Citat:
Ursprungligen postat av chocka
Men vad ska vi gör då? Tycka synd om killen? Det är bara att hoppas på att han blir inlåst så länge som möjligt, det går förmodligen inte att "bota" en sådan person. Han är livsfarlig för allmänheten, vafan han sprejjar ju automateld mot poliser. Lägg ner skitsnacket.
Han är väl inte farligare för allmänheten än poliserna i Södertäljerånet, polisen som sköt Jackie Arklöv i ryggen eller poliserna som sköt in i gymet i Sthlm?
Dom hotar med automatvapen mot allmänheten ja, för att folk inte ska spela hjältar. Finns inte en rånare som kommer till plats för att skjuta mot allmänheten.
Fattar ni inte att det kommer aldrig finnas en värld utan kriminalitet? Ni kan hojta bäst ni vill om länhre straff, hårdare straff osv. men det kommer alltid finnas. Låt dom råna, vad lider ni här av det? Jaa kassörskorna mår dåligt men dom är tränade för rån, dom gråter en skvätt på rättegången för att plocka åt sig lite extra skadestånd.
Jag jobbar på ett ställe med viss rånrisk, och jag vet att det kan hända och jag är beredd på det. Jag vet att ev. rånare inte vill åt mig?? Och pallar jag inte trycket så får jag väl byta tjänst. Precis som poliser. Jävla trams i tråden öppna upp ögonen och se hur de ligger till.