2013-01-10, 11:55
Medlem
Marcus.Antoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En fråga bara. Vad har man vunnit med att köra en bil in i banklokalen. Finns väl inga kontanter där.
Skulle dom ta gisslan? Eller är dom bara så blåsta som bara rånare kan vara. Givetvis inte bra att det trappats upp men samhället måste ju agera någon gång. En avskjutning av rånarstammen är inte fel.
Kanske hade fått slut på uttagsblanketter, eller ville ha ett lån med bilen som säkerhet.
Citera
2013-01-10, 11:56
Medlem
Clabbehalas avatar
I området Näsby Park / Täby har det varit en sanslös inbrottsvåg de senaste månaderna. Om jag inte missminner mig så var det ca. 23 inbrott bara i December. Kan detta ha en koppling? Jag vet inte om det finns några ögonvittnen här på FB men i inbrottsfallen beskrivs de som personer från balkan, varav minst en kvinna med en blond polkafrisyr.

EDIT: Min lillasyster samt vänner har både filmat och fotat, just nu kan jag dock inte få tag på de då polisen undersöker filmerna på plats.
Senast redigerad av Clabbehala 2013-01-10 kl. 12:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddas_pappa
Tammih*rju?

Den gripne är tammiharju!!! från FFL kör tillvardags rn audi a5 Vit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ok ja d finns iaf ingen kalashnikov med sån ammunition, så då har dom troligtvis haft fler vapen av annan typ

Eller så är det någon av Polisens kulor då de tydligen besvarat elden under färd.
Eldavbrott eller en enkel mantelrörelse för att försäkra sig om en patron i loppet och vips så hamnar den på gatan.
Citera
2013-01-10, 11:57
Medlem
39ans avatar
Dessa parasiter borde bli inlåsta för gott när dom gång på gång gör samma skit , verkar vara helt omöjligt att återanpassa dessa svin
Citera
2013-01-10, 11:57
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.vellis
Den gripne är tammiharju!!! från FFL kör tillvardags rn audi a5 Vit

Hur vet du att det är han som e gripen?
Citera
2013-01-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En fråga bara. Vad har man vunnit med att köra en bil in i banklokalen. Finns väl inga kontanter där.
Skulle dom ta gisslan? Eller är dom bara så blåsta som bara rånare kan vara. Givetvis inte bra att det trappats upp men samhället måste ju agera någon gång. En avskjutning av rånarstammen är inte fel.

Man kör in i lokalen strax innan 9 1 timme innan öppning för då lastar dem in kasetter med pengar i påfyllningsmaskinen som ger ut pengar till dem som tar ut pengar inne i lokan dvs kunder. Så jo d sättet finns fortfarande kvar o e enda s'ttet att få et en bra summa från en bank dessa dagar
Citera
2013-01-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Hur vet du att det är han som e gripen?

Bekräftat av polis.
Citera
2013-01-10, 11:59
Bannlyst
Fick de med sig nåt?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Acool
Bekräftat av polis.

länk?
Citera
Medlem
Till er utvecklingstörda människor som snackar om avlivning eller att man ska döda alla rånare...
Hoppas hoppas att någon i er vänskap eller familj råkar ut för det ...inte att försvara rånare men ALLA som rånar kanske inte e smuts som gillar att sitta inne och spela tuffa ...ibland kan andra omständigheter vara en faktor tex att man vill hjälpa en släkting eller dylikt som hamnat snett pga allt från droger och shit... det finns alltid ALLTID en familj och en vänkrets till en person ( fast kanske inte till er inavlade muppar som spelar gangster bakom en dator) ..hårda straff javisst men att snacka om att döda nån eller sånt skit e bara så jävla lågt sagt av er ...( hoppas ni får smaka kaka)...
Citera
2013-01-10, 12:00
Medlem
Mr_wiseguys avatar
DM och FFL har tidigare genomfört spektakulära väldigt proffessionella rån, som verkar vara väldigt välplanerade. Men d här känns väldigt amatörmässigt, om inte d nu är så att täby var en avledningsmanöver medan d riktiga rånet var d i huddinge. MT är en återfallsförbrytare som säkert har svart att klara av livet på utsidan och inte har något emot att åka in igen. MT och den andra rånaren drar på sig massor av resurser och när polispådraget är som störst så rånar dom andra värdetransporten i huddinge.
MT åker in, men har en hel del pengar som väntar på utsidan när han kommer ut, i hans ögon helt klart värt att sitta en sväng, han har ändå inget emot d direkt.

Så tror jag iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in