2013-01-10, 18:18
Medlem
komplett92s avatar
Har börjat blivit riktigt trött på det här nu! Min granne som jag är kompis med ska fan jämt låna saker av mig, det är allt från mjölk till kastruller och sånt skit. Han lånar nästa varje dag av mig och det känns så dumt att säga nej när han vet att jag har sakerna hemma, men jag känner mig bara utnyttjad av honom, då han alltid ska lånat något av mig. Har också märkt att han ofta kommer och stannar en stund, och precis innan han ska gå så säger han typ " ja juste, skulle jag kunna få låna vitpeppar av dig eller typ kan jag låna 5 kronor av dig för att det fattas till snus" Men jag är för snäll för att säga nej, men blir riktigt arg inombords.

Kom med tips är ni snälla! vill få ett slut på det här.
Citera
2013-01-10, 18:20
Medlem
Malkos avatar
Nej. Det är du som lånar ut. Du kan inte vara så smart.
Citera
2013-01-10, 18:21
Medlem
steveharrisffss avatar
Så länge du säger ja kan du inte gnälla!
Citera
2013-01-10, 18:22
Medlem
Våga säga nej!
Citera
2013-01-10, 18:23
Bannlyst
Om det är så jobbigt så sluta låna ut eller så får du stå ut med helt enkelt, svårt och säga nej?
Citera
2013-01-10, 18:23
Medlem
komplett92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kcp
Våga säga nej!
Känns så dumt att bara säga nej, vill säga det på ett bra sätt, så att han inte tycker att jag är snål och dum.
Citera
2013-01-10, 18:24
Medlem
SituationStockholms avatar
Min granne gjorde det också en gammal tant en dag,barnbarnet saknar mjölk till chockladen och jag gav direkt en liter,sen nästa dag så säger hon att du ska få igen detta,jag säger nej behåll detta och det var så lite,men i längden så kan det bli jobbigt ,hehe förstår din situation .
Citera
2013-01-10, 18:25
Medlem
thestalkerdudes avatar
Hur jävla svårt är det att säga NEJ och sen drämma till dörren framför h*n?

Altenativt säger du: Visst kan du få låna min [insert sak], men jag vill gärna ha tillbaka mina saker först du har lånat av mig

Simpel as that!
Citera
Medlem
är dit namn Jerry
och din grannes namn Kramer

annars är mitt tips att du kollar igenom alla sienfeld avsnitt.
för att se hur dom löser det.
see avsnitt 23 säsong 3 för att se hur jerry löste problemet ^^
Citera
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komplett92
Känns så dumt att bara säga nej, vill säga det på ett bra sätt, så att han inte tycker att jag är snål och dum.

Kontra med samma beteende då Låna grejer av honom hela tiden du med!
Citera
2013-01-10, 18:27
Medlem
komplett92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationStockholm
Min granne gjorde det också en gammal tant en dag,barnbarnet saknar mjölk till chockladen och jag gav direkt en liter,sen nästa dag frågade om hon att du ska få igen detta,jag säger nej behåll detta och det var så lite,men i längden så kan det bli jobbigt ,hehe förstår din situation .
Tack för bra svar!

Ibland har han frågat har du senap, då säger jag nej, men då ska han typ fråga, men har du lite ketchup jag kan få låna då. Blir så jävla trött på honom!
Citera
2013-01-10, 18:28
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komplett92
Tack för bra svar!

Ibland har han frågat har du senap, då säger jag nej, men då ska han typ fråga, men har du lite ketchup jag kan få låna då. Blir så jävla trött på honom!

Haha! din granne låter lite som ove sundberg ska alltid låna nått!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in