• 1
  • 2
2013-01-10, 19:10
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16051182.ab

Minst två personer ska ha skjutits på Taft high school i Kern, Kalifornien.
En misstänkt uppges vara gripen.
Vid 18.30, svensk tid, larmades om skottlossning på skolan i Kern County i Kalifornien. Minst två personer ska vara skjutna, uppger ABC7 Eyewitness News på Twitter.
Citera
2013-01-10, 19:22
Medlem
Laserturkenns avatar
Sjukt. Fick precis en en Breaking News-notis av Fox News. Verkar iaf inte vara lika blodigt som sist.

http://www.foxnews.com/us/2013/01/10...a-high-school/

Citera
2013-01-10, 19:25
Bannlyst
frågan är när de börjar beväpna lärarna?Det borde inte vara alltför långt bort, 2 skjutna än enligt Aftonhoran.

Citat : hetsiga idag aftonbladet Det är oklart om de skjutna är elever eller elever.

http://piclair.com/i0d3g
Citera
2013-01-10, 19:50
Medlem
FloydPs avatar
Oväntat att dessa katastrofer sker i stater som Kalifornien där vapenlagarna är extremt hårda...

Lite från Wikipedia:

Citat:
The gun laws of California[3][4] are some of the strictest in the United States

Citat:
Open carry of loaded firearms in public is generally prohibited

Citat:
Semi-automatic firearms that the state has classified as assault weapons, .50 BMG caliber rifles, and magazines that can hold more than ten rounds of ammunition may not be sold in California.

Citat:
California: Number of homicides (2004): 2392
% Guns: 72,2 % Länk
Citera
2013-01-10, 19:56
Medlem
styrlunds avatar
Ingen som funderar varför den här händelsen får så snabb uppmärksamhet i svensk media?
Polisen har knappt sökt igenom skolan. Men svensk media har redan detaljrika kartor om vart detta hände.
Citera
2013-01-10, 19:57
Medlem
Ratis avatar
Aftonbladet

2 skjutna i USA = en EXTRA-Banner och hårdbevakning.
57 döda i bombdöd i Pakistan = en notis.
Citera
2013-01-10, 20:03
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Aftonbladet

Dagens värld e så.
Skiter i dem ''fattiga'' så är det bara, och hatar det jävligt mycket.
Men på både sidorna är det galningar.
Usa nån som blivit mobbad hämnas och Pakistan någon som blivit hjärntvättad av USA hämnas på en biljardhall.
Citera
2013-01-10, 20:05
Medlem
Citat:
Aftonbladet

Ja..? Men så är det ju alltid. En nöjesnyhet från USA skulle också skapa större rubriker än en bomb i Pakistan. Det finns en hel del mer eller mindre bra anledning och förklaringar på detta, jag kan gladeligen gå in på kulturimperialism, sändar-mottagar relationer, likhet i klimat, uppfattad samhörighet, agenda-setting, PR-isering etc etc etc i en annan tråd, men här räcker det väl med att konstatera att det här inte är något nytt.
Citera
2013-01-10, 20:21
Medlem
Rursuss avatar
Nu igen? Hur länge sedan var det sedan sist? Någon månad?
Citera
2013-01-10, 20:40
Medlem
nerdrages avatar
Det känns som själva regeringen står bakom dom senaste tragedierna för att strypa åt vapenlagarna. Nu tänker jag köpa på mig så många vapen och ammo jag kan innan det blir allt för omöjligt.
Citera
2013-01-10, 20:47
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Aftonbladet

När jag gick in förut idag var det två "EXTRA" under varandra.. Överst skoldådet och under om att 57 dött i en biljardhall. Och det framgick aldrig att det var i Pakistan det var 57 döda i bombdåd enligt rubriken.

Förmodligen handlar det om pengar / reklamintäkter, fler valde ändå att klicka på rubriken om de skjutna i USA. Sen valde de att förlytta dådet in till en notis.. För långt ifrån civiliserade västvärlden osv == mindre reklamintäkter.
Citera
2013-01-10, 20:53
Medlem
servuss avatar
Citat:
Aftonbladet

Nu hatar jag verkligen fittmedia men det är inte deras fel. Läsarna läser mycket hellre artiklar om USA och nyhetsbevakningen blir därefter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in