan att bli straffade för det. Men nu när striden är vunnen så visade det sig att kvinnosaken egentligen bara var en produkt av uttråkan, inte förtryck. Eftersom vi nu har rättigheter så ser många svenska kvinnor inte längre någon anledning att ta plats. De ville bara kämpa för att testa sina förmågor och se om de kunde vinna, vilket de tack och lov gjorde. Alltså, när vi nu inte längre behöver oroa oss så är det många kvinnor som börjar återgå till den gamla rollen att stå i bakgrunden och heja lite halvhjärtat på vilket lag som än leder.

Tyvärr så lyckades ju kvinnorna under den här prova-på-perioden påverka staten att fatta beslut som skapade långvariga problem. Och dessa problem kvarstår efter att kvinnorna tröttnat på att fatta beslut. Eftersom vi kvinnor har lättare för att göra oss hörda i invandringsfrågan (vi har inte blivit stigmatiserade av media) så kommer inget avgörande beslut att tas förrän kvinnorna engagerar sig på riktigt igen. Vilket, tyvärr, verkar som att det aldrig mer kommer att hända.

Jag vet att det finns många kvinnor och tjejer som tänker som jag, och vill ta itu med detta på allvar, men procentuellt sett så är vi nog rätt få. Av någon anledning så vill majoriteten av svenska kvinnor inte delta i politiken på ett seriöst sätt, och denna slappa attityd ser ut att ha smittat av sig på männen i de yngre generationerna.

Jag tror att utvecklingen - från kvinnokamp, till klagande på stigman, till bloggerskor som klagar på allt - lade grunden för det här "jag är kränkt"-samhälle som vi har idag. En attityd som invandrarna snabbt fick kläm på. Märkligt, med tanke på att de har så svårt för att lära sig andra svenska kulturer.
Senast redigerad av hasseochtage 2013-01-19 kl. 03:54.
Citera
2013-01-19, 15:47
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Måste ifrågasätta TS helt felaktiga användning av begreppet "positivism" som nog bygger på ett missförstånd. Jag är inte ute efter att märka ord, men jag vill påpeka att det är ett etablerat begrepp som betyder något helt annat än det som TS tror. Det har ingenting att göra med att vara positiv.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Positivism
Citera
2013-01-19, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Måste ifrågasätta TS helt felaktiga användning av begreppet "positivism" som nog bygger på ett missförstånd. Jag är inte ute efter att märka ord, men jag vill påpeka att det är ett etablerat begrepp som betyder något helt annat än det som TS tror. Det har ingenting att göra med att vara positiv.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Positivism

Jo, jag visste det. Men för mig äger ingen språket, och det viktiga är att förmedla vad jag menar så jag tycker nog att man kan använda det på det sättet och här. Men det kanske finns andra ord som passar bättre.
Citera
2013-01-19, 23:00
Medlem
Fred-Asps avatar
Man kan inte säga att detta är något generellt eftersom den absolut största majoriteten av svenska kvinnor fortfarande har svenska makar/pojkvänner. Därför måste man vända sig till kvinnor som är ihop till invandrare i första hand och därefter dela upp dessa efter hur männen i fråga är.

Men jaja, det är säkert kvinnans psyke som gör att hon är mer motaglig för PK-media, annars skulle ju inte hon dras till män som uppenbarligen har sämre kvinnosyn än TS och respektive användare som pushat denna teori?
Citera
2013-01-19, 23:07
Bannlyst
Då jag själv studerat evolutionsbiologi och psykologi på amatörnivå i många år måste jag säga att TS är 100% korrekt. Allt handlar i grund och botten om biologi.

Kvinnan är positiv till invandring just för att det blir mer variation i genpoolen och den svenska kvinnan dras många gånger till invandrare då dom uppvisar typiska "alfa-attribut" som varje man har inom sig men som den svenska mannen blivit hjärntvättad genom åren att inte ta del av.

Dvs social dominans, aggressivitet, se sig själv som bättre än kvinnan etc, alla dessa saker är kvinnan programmerad att dras till då högstatusmän i en primitiv kultur just agerade på det sättet.

Således får man kvinnor som säger sig vilja ha mer invandring för att det är "synd om dom" (en rationalisering, liksom det är "Synd om fångarna så vi knullar dom, han är en fin person innerst inne!!" när det kommer till fängelsekunder) fast det egentliga undermedvetna syftet är variation i genpoolen samt mer konkurrens bland hannar vilket resulterar i att man får ett större utbud att välja mellan, således ökade chanser till bra avkomma.

Rätt ironiskt kan man tycka, då det är kvinnan som är det absolut största offret med tanke på alla gruppvåldtäkter, överfallsvåldtäkter, den generella kvinnosynen på folk vi tar in, etc etc.

Hur som helst, en annan anledning är att kvinnan helt enkelt inte är programmerad att känna någon "revirkänsla" för gruppen i sig, det ENDA en kvinna bryr sig om är att välja vinnaren, thats it, inget mer. Hon bryr sig inte om frihet, hon bryr sig inte om ett "bra samhälle" (av dagliga mått, dvs), ALLT en kvinna bryr sig om är hur hon mår, och hur hon mår är direkt kopplat till vad för sorts män hon kan reproducera med.

Detta är inte en hypotes, detta är tammefan 100% sanning och ALLA som satt sig in i evolutionbiologi kan koppla ihop mönstret och se det SÅ tydligt.
Citera
2013-01-20, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Då jag själv studerat evolutionsbiologi och psykologi på amatörnivå i många år måste jag säga att TS är 100% korrekt. Allt handlar i grund och botten om biologi.

Kvinnan är positiv till invandring just för att det blir mer variation i genpoolen och den svenska kvinnan dras många gånger till invandrare då dom uppvisar typiska "alfa-attribut" som varje man har inom sig men som den svenska mannen blivit hjärntvättad genom åren att inte ta del av.

Dvs social dominans, aggressivitet, se sig själv som bättre än kvinnan etc, alla dessa saker är kvinnan programmerad att dras till då högstatusmän i en primitiv kultur just agerade på det sättet.

Således får man kvinnor som säger sig vilja ha mer invandring för att det är "synd om dom" (en rationalisering, liksom det är "Synd om fångarna så vi knullar dom, han är en fin person innerst inne!!" när det kommer till fängelsekunder) fast det egentliga undermedvetna syftet är variation i genpoolen samt mer konkurrens bland hannar vilket resulterar i att man får ett större utbud att välja mellan, således ökade chanser till bra avkomma.

Rätt ironiskt kan man tycka, då det är kvinnan som är det absolut största offret med tanke på alla gruppvåldtäkter, överfallsvåldtäkter, den generella kvinnosynen på folk vi tar in, etc etc.

Hur som helst, en annan anledning är att kvinnan helt enkelt inte är programmerad att känna någon "revirkänsla" för gruppen i sig, det ENDA en kvinna bryr sig om är att välja vinnaren, thats it, inget mer. Hon bryr sig inte om frihet, hon bryr sig inte om ett "bra samhälle" (av dagliga mått, dvs), ALLT en kvinna bryr sig om är hur hon mår, och hur hon mår är direkt kopplat till vad för sorts män hon kan reproducera med.

Detta är inte en hypotes, detta är tammefan 100% sanning och ALLA som satt sig in i evolutionbiologi kan koppla ihop mönstret och se det SÅ tydligt.

Jag har sett det från andra hållet. Det gäller inte bara invandrare, utan även knarklangare - som jag själv har varit och erfarit detta fenomen från den utgångspunkten också. Så jag vet. Man tycker ju att en normal ostraffad högskoleutbildad snäll tjej borde ha större respekt mot en sån som mig själv. Men icke. Men de har ju rätt någonstans, så länge de är under mina vingar så är allt tryggt. Men skulle de gå mot mig så kan jag potentiellt gå mycket längre än svensson: utanför deras föreställningsramar - men ändå "vet" de det på någon nivå tror jag. Helt normala tjejer som jag har haft ihop det med har t.ex. bett mig kräva in skulder från personer som har lurat dem. Jag har bara skrattat.
Jag är högutbildad, men drogerna förstörde mitt svensson-liv. Men är på väg tillbaka...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in