2013-01-10, 11:14
Medlem
Astrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.vellis
Glory åt rånarna! hahaha! jag älskar den här utvecklingen. nee morsan sa itne allt ja skrev hon sa bara d i början men jo självklart ja hatar poliser o har alltid gjort. e själv en fd rånare så ja hejjar på rånarna. d väl itne fel. o den som skyddar oss jo d blir jag. den som inte kan skydda sin familj o ist ringer polisen medans dem skiter på sig e ju inte män. d e ju fb nördar som inte fått pubishår ännu

Bevisat på hur du skriver och formulerar dig så antar jag att du åkte på en volta för rånet, så jävla smart som du verkar vara
Citera
Medlem
vad fan är det för fel på er som vill att polisen ska bli skjuten?!
Citera
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.vellis
Glory åt rånarna! hahaha! jag älskar den här utvecklingen. nee morsan sa itne allt ja skrev hon sa bara d i början men jo självklart ja hatar poliser o har alltid gjort. e själv en fd rånare så ja hejjar på rånarna. d väl itne fel. o den som skyddar oss jo d blir jag. den som inte kan skydda sin familj o ist ringer polisen medans dem skiter på sig e ju inte män. d e ju fb nördar som inte fått pubishår ännu

Fick inte ignorera att funka, får göra om. Men du kan väl läsa den här, så förstår du varför alla människor hatar kriminellt pack!!

http://www.dn.se/sthlm/sa-mycket-kostar-gatuvaldet
Senast redigerad av Ahvenmaa 2013-01-10 kl. 11:17.
Citera
2013-01-10, 11:15
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stewi
Inte riktigt 6 st i hela Svea.
Källa: http://www.polisen.se/Om-polisen/Sa-...r/Polisflyget/
Hur igger det till med detta? Räknar de in trafikhelikoptrar i detta för jag tror inte att helikoptrar flygs in från andra län och jag har sett mer än två i luften vid minst två tillfällen.

Är inte en helikopter i Stockholm i Bromma och en annan i Södertörn, eller är det endast tankstationer? Någon som vet mer får rätt mig som inte verkar veta något.
Citera
2013-01-10, 11:17
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Vågar sätta pengar på att rånarna INTE flytt via Bygdegårdsvägen men man vet ju aldrig.
Troligare är att det är korsningen där Bygdegårdsvägen möter Enköpingsvägen.

Har de kört från Kungsängens Södra avfart (något annat är ytterst otroligt) så är gamla Enköpingsvägen mot Bro den snabbaste vägen. Har de hittat ner från avfarten till Bygdegårdsvägen är det garanterat lokala förmågor från Bro eller däromkring eftersom det är en hyfsat snårig väg att leta sig ner till från det hållet (åkte där själv i ett ärende för inte så länge sedan).

Egentligen inte, det är bara raka vägen om du håller höger efter du kört över bron efter motorvägsavfarten. Men det kanske känns självklart för mig eftersom jag är uppväxt i Kungsängen. Så om dom flytt där kanske det är så att dom har nån sorts vetskap om området.

Dessutom är nog bygdegårdsvägen mindre trafikerad vid den här tiden, den andra möjliga vägen tar dem rakt förbi Kungsängens centrum och tågstationen. Där det rör sig betydligt mycket mer bilar/människor vid den här tiden på dygnet.
Senast redigerad av Braxynglet 2013-01-10 kl. 11:19.
Citera
Medlem
Vill absolut inte att poliserna ska bli dödade men om de blir skott-skadade kanske de skärper straffen och blir förhoppningsvis bättre att jaga/fånga och samt vara striktare allmänt så man får ordning på "samhället" . själv tycker jag att polisen verkar lite slappa då och då därför vill jag att de blir allmänt striktare!
Citera
Medlem
PleaseComeHomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moon12323

Tycker mest synd om personer som försöker spela Allan, det mest troliga är att dom sitter hemma utan vänner och skiter ner sig så fort det ringer på dörren!
Mycket troligt en taskig uppväxt men mycket misshandel och sprit.
Citera
Medlem
Finns det nån Polisradio man kan lyssna på ??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moon12323

Jag gissar på att dom är rätt coola människor som bara hatar polisen för att en tuff polare i skolan också gjorde det. Eller så kanske dom bara inte fått lära sig av människorna runt om dem vad som är rätt och fel. Men någon är det som inte står rätt till i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Fick inte ignorera att funka, får göra om. Men du kan väl läsa den här, så förstår du varför alla männiksor hatar kriminellt pack!!

http://www.dn.se/sthlm/sa-mycket-kostar-gatuvaldet

inte alla hatar kriminellt pack. speciellt inte era svenska tjejer kan ja lova. spelar inte mig någon roll alls hur mkt vi kostar staten. jag har suttit för rån ja men jag har även lyckats med många fler rån än vad jag satt för. jag fick 2 ynkliga år för värderån :/ ska du då säga mig att man lär sig en läxa på 16 månader som man då får sitta? inte mitt fel att sveriges lagar e så klena. fängelse e som en stor fritidsgård där man träffar många nya vänner och knyter bra kontakter.
Citera
2013-01-10, 11:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammedpolis
Bra gjort av rånarna att skjuta mot snuten. Hoppas att någon snut blir dödad som får känna på sin egen medicin.

Det vore jätteintressant om du kunde utveckla ditt resonemang lite mer.

Om jag förstår dig rätt så vill du inte att det ska finnas någon polis utan du eftersträvar ett samhälle helt utan lagar? Du kanske inte ens vill ha ett demokratiskt samhälle alls utan eftersträvar självstyrande autonoma klaner?
Citera
2013-01-10, 11:19
Medlem
mongomanishs avatar
Helikoptrarna är väl fortfarande belägna på Värmdö likt vid Västbergarånet och då fanns där iaf 2 helikoptrar.

Och jo man flyger självklart mellan länen, vid västbergarånet flögs en helikopter upp från Göteborg. Och sen finns det som tidigare sagt bara 6 helikoptrar i Sverige så då kommer det givetvis en så nära stationerad helikopter som möjligt vid grövre brott var det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in