2013-01-10, 12:57
Medlem
dOnVonD0nkLs avatar
I morse efter jag vaknat fick jag ett otroligt sug efter toast. Och eftersom vi inte äger något toastjärn så tog jag voffeljärnet. Enligt mig så blev det helt OK. Fortfarande godare att göra i riktigt toastjärn. Men om du precis som jag inte äger ett sådant, är voffeljärnet ett alternativ som fungerar

Jag ger toasten 3/5 toastpoäng.
Ni som testat hur mycket poäng ger ni?
Citera
2013-01-10, 13:00
Medlem
♫♫♫s avatar
Jag gjorde alltid toast i våffeljärnet när jag var liten eftersom vi saknade en toaster. De blir helt okej men de som är gjorde i en riktigt toaster/mackjärn är mycket bättre.
Citera
2013-01-10, 13:44
Medlem
Kethrs avatar
Inte riktigt samma sak, men föredrar grillade mackor i ugnen
Citera
2013-01-10, 15:08
Medlem
rayraviolis avatar
Så här gjorde man innan smörgåsgrillarna blev vanliga. Det blev en härlig struktur på mackan. Bättre än smörgåsgrillen, helt klart.

Vän av ordning och språklig hygien påpekar: Det heter våffeljärn
Senast redigerad av rayravioli 2013-01-10 kl. 15:28.
Citera
2013-01-10, 15:20
Medlem
BrownEyedBoys avatar
tycker det blir bättre med voffel än klassisk hemma-toastjärn. om man kollar vad de använder på ett café, så skulle jag säga att de mer liknar voffeljärn.

Jättefranska (vit, skär bort kanter) tomatpuré, cheddarost och oregano. pressa ihop järnet så att osten rinner ut
Citera
2013-01-10, 16:31
Medlem
dOnVonD0nkLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Så här gjorde man innan smörgåsgrillarna blev vanliga. Det blev en härlig struktur på mackan. Bättre än smörgåsgrillen, helt klart.

Vän av ordning och språklig hygien påpekar: Det heter våffeljärn

Sorry
Citera
2013-01-10, 16:32
Medlem
dOnVonD0nkLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
tycker det blir bättre med voffel än klassisk hemma-toastjärn. om man kollar vad de använder på ett café, så skulle jag säga att de mer liknar voffeljärn.

Jättefranska (vit, skär bort kanter) tomatpuré, cheddarost och oregano. pressa ihop järnet så att osten rinner ut
Tack för det!
Citera
2013-01-10, 17:28
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy

Därför använder jag smörgåsjärn, den klämmer ihop kanterna så att osten inte rinnner ut.
Osten är ju det bästa, sådär lite halvflytande och trådig.
Citera
2013-01-10, 17:33
Medlem
JoanaDs avatar
Haha roligt, jag som trott att vi var de enda som använde just våffeljärn till varma mackor.
De blir jättegoda och jag älskar hur de ser ut med
Citera
2013-01-10, 18:02
Medlem
Jag brukade lägga mackan på skärbrädan, sen lägga ett rykande hett strykjärn ovanpå och bara trycka neråt Självklart var det vatten i strykjärnet, vattnet tryckte sig in igenom hela mackan och den blev härligt fuktig.

Jag get denna metod 4/5 varma mackor.

Testa!
Citera
2013-01-10, 18:10
Medlem
dOnVonD0nkLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotad
Jag brukade lägga mackan på skärbrädan, sen lägga ett rykande hett strykjärn ovanpå och bara trycka neråt Självklart var det vatten i strykjärnet, vattnet tryckte sig in igenom hela mackan och den blev härligt fuktig.
Det där lät som en väldigt intressant metod. Tack för tipset!
Citera
2013-01-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotad

Jag get denna metod 4/5 varma mackor.

Testa!
Såg detta göras i en för ett antal år sedan. Är det därifrån du fått idèn månne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in