2013-01-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clabbehala
Det finns kontanter där, Handelsbanken i Näsby Park hanterar kontanter nästan som en gammal bank.

Men är det inte så att även handelsbanken har tidlås på sitt valv?
Det gör ju att en rånare bara har möjlighet att få med sig kaffepengar, därav minskningen av bankrån sedan början på 90-talet. Enklare, säkrare och bättre byte att en korvmoj eller en guldsmed (om den inte ligger inom 200m från en polisstation)
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Jupp men media hävdar även att Polisen tagit en skarpladdad Kalashnikov (okänd modell) i beslag.

Ja, den låg i baksätet på den flyktbil som lämnades i Bro efter en eldstrid med polis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En fråga bara. Vad har man vunnit med att köra en bil in i banklokalen. Finns väl inga kontanter där.
Skulle dom ta gisslan? Eller är dom bara så blåsta som bara rånare kan vara. Givetvis inte bra att det trappats upp men samhället måste ju agera någon gång. En avskjutning av rånarstammen är inte fel.

Handelsbanken är en av de få banker som fortfarande hanterar kontanter. Och har nu Mårten och hans jävla gruppboendepolare satt stopp för det så hoppas jag att polisen stoppar en dumdum i skallen på dom när tillfälle ges.
En av anledningarna till att jag H B.
Citera
2013-01-10, 12:02
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Eller så är det någon av Polisens kulor då de tydligen besvarat elden under färd.
Eldavbrott eller en enkel mantelrörelse för att försäkra sig om en patron i loppet och vips så hamnar den på gatan.
Ser inte ut som en Speer Gold Dot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En fråga bara. Vad har man vunnit med att köra en bil in i banklokalen. Finns väl inga kontanter där.
Skulle dom ta gisslan? Eller är dom bara så blåsta som bara rånare kan vara. Givetvis inte bra att det trappats upp men samhället måste ju agera någon gång. En avskjutning av rånarstammen är inte fel.

En kassett har mellan 200 000 - 1 200 000 i. Antal kassetter beror på storlek på bank.
Citera
Medlem
Schlaktarnns avatar
Vem kan den andra gripna vara? annan FFL medlem?
Citera
2013-01-10, 12:03
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Eller så är det någon av Polisens kulor då de tydligen besvarat elden under färd.
Eldavbrott eller en enkel mantelrörelse för att försäkra sig om en patron i loppet och vips så hamnar den på gatan.

Ja men d ser inte ut som polisens ammunition, alltså inte hålspets.

jämför: http://www.google.se/imgres?hl=sv&sa...r:25,s:0,i:162

och: http://www.google.se/imgres?hl=sv&sa...r:25,s:0,i:162
Citera
2013-01-10, 12:04
Medlem
mikael_svenssons avatar
Man kan ta mig fan inte ha en tjuga liggande utan att det kommer tre-fem missfoster och viftar med vapen för att komma över den till vilket pris som helst.

Jag vet inte vem eller vilka som ligger bakom detta rånet, och struntar fullständigt i ifall dom har ljust eller mörkt hår.
Varsitt välplacerat skott i nacken är allt dom ska ha.

Kan även garantera att PannTurken inte var delaktig idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clabbehala
I området Näsby Park / Täby har det varit en sanslös inbrottsvåg de senaste månaderna. Om jag inte missminner mig så var det ca. 23 inbrott bara i December. Kan detta ha en koppling? Jag vet inte om det finns några ögonvittnen här på FB men i inbrottsfallen beskrivs de som personer från balkan, varav minst en kvinna med en blond polkafrisyr.

Det stämmer. Om man följer Polisen i Täby så uppdaterar dom nästan dagligen med Inbrott. Det är helt jävla bedrövligt. Men att det skulle var kopplat till dessa rån är tveksamt. Varför skulle dom gå från säkra inbrott som dom aldrig blir fastagna för till någon så extremt riskfyllt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
länk?

Nej kontakt.
Citera
2013-01-10, 12:05
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EachOneTeachOne
Till er utvecklingstörda människor som snackar om avlivning eller att man ska döda alla rånare...
Hoppas hoppas att någon i er vänskap eller familj råkar ut för det ...inte att försvara rånare men ALLA som rånar kanske inte e smuts som gillar att sitta inne och spela tuffa ...ibland kan andra omständigheter vara en faktor tex att man vill hjälpa en släkting eller dylikt som hamnat snett pga allt från droger och shit... det finns alltid ALLTID en familj och en vänkrets till en person ( fast kanske inte till er inavlade muppar som spelar gangster bakom en dator) ..hårda straff javisst men att snacka om att döda nån eller sånt skit e bara så jävla lågt sagt av er ...( hoppas ni får smaka kaka)...

Där kom den klassiska stenen i glashuset!
Är väl ingen rånare som gillar att sitta inne?
Vill gärna ha din syn på rånare som skjuter skarpt och är en fara för allmänheten. Tycker du inte det är rätt av polisen att knäppa av såna människor? Om inte så antar jag att myntstrumpan kom fram ofta när du var liten.
Citera
2013-01-10, 12:05
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
DM och FFL har tidigare genomfört spektakulära väldigt proffessionella rån, som verkar vara väldigt välplanerade. Men d här känns väldigt amatörmässigt, om inte d nu är så att täby var en avledningsmanöver medan d riktiga rånet var d i huddinge. MT är en återfallsförbrytare som säkert har svart att klara av livet på utsidan och inte har något emot att åka in igen. MT och den andra rånaren drar på sig massor av resurser och när polispådraget är som störst så rånar dom andra värdetransporten i huddinge.
MT åker in, men har en hel del pengar som väntar på utsidan när han kommer ut, i hans ögon helt klart värt att sitta en sväng, han har ändå inget emot d direkt.

Så tror jag iaf.

Men varför skjuter de då i sådana fall?? Hade det inte räckt med att försöka råna banken. Just skjutningen lär ju förvärra hans straff så han får sitta inne längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in